Citat:
Ursprungligen postat av
Enok1Halvar
Ja det är möjligt att jag svamlar men om du nu är så säker vill du då gå emellan på den eventuella förlust jag gör om jag köper för 50000:- och säljer i December?
Nä de tror jag knappast, vem är det då som svamlar?
Aktier är ett lotteri som "INGEN, JAG SÄGER" ingen kan förutse
Eller kan du?
Blir väl bara löjliga att haussa en aktie så kopiöst som du gör
visst det kan gå , men det kan likaväl gå åt helvete
Eller hur?
Slutsvamlat
Var i mitt inlägg kommenterade jag FPC? Jag skrev tydligt att du inte bör leka runt med dina sparade pengar då du svamlar som ingen tidigare gjort. Men tipset var faktiskt att du INTE ska köpa och det pga din IQ.
Behöver jag ens förklara dina korkade kommentarer nedan?
Citat:
köpte jag lite för skoj skull i början på 2000 talet när jag fick ett arv från mina föräldrar
då var jag inne och köpte i nått som hette fingerprint kanske inte samma
Aktier köper man inte för skojs skull..
Citat:
tittar man på deras ökning sista åren som är sjuk, så känns det som det endast finns en väg just nu och det är ner ner ner till mer normala nivåer
vad som är normala har jag ingen aning om men kanske strax under 100:- ?
Smart!!!
Citat:
men min vanliga tur vad gäller aktier lotterier mm så precis när man går in rasar det totalt
Med din strategi får lotteri en annan betydelse. Lotteri framställs helt plötsligt som säkert emot att låta dig investera.
Citat:
som sagt kanske nån som kan luska fram om Fingerprint fanns i början på 2000 talet
Men herregud! Du var tvungen att komma in här för att ställa den frågan?
http://lmgtfy.com/?q=Fingerprint+cards+b%C3%B6rsnotering
Köp en resa till thailand istället så får du ut mer av ditt kapital än att chansa runt på börsen.
Lycka till