2015-07-16, 08:07
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hecktors
"VK har tidigare berättat att Hagamannen fick sitt körkort återkallat redan 2007. Länsstyrelsen ansåg nämligen att de brutala överfallen vittnar om ”brist på hänsyn, omdöme och ansvar” och att Niklas Lindgren därför inte anses vara lämplig som förare."
Är bedömningen numera att Niklas Lindgren inte längre har några brister gällande hänsyn, omdöme och ansvar? Den samlade bedömningen är väl att Niklas Lindgren fortfarande är lika farlig som tidigare och att risken får återfall i brott är stor?
Citera
2015-07-16, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Är bedömningen numera att Niklas Lindgren inte längre har några brister gällande hänsyn, omdöme och ansvar? Den samlade bedömningen är väl att Niklas Lindgren fortfarande är lika farlig som tidigare och att risken får återfall i brott är stor?

Din misstro mot NL:s hänsyn, omdöme och ansvar är fullt berättigad. Från min fåtölj bedömer jag NL vara potentiellt lika farlig som tidigare. Med 'potentiellt' menar jag att han nu har begränsade möjligheter att kröka och att han står under viss tillsyn, men ingenting inom honom har förändrats -säger jag.

Intressant att frisläppandet av NL väcker så mycket mer frågor om det här med att släppas ut obehandlad än vad som gällde när Kapten Klänning släpptes.
Är det ett tecken på att svenska folket nu sent omsider börjar inse att man blivit blåsta av politikerna? Klart att fiaskot med påföljderna för psykopater som begår vidriga sexövergrepp blir extra tydligt nu när NL släpps. En serievåldtäktsman som under många år härjade i Umeå, feminismens hjärta i Sverige, släpps på fri fot och detta utan att vara ett dugg mindre farlig än när han sattes i fängelse.

Han borde naturligtvis ha satts bakom riktiga lås och tunga bommar på en rättspsykiatrisk klinik.
Citera
2015-07-16, 08:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Intressant att frisläppandet av NL väcker så mycket mer frågor om det här med att släppas ut obehandlad än vad som gällde när Kapten Klänning släpptes.
Utan att veta speciellt mycket om fallet så har jag fått uppfattningen av kapten klännings brott var att han hämtade flickor som var placerade enligt LVU för att smiska upp dem. Enligt vad jag minns så blev ingen allvarligt skadad.

Det intressanta (och roliga) med KK är att han var en makthavare som levde ett extremt dubbelliv och blev tagen med byxorna nere. Det hade naturligtvis inte haft samma nyhetsvärde om KK hade arbetat på en bilfirma.

Hagamannen är av en helt annan kaliber än KK enligt min mening.
Citera
2015-07-16, 08:55
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Bella
Ja, mamman är tillsammans med honom fortfarande.
Helt obegripligt, att hon med sitt taskiga omdöme fått ha hand om barnen, eller ett av barnen, (yngsta barnet bor till större delen med sin farbror).

I ett tidigare inlägg i tråden påstods det att mamman INTE är ihop med N.L mer,att hon är ihop med en annan man. Mamman har bara följt med barnen till fängelset när de skulle hälsa på sin far. Man kan börja undra vad som är sant och falskt här
Citera
2015-07-16, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Utan att veta speciellt mycket om fallet så har jag fått uppfattningen av kapten klännings brott var att han hämtade flickor som var placerade enligt LVU för att smiska upp dem. Enligt vad jag minns så blev ingen allvarligt skadad.

Det intressanta (och roliga) med KK är att han var en makthavare som levde ett extremt dubbelliv och blev tagen med byxorna nere. Det hade naturligtvis inte haft samma nyhetsvärde om KK hade arbetat på en bilfirma.

Hagamannen är av en helt annan kaliber än KK enligt min mening.

Nu tror jag du får gå till arkiven och läsa på litet.
Du väljer att använda ordet 'roliga' när du talar om KK. Jag ser inge roligt alls i att ett av Sveriges högsta polisbefäl och som föreläste på PHS, samtidigt under ytan är en fullständig galning, en fullblodspsykopat med klara sexualsadistiska böjelser även han.

Det var inte så enkelt som att KK bara raggade upp flickor på driven; KK våldtog grovt de unga kvinnor han fick tag på. KK ingick i en ring med andra sexualsadister. Inga 'roliga' farbröder alls.

Men Sverige lät sig luras.
För vilken gång i ordningen vet jag inte.

EDIT: Att du väljer att uttala dig om NL och bedömer honom vara värre(?) än KK samtidigt som du avslöjar att du inte känner till så mycket om just KK och hans grova brott, det visar att du inte är riktigt seriös.
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-16 kl. 09:19.
Citera
2015-07-16, 11:06
Medlem
.-.-.s avatar
Hagamannen har fått bidrag ur en av kriminalvårdens fonder för att kunna ta körkort, han behöver körkort för att kunna fullfölja sin utbildning.
Det är väl trevligt att han får hjälp så att han har ett fordon att framföra när han ska jaga nya offer.

http://norran.se/nyheter/hagamannen-har-fatt-bidrag-till-korkort-425620
Citera
2015-07-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
http://mega.vk.se/uploads/familje/archive/bbarkiv/2000/000405/050414a.jpg

Det barn han lämnat med mamman ensam på BB medan han gick ut och våldtog en kvinna.

.

Nu är ju inte Haga-Niklas den ende mannen som historiskt doppat i externa grytor när
frun varit gravid, på BB eller nyss slussat- Inte heller är han den ende våldtäktaren men
det hindrar ju inte att han är en vidrig typ - undrar om han tvingade schmaka staken-i-
baken på anstalten - en väldigt bra medizin för våltäktare - kolla bara somaliern lamin
ha ha
Citera
2015-07-16, 11:33
Medlem
I landet absurdistan är nog möjligheterna att göra sig lustig över fall som det med NL Ändlösa.

Om det avståtts från en s.k. CirkusQvick (om en ickemördare) under tio år, så kunde de förspillda resurserna kanske istället lagts på att klura ut hur figurer som NL bäst kan tas omhand?
Citera
2015-07-16, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Hagamannen har fått bidrag ur en av kriminalvårdens fonder för att kunna ta körkort, han behöver körkort för att kunna fullfölja sin utbildning.
Det är väl trevligt att han får hjälp så att han har ett fordon att framföra när han ska jaga nya offer.

Helvete vad förbannad man blir!
Den här personen förtjänar inte att leva bland andra människor. Och absolut inte få något körkort betalat av kv.

Jag hoppas verkligen att det inte bara är tomma hot om att han ska bli sönderslagen när han kommer ut!!!

Det är inte långt ifrån att jag själv tar på mig uppdraget.

Han kan inte bara få springa runt på våra gator som om inget har hänt. Och samtidigt se sig själv som ett offer.
Citera
2015-07-16, 12:31
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Men va? Hur kan en man som är uppvuxen i Norrland inte ha skaffat körkort vid 30-års åldern? (Han var väl kring 30 när han åkte fast?).
Eller är det så att han blev fråntagen körkortet när han åkte fast och nu måste han köra upp, skriva provet igen?
Citera
2015-07-16, 12:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Men va? Hur kan en man som är uppvuxen i Norrland inte ha skaffat körkort vid 30-års åldern? (Han var väl kring 30 när han åkte fast?).
Eller är det så att han blev fråntagen körkortet när han åkte fast och nu måste han köra upp, skriva provet igen?

Han blev med all säkerhet fråntagits körkortet. Har ju hänt med andra som begått grova brott som inte är trafikrelaterade.
Citera
2015-07-16, 12:40
Medlem
Undra om offren kan kräva de dom vill från Staten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in