2015-07-17, 01:01
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Precis ... först mördar och våldtar man en fullkomlig främling - lyckosamt nog Precis när hon blivit ensam kvar och just hade smsat sin pappa - för att sen direkt efter mordet och våldtäkten gå och handla pizza. Laga till pizzan med fru o bror, och sen sitta och mumsa på den pizzan när pappan kom förbi och frågade efter den tjej som den pizzamumsade och familjemysande illbattingen just både mördat och våldtagit - och dessutom lyckats baxa iväg liket ända till en gård flera km därifrån.

Ja, det låter ju verkligen sååååååååååååå övertygande ...
Om man blir sugen på pizza vid 19-tiden en söndag är väl inte det första man tänker på att man ska åka till affären och köpa djupfrysta pizzor när det finns en pizzeria sidan om. De köper man för att ha på lager. Skulle det vara samma spekulationer om de köpt tre djupfrysta fiskgratänger.

Hade de varit sugna på pizza och beredda att åka till Källby hade de naturligtvis beställt pizzorna på pizzerian istället. Därför tror jag inte ett dugg på "pizzaspåret". Det osar troll.
2015-07-17, 01:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ingen - ingen - förälder till en 17-åring springer till sin bil och ger sig ut för att leta efter en 17-åring som är 30 minuter sen.
Ingen!!!!!

Nu sitter du och dillar. Jag vet minst 1 person som hade gett sig av för att hjälpa sin 17-åring.
Senast redigerad av madtop 2015-07-17 kl. 01:08.
2015-07-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Håller med om att det verkar knepigt av honom. Som 17 åring åkte man ju själv kors och tvärs med lätt mc utan att föräldrarna i förväg hade en susning om vart och när.
Nu hade de kanske gamla rutiner kvar sedan hon var yngre och att han kände på sig att denna kalla kväll efter en lång jobbdag inte var tillfället där hon plötsligt skulle växa upp och visa "olydig" självständighet.

Kanske är så enkelt att hon skulle messa när hon åkte så de visste vilken tid de skulle ha maten klar osv

Edit:
Sen är det inget konstigt alls att man messar till de man bor med, innan man åker hem...

När du åkte din MC fanns kanske inte mobiler i samma ursträckning vilket gjorde att man inte använde de på samma sätt som man gör idag. Nu för tiden messar typ nästan alla ungdomar och dessutom ganska ofta. På gamla goda tiden när man inte hade mobil så var det ett annat liv som gällde, för då var det inte sms som man körde med
Senast redigerad av ulvan 2015-07-17 kl. 01:14.
2015-07-17, 01:10
Bannlyst
Till alla er som undrar över pappans snabba agerande så är det precis som någon sa att det nog är väldigt få föräldrar som agerar på det sättet redan efter 30 min även om detta vore en väldigt präktig dotter & en väldigt sträng fader.

Men om kidnapparna ringde pappan ca 20-30 min efter att de hade fångat henne. Då fanns de i säkert förvar med Lisa vid liv. De begär pengar annars så tänker de döda henne.

Pappan ringer sina militärvänner & de tillsammans ska lösa detta utan att blanda in polisen, ev tom med polisens/miltärens godkännande. Efter att ha kammat noll rings polis in & allt drar igång.

Sedan blir mordet av bara för att statuera exempel & därför vill de ju också att hon ska hittas förr eller senare. Därav val av plats.

Vi får ju aldrig veta detta eftersom vi/de (Polisen) inte vill ha hela detta kidnapperiet som
pågår i många andra delar av världen till Sverige. Därav den totala tystnaden från alla.
2015-07-17, 01:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Håller med om att det verkar knepigt av honom. Som 17 åring åkte man ju själv kors och tvärs med lätt mc utan att föräldrarna i förväg hade en susning om vart och när.
Nu hade de kanske gamla rutiner kvar sedan hon var yngre och att han kände på sig att denna kalla kväll efter en lång jobbdag inte var tillfället där hon plötsligt skulle växa upp och visa "olydig" självständighet.

Jag tror det som gjorde pappan mest orolig var att hon smsade att hon skulle åka hem. Och hur otroligt det än kan låta så finns det många skötsamma ungdomar som åker hem när de sagt de skulle göra det och alltid svarar i telefon. Att bryta mot det mönstret första gången hon åker själv till jobbet och sedan inte svara i telefon har MÅNGA föräldrar i denna tråd vittnat om skulle göra de oroliga.

Även om var och varannan på FB var ligister, halvt kriminella, struntade i regler och gjorde vad de kände från det de var 11 år, så betyder det inte att alla ungdomar i vårt land gör så. Otroligt men sant. Uppenbarligen gjorde Lisa nåt ovanligt den kvällen i föräldrarnas ögon. Mamman var ju också orolig och ringde runt bland alla Lisas vänner. Det får mig att förstå, även om jag inte har barn, att de var ovanligt, att föräldrarna blev oroliga. Men jag tror de tänkte att hon i värsta fall råkat ut för en trafikolycka...
2015-07-17, 01:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Till alla er som undrar över pappans snabba agerande så är det precis som någon sa att det nog är väldigt få föräldrar som agerar på det sättet redan efter 30 min även om detta vore en väldigt präktig dotter & en väldigt sträng fader.

Men om kidnapparna ringde pappan ca 20-30 min efter att de hade fångat henne. Då fanns de i säkert förvar med Lisa vid liv. De begär pengar annars så tänker de döda henne.

Pappan ringer sina militärvänner & de tillsammans ska lösa detta utan att blanda in polisen, ev tom med polisens/miltärens godkännande. Efter att ha kammat noll rings polis in & allt drar igång.

Sedan blir mordet av bara för att statuera exempel & därför vill de ju också att hon ska hittas förr eller senare. Därav val av plats.

Vi får ju aldrig veta detta eftersom vi/de (Polisen) inte vill ha hela detta kidnapperiet som
pågår i många andra delar av världen till Sverige. Därav den totala tystnaden från alla.

Ovanligt med kidnappare som sprider ut saker i närområdet och gömmer kroppen i gård i närheten. De vanliga är ju att ge sig en bra bit bort direkt. Vi har ju det klassiska fallet med Uppsalakidnappningen där de tog sig till Västerbotten med offret.

Så du menar att de stannade kvar i området efter kidnappningen och höll uppsikt och när de såg pappan så dödade de LH och planterade bevisen medan militären snurrade runt och sedan polisen? Du får gärna berätta detaljerat var de höll hus med LH, när sakerna spreds ut och när LH dödades och placerades inomhus.
2015-07-17, 01:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Snälla NÅN ... Sluta nån gång upp med det idiotiska pladdret och att lilla Lisa "körde moped för första gången."

Lisa körde för fan moped hela tiden. Hon hade dessutom kört moped TILL jobbet den morgonen.
Hon hade börjat på sommarjobbet den veckan, och hade - för att kunna hitta de 4 mil till jobbet - åkt med sin pappa de första dagarna så att hon skulle kunna hitta. I flera dagar hade hon åkt så hon kunde vägen bra.

Sluta yla om att hon minsann åkte moped första gången - för hon var en Van mopedförare. Hon använde sin moped varje dag och åkte runt överallt hon ville med den där hon bodde, ensam och med vänner.

Och NEJ - man blir Inte Galen av oro om ens 17-åring kommer 30 Minuter för sent och inte svaarar i telefonen.
Ingen - ingen - förälder till en 17-åring springer till sin bil och ger sig ut för att leta efter en 17-åring som är 30 minuter sen.
Ingen!!!!!

Men denna SA att han gjorde det.
Efter det var han den Förste att komma fram till caféet.
HAN var den som sa att hennes nyckel och en påse var orörd kvar.
Han sa det. Endast Han.
Det är bara hans ORD.

Han Ljög dessutom när han sa att han hade letat tillsammans med sina kollegor före han ringde till oplisen.
Men han kom fram ca senast 2100. Då hade han Endast 1 timme på sig att dels förstå att dottern var försvunnen (dvs försvunnen på riktigt och inte bara hade valt att gå till en kompis) och dels ringa till Flera kollegor. Kollegor som dessutom ska köra sina bilar ända till caféet. Det borde ta ca 1 timme det med.
Dvs så kollegorna kunde inte ha kunnat komma fram förrän 2200.
Och då sa pappan att han hade letat tillsammans med sina kollegor.

Men HUR???
HUR hade han och hans kollegor kunnat få tid till att leta efter Lisa?
Och leta var? Enligt kartan finns där inte så många hus. Balternas hus var flera km bort.

Du ser att pappan Ljög här alltså - att hans historia (hans ALIBI) inte håller.

Ser du det?

Var snäll och visa för mig hur hans alibi är vattentätt.

Eftersom du inte svarat på min fråga, frågar jag dig igen:

Mitt fetande.

Källa på att pappan sagt att han letat efter Lisa tillsammans med sina kollegor INNAN han ringde polisen ?
2015-07-17, 01:17
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ja jag tycker också det vat märkligt att pappan gav sig iväg så snabbt efter att LH hade sms:at och att hon var på väg hem ! sen att telefonen la av strax efter ,,,som om att pappan kände till något hot emot henne ev ! men man tycker att han borde sagt till polisen i ev förhör ! och vem kan intyga var pappan befann sig under den tid då LH sms: till pappan och tills han befann sig på cafets område,, och fann att LH var spårlöst borta !
SMSet till pappan kom enligt uppgifterna 1823.
Dvs när hon reste från caféet.

Sen hade Lisa ca 60 minuters resväg.
Hon var beräknad hem vid ca 1930 - 2000 alltså.

Pappan hävdade att han galen av oro jagade efter henne 30 minuter efter att hon missat den beräknade hemkonsten.
Dvs 20 - 2030.
Däromkring borde pappan ha satt sig i sin bil.
Mellan 20 och 2030 alltså.

Det borde ta (4 mil) 30 - 60 minuter för honom att komma fram beroende på hastighet och vägens sträckning.
Dvs framme vid caféet kl 21 ungefär. kanske senare tillomed.

Sen ringde han kollegorna. dvs 21 - 2130.
De måste ha ungefär lika lång resväg till caféet som han.

Så Logiskt borde de ha kommit fram ungefär samtidigt, eller lite efter, att pappan rint till polisen.
Dvs han ringde polisen 2200.

MEN - pappan påstod att han hade letat med kollegorna.
Det letandet - för att kunna kallas letande - borde ha varat minst 60 minuter.

Det innebär att pappan MÅSTE ha ringt tidigare till kollegorna.
Dvs redan ca 2000 - 2030.
Dvs den tidpunkt då pappan enligt egen uppgift reste iväg från sitt eget hem.
Först då blir det praktiskt möjligt för kollegorna att dels köra hela vägen till caféet, och sen leta efter Lisa.

Ser du?
Pappans alibi håller inte tätt.

Det handlar inte bara om att han betedde sig Onaturligt som löpte amok efter endast 30 minuters frånvaro - hela hans tidshistoria Håller inte tätt.
2015-07-17, 01:21
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Yla vad då, är du inte läskunnig? Jag har inte skrivit någonstans att hon var en ovan mopedförare, så knip igen och sluta hitta på...
Och jo jag tror många har blivit orolig då inte ens dotter kommit hem, åtminstone hade man först ringt och kollat upp vad som hänt, eller hur? Men han fick inte svar! ( Jag har själv en dotter på 17 år så jag vet! )

Det andra vet jag inte ett skit om så sluta dra in mig i det!
Men hur kan du veta att han inte är kollad utan och innan och att han ljög? Sitter du inne med den totala sanningen, som inte ens kan läsa rätt här? Hur kommer det sig att han hittade just den ladan i så fall , som han sedan kunde låsa upp och även låsa in henne där? Hade han ett hänglås med sig? Bröt han sig in eller hade han nycklar?
Kör du runt och letar efter din dotter så fort hon blivit 30 minuter försenad då?

Har du ens gjort det EN ENDA gång?

Tror du att du Någonsin kommer att göra det någon gång?

Jag vet att du kommer svara att självklart gör du det och att du kommer att göra det.
Men vi vet båda två att det är en lögn.

Och eftersom du vet hur sanningen är, kan du inte medge att det är ganska så onaturligt och därmed faktiskt misstänksamt att pappan faktiskt gjorde så?
Är du mogen nog att medge det?
2015-07-17, 01:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror det som gjorde pappan mest orolig var att hon smsade att hon skulle åka hem. Och hur otroligt det än kan låta så finns det många skötsamma ungdomar som åker hem när de sagt de skulle göra det och alltid svarar i telefon. Att bryta mot det mönstret första gången hon åker själv till jobbet och sedan inte svara i telefon har MÅNGA föräldrar i denna tråd vittnat om skulle göra de oroliga.

Även om var och varannan på FB var ligister, halvt kriminella, struntade i regler och gjorde vad de kände från det de var 11 år, så betyder det inte att alla ungdomar i vårt land gör så. Otroligt men sant. Uppenbarligen gjorde Lisa nåt ovanligt den kvällen i föräldrarnas ögon. Mamman var ju också orolig och ringde runt bland alla Lisas vänner. Det får mig att förstå, även om jag inte har barn, att de var ovanligt, att föräldrarna blev oroliga. Men jag tror de tänkte att hon i värsta fall råkat ut för en trafikolycka...

Så sant! Och just i detta fallet var det ju inte så konstigt då hon skickat sms och sen inte kommit i rimlig tid! Då pappan inte heller får något svar på hennes mobil.. Så skulle åtminstone jag också bli orolig och ta bilen och leta efter vägen, hon hade ju kunnat ligga skadad vid vägkanten med krossad mobil! Men sen vad tänker man som förälder då hennes moppe sen fanns kvar med nyckeln i låset och hennes tillhörigheter i en påse vid moppen? Åtminstone jag, som även är förälder till en 17-årig dotter, hade blivit minst sagt orolig...
2015-07-17, 01:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Kör du runt och letar efter din dotter så fort hon blivit 30 minuter försenad då?

Har du ens gjort det EN ENDA gång?

Tror du att du Någonsin kommer att göra det någon gång?

Jag vet att du kommer svara att självklart gör du det och att du kommer att göra det.
Men vi vet båda två att det är en lögn.

Och eftersom du vet hur sanningen är, kan du inte medge att det är ganska så onaturligt och därmed faktiskt misstänksamt att pappan faktiskt gjorde så?
Är du mogen nog att medge det?

Ja i just detta speciella fall hade jag gjort det.
2015-07-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish

30 minuter låter som en bra gräns tycker jag till att göra så som pappan gjorde. Då har oron hunnit sätta sig ordentligt för att något kan ha hänt längs vägen.

Undrar om dessa som tycker pappans agerande är märkligt har barn ens och vet hur det är att ha hjärtat utanför kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in