2015-07-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Absurt det du slänger ur dig. Du påstår indirekt att alla som lider utav PTS är mördare samt Szicofrena då? Nej stämmer inte arbetskamraternas ord då de som sist såg henne? Glöm pappan o låt den stackars familjen vara ifred från dylika påhopp...
Kollegor kan ljuga precis som alla andra , dom kan ha lämnat stället mycket tidigare och lämnat LH ensam, dom kan ha backat på henne när hon gick för att leta efter sin handske och böjde sig ner, hon kan ha blivit dödad av ett vådaskott när någon utan vapenlicens satt och sköt prick , hon kan ha blivit mördad av en svartsjuk kille/tjej , hon kan också ha blivit mördad av en gästarbetare som fått totalt hjärnsläpp och sprider ut spår mot sig själv och gömmer kroppen på sitt arbete utan att lämna DNA , allt är möjligt och inget är omöjligt men en sak är säker, den som la kroppen där den hittades ville att den skulle hittas för det var hela tiden bara en tidsfråga innan någon skulle gå in där
2015-07-16, 23:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
MGM skulle dessutom hämta pizza i Källby så det fanns helt enkelt inte tid att göra sig av med kroppen på ett säkert ställe. Och sen var det för sent. Han försökte dra misstankarna ifrån Martorp genom att plantera handsken men som tur var verkar den bluffen genomskådats rätt så omgående.
Omgående? Slaktrummet i ladan var avspärrad i en månad. Det kallar jag inte omgående. Gör du?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-07-16 kl. 23:52.
2015-07-16, 23:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I och med att det finns en GM och en död kropp. Tror jag inte att "omtanken" gäller annan än GM själv.
Nej det verkar vara en ytterst långsökt teori att GM förvarade kroppen inomhus av omtanke för BO. Även de som tror på ett liv efter detta brukar inte dra sig för att både stycka och begrava utomhus. Eller spränga någon i tusen bitar. När det passar deras egna intressen. Annars så sitter de vackert i kyrkan och ber förståts.
2015-07-16, 23:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Nu kommer jag igen och säger att det inte är NN (det vill säga förmannen på Martorp) som är skyldig. Men som alla vet kan man ju inte lita på allt som skrivs här. Men jag kan minnas att jag har lovat att äta upp min kanin om jag har fel.

Däremot har jag för mig att han faktiskt har alibi för själva mordtillfället. Men jag är inte säker, kanske kan försöka luska lite kring det.

Ja, gör det, luska på bara. Jag säger inte heller att han är skyldig, dock så borde han vara precis lika intressant som AJ och den häktade mot bakgrund av vad vi känner till. Du får gärna luska i vilka andra som jobbar på Martorp, minst lika intressant.

I övrigt så önskar jag nästan att han vore skyldig, skulle vilja se dig sätta tänderna i din kanin.
2015-07-16, 23:55
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
EDIT. För alla andra som läser detta och kanske missuppfattar vad jag skriver (man får gå gränslöst långt med den här personen), jag har avstått från att spekulera helt och hållet den senaste tiden, därför skriver jag av princip att jag inte tror på en särskild teori. När fler bevis allteftersom kommer fram, tar jag naturligtvis ställning till dem då.

Till dig nu då.

Men alltså, hur är det med dig egentligen? Det är ju helt omöjligt att nå fram till dig....

Vill du veta vad som irriterar mig?
Detta!

För sista gången, som jag har nu har skrivit hur många gånger som helst, ingenstans har jag sagt att MGM är skyldig.
Inte ens i början av tråden, när jag fortfarande spekulerade lite om fallet så skrev jag på något sätt att MGM är skyldig/a.

Jag förstår bara inte var du fått det ifrån??? Du är ju sjukligt besatt vid tanken på att jag någonsin skulle ha skrivit att MGM är mördaren. Klart att jag blir irriterad som fan när du kommer med rena lögner.

Inte ens när jag har spekulerat har jag skrivit att jag vet vem GM är...

Hur fan kan du komma med dina påståenden, gång på gång på gång, att jag sagt att MGM är GM?
Se det fetmarkerade. Jag har t.o.m lagt fram en jämnårig kille som var besatt av Lisa som möjlig GM (även om jag inte tror detta nu, eftersom att jag tror att han isf skulle ha åkt fast vid det här laget), men jag vet inte.

Jag citerade dig där du uttrycker dig på sådana sätt att du tydligt utesluter möjligheten att MGM KAN vara GM (läs mitt förra inlägg en gång till, det är ganska tydligt), och det är detta jag har reagerat på. Kom gärna med egna åsikter, men sluta gå på som du gör om att det inte är möjligt att MGM är skyldig, och att de som tror det är galningar. Nej, jag har aldrig sagt det själv, men jag du har gjort mig jävligt förbannad allteftersom vår diskussion fortskridit eftersom du vägrar sluta anklaga mig för det trots att du inte har några jävla belägg för att göra det. Det är som sagt SJUKT som du håller på.

Skulle du tycka att jag var seriös om jag helt blint insisterade på att du hävdar att ex-pojkvännen är GM, trots att du aldrig någonsin påstått det? Skulle inte du bli sjukt irriterad om jag i inlägg efter inlägg fortsatte att påstå detta även om du gång på gång hade bevisat att så inte är fallet.
Klart du hade blivit det, precis som jag. Man kan tro att du är hjärndöd som håller på så.

Det enda jag fastställt (vilket jag gör nu) i den här tråden är att du har förbrukat all din trovärdighet och rättighet att bli tagen på allvar.

För sista gången, jag har för tillfället inga teorier om vad som hänt som jag tar för helt trovärdiga (och inte ens i närheten av det). Däremot har jag insett att jag kan avfärda allt du skriver som rent jävla trams. Funderar seriöst på att rapportera dina inlägg som trams. Det måste fan finnas några gränser för vad man skriver.

Ps. Nu vet vi också veta att vissa av de grejer jag tog upp i mina första inlägg i tråden kan uteslutas, men det visste jag inte när jag nämnde dem som eventuella möjligheter.
Du citerar ju själv när jag skriver att det är "högst osannolikt" att den häktade gjort så som det föreslagits.
Högst osannolikt betyder inte omöjligt - oavsett hur du än tolkar det.
Jag har tillomed försökt beskriva möjliga tillvägagångssätt för den häktade att klara av det som hänt, där jag analyserat de olika detaljerna etc.
Men aldrig har jag skrivit att något är omöjligt. Jag har tillomed skrivit att "vi vet inte."

Det jag frågade dig, men du inte svarade på, var varför du blir så arg. Varför verkar du ta åt dig? Varför överfeltolkar du vad jag skrivit? Det känns som att du, oavsett vad du än skrivit om hur neutral du vill visa dig angående den häktades skuld, faktiskt "valt sida" och känner dig personligt träffad av kritik.
Du borde lära dig att denna tråden inte handlar om personliga frågor. Tråden handlar om mordet på Lisa. Inte om dig, inte om mig. Så var vänlig och sluta med dina personangrepp va.
Bemöt det jag skriver istället. Hur hade du tex trott att polisen hade reagerat om pappan här hade varit en nobody men med psykiatriska symtom?
Eller bara en nobody, utan psyk, men som var först vid brottsplatsen, var ensam där, hade ensam telekontakt med offret, sa att han blev orolig efter endast 30 minuters sen ankomst, hävdade att han letade efter henne med kollegor (som alltså på något sätt hunnit till platsen i tid och hunnit leta runt före pappan bestämde sig ringa polisen. Dvs kl 22.

1830 åkte
1930 beräknad hemkomst
2000 pappan åker iväg
2030-21 pappan kommer fram.
2100 pappan ringer kollegor
2130-22 kollegorna hinner minsann komma dit och leta runt
2200 pappan ringer polisen.

Vad stämmer inte där?
2015-07-16, 23:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej.
Lisa hade hunnit hem ungefär vid 1930-tiden. Senast kan man misstänka (1823 skrev hon hon körde hem - men finns smset bevarat ens? VET vi det till 100%?).
Han körde hemifrån 30 minuter efter beräknad, men missad, ankomsttid. Dvs vid 20-tiden.
Han nådde fram till caféet ca 2030 som tidigast.
Då var det 1 1/2 timme kvar tills han skulle ringa polisen.
Men han hann med att ringa till kollegorna och "börja leta" efter henne med dem.
Men det borde ju ta 30 - 60 minuter för dem att komma fram överhuvudtaget. För de bodde ju inte granne med caféet.

Dvs kollegorna ankom ca 2130 - 22.
Dvs då ringde pappan till polisen.

Svårt att få det att gå ihop?

Märkligt nog verkar polisen ha svalt den historien med hull och hår - bara för att han hade deras absoluta drömjobb, hade det jobbet som de drömde om varje enda dag och natt. Poliserna beundrade honom, dyrkade marken han gick på - inte en chans att de ens ska tänka några negativa tankar om honom.
Om hans historia inte går ihop - då ser de inte det som misstänksamt, utan de tycker det är bara naturligt för någon som varit orolig - men orolig för vad?
Hans dotter har ju egentligen inte varit försvunnen särskilt lång tid Alls.

Men du måste ha svårt att ta in saker, som att dottern körde första gången själv hem och när hon inte kom hem då hon borde ha gjort det så ringde pappan och fick inget svar, självklart blir man då som förälder orolig och rädd att det hänt ev. en olycka efter vägen.

Förstår inte varför du tycker det är konstigt? Du har verkligen snöat in dig på denna linje, medans vi andra här spekulerar om en massa olika scenarion.
Orkar inte ens läsa lite av dina tramsiga inlägg längre, du tuggar på i samma spår! Så sluta tramsa!
Och skriva sånt som inte ens stämmer!
2015-07-16, 23:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
För närvarande inget, har man fått en månad då lyser skuld lång väg. Polis har så långt mer än man kan ana men bara väntar på bekräftelse av NFC och de ytterliga undersökningar de förehavit.

MGM faller in inom område,
känner väl till område men inte offret, överfall i kort affekt och det blir fel i fyllan och villan. Tror MGM faller inom just fyllan för detta var inte planerat.

Varför dessa spår, enkelt, fullständig panik och bara kastar ut saker som är tillhörigheter, alltså ingen tanke att någon hittar utan panik. Och hur gör jag nu.

Nyckeln till varför Lisa mördade finns tidigare, cafe't, det kan var så lite som ett, gå hem och sov eller liknande eller bara en tokide av MGM. Sexuellt finns med men om det fullbordas finns spår, om inte har fullfordats men GM kan fällas ändå.

Nyckeln är vad som hände 18.00 intill när mobilen tappade kontakten, sägs vara 18.30 men jag är inte så säker på det. Polis vet men vi vet ingenting av det.

Att man ringat in rätt GM tror jag men hur hände detta blir nog mer klurigt i rättegång om MGM nekar, teknisk bevisning avgör.

Det är polisen själva som under de första dagarna sagt att mobilen slogs av alternativt slogs sönder kl 18.30.
2015-07-16, 23:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Omgående? Slaktrummet i ladan var avspärrad i en månad. Det kallar jag inte omgående. Gör du?
Kom fram med ett enda bevis från ladan vid kafeet förutom handsken! Efter ett antal genomsökningar så hittade ju varken MPS eller snuten ett skvatt. Mjölkrummet kan vara avspärrat av säkerhetsskäl om någon av alla prover man tagit skulle visa på att BO varit där. Men har du någonting som tyder på det förutom avspärrningar? Fler fastigheter har varit avspärrade för den delen och det är långtifrån säkert att BO skulle ha varit där för det.
2015-07-17, 00:02
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej.
Lisa hade hunnit hem ungefär vid 1930-tiden. Senast kan man misstänka (1823 skrev hon hon körde hem - men finns smset bevarat ens? VET vi det till 100%?).
Han körde hemifrån 30 minuter efter beräknad, men missad, ankomsttid. Dvs vid 20-tiden.
Han nådde fram till caféet ca 2030 som tidigast.
Då var det 1 1/2 timme kvar tills han skulle ringa polisen.
Men han hann med att ringa till kollegorna och "börja leta" efter henne med dem.
Men det borde ju ta 30 - 60 minuter för dem att komma fram överhuvudtaget. För de bodde ju inte granne med caféet.

Dvs kollegorna ankom ca 2130 - 22.
Dvs då ringde pappan till polisen.

Svårt att få det att gå ihop?

Märkligt nog verkar polisen ha svalt den historien med hull och hår - bara för att han hade deras absoluta drömjobb, hade det jobbet som de drömde om varje enda dag och natt. Poliserna beundrade honom, dyrkade marken han gick på - inte en chans att de ens ska tänka några negativa tankar om honom.
Om hans historia inte går ihop - då ser de inte det som misstänksamt, utan de tycker det är bara naturligt för någon som varit orolig - men orolig för vad?
Hans dotter har ju egentligen inte varit försvunnen särskilt lång tid Alls.

Egentligen vet vi inte varför han for.
Det kan mycket väl vara så att Lisa var på väg att missa ngt som hon ALDRIG brukar missa.
Det kan också vara så att Lisa var mycket noga med att ringa när hon åkte någonstans överhuvudtaget. Men eftersom hon inte dök upp så tänkte fadern att han åker iväg ifall hon fått problem med moppen.
Och naturligtvis är det bättre att föräldrar bryr sej om sina barn än att dom släpper dom vind för våg, vilket det finns allt för många exempel på. Säkerligen var Lisa väluppfostrad och där familjen visade respekt för varandra samt att man höll tider.

Men visst kan det vara intressant att röra om i grytan i en tråd där många tycker lika.
I det här fallet tar du till fadern för att röra om i grytan.
Jag däremot tycker att hans handlande visar på ett mycket bra föräldraskap.
Och tack vare detta så kommer söken igång fort. vilket naturligtvis är bra.

Av vilken anledning tror du att två av litauerna släppts men inte den tredje ?
2015-07-17, 00:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är polisen själva som under de första dagarna sagt att mobilen slogs av alternativt slogs sönder kl 18.30.
Jag minns bara att den har sagt att mobilen stängdes av ungefär vid den tidpunkten. Jag kan tänka mig att den stängdes av pga batteribrist efter sista SMS.
http://www.dn.se/nyheter/lisa-holm-efterlyst-av-interpol/
Citat:
– Det kommer ta tid innan vi får besked på det och vi har inte hittat Lisa Holms mobiltelefon. Vi har anträffat mobiltelefonskal, och en handske. Hennes mobil är fortfarande avstängd. Den stängdes av på söndagskvällen och sista indikeringen från den var i sökområdet.
2015-07-17, 00:05
Medlem
Om nu LH gör som många gör d.v.s. Står bredvid moppen, sätter nyckeln i låset, tar på sig hjälmen med handskarna liggandes på moppen osv... Borde hon alltså ha avbrutits efter det att Hon tagit på sig hjälmen men innan det att hon hunnit sätta sig på moppen. Kan hon ha hört något ovanligt ljud eller ett skrik och sen gått tillbaka för att se vad det kunde vara? Eller kanske såg något tappat som låg på marken som hon tog med och gick och hängde upp på en stolpe eller liknande? Något som i vart fall gjorde henne mer synlig från vägen? Ja det är ju ingen som kan svara på det, men det finns ju uppenbarligen många idéer om varför hon lämnade moppen självmant. Inga idéer konstigare än de andra, egentligen. Kan hon ha hört någon knacka på cafedörren kanske? Alltså någon som tillhörde den silverfärgade bilen. Någon som hon artigt ville förklara för att de precis hade stängt. Någon som blev förbannad eller kåt därefter...
2015-07-17, 00:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kom fram med ett enda bevis från ladan vid kafeet förutom handsken! Efter ett antal genomsökningar så hittade ju varken MPS eller snuten ett skvatt. Mjölkrummet kan vara avspärrat av säkerhetsskäl om någon av alla prover man tagit skulle visa på att BO varit där. Men har du någonting som tyder på det förutom avspärrningar? Fler fastigheter har varit avspärrade för den delen och det är långtifrån säkert att BO skulle ha varit där för det.
Kom fram med bevis på motsatsen. En månads avstängning måste ha betydelse. Hur länge var andra fastigheter avstängda?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in