Citat:
Ursprungligen postat av
menelik
Men SD förefaller numera heller inte benäget att i regeringsställning iscensätta en regelrätt "repatriering". En fungerande metod att hejda SD:s stora framgångar kan vara att S+M gemensamt fryser invandringsfrågan.
SD växer i OU just nu för att de är nämast idén om att "frysa invandringsfrågan".
Som jag sagt två gånger redan så skulle S+M aldrig få trovärdighet under den här mandatperioden ÄVEN om de "frös invandringsfrågan" nu på en gång! SD skulle då framstå som rakryggade landshjältar som haft rätt hela tiden, medans de andra ljugit och burit sig åt i 30 år!
Det var precis därför jag skrev att enda chansen för S+M att återta mark från SD vore att ganska omgående repatriera folk, så att de gjorde något UTÖVER SDs förslag. Endast då skulle de kunna återta mark från SD. Självklart kommer det inte hända och därför är det nästan oundvikligt att SD går mot 30-40% i nästa val som läget ser ut.
EDIT: Skall förtydliga en gång till eftersom det här växlingen är inne på 3:dje generationen:
Om S+M fryser invandringen så har det ungefär lika stor trovärdighet som en organisation "mot våld och sexuella övergrepp på barn" med Anders Eklund (Englas mördare) som ordförande. Något makaber jämförelse och det är jag ledsen för, men förtroendet för S+M i den här frågan är ungefär sådär låg.