2015-07-12, 22:53
  #2965
Medlem
Schizofrenens avatar
Jag har betalat och fått ett bekräftelsemail från Studentlund.

"Hej!

Välkommen som ny medlem i Studentlund!

..."

I mailet bifogas även en länk där man kan logga in, tillsammans med ett lösenord samt den mailadress man registrerat. Dock kan jag inte logga in på hemsidan (Terminräkningsföreningen) man blir länkad till! Det står att "ingen medlem med denna mailadressen finns registrerad" eller något i den stilen, samma sak när jag testar med glömt lösenord.

Är detta ett problem?! Jag söker novischbostad och behöver således vara medlem i Studentlund. Som sagt så har pengarna dragits från mitt konto (205:-) och fått ett bekräftelsemail. Har även skrivit upp mig på ABF där det nu står "Lottning pågår".

Tacksam för hjälp!

Edit: Jag testade att på nytt registrera mig på Studentlund, men då står det att "detta personnummer finns redan registrerat". Allt pekar ju på att det ska vara registrerat och klart, bara att jag inte verkar finnas på Terminräkningsföreningen när jag ska logga in! Fast man kanske måste ha skrivit in sig på en nation för att det ska funka...?
__________________
Senast redigerad av Schizofrenen 2015-07-12 kl. 23:01.
Citera
2015-07-13, 02:57
  #2966
Medlem
Mah3s avatar
Hej, vet någon vilken tid den 14e man får reda på sin köplats? Är nämligen utomlands då.

edit: menar afbostäder alltså
Citera
2015-07-13, 14:17
  #2967
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflash84
Hur viktigt är det att vara med på novishveckan för ekonomerna? Bor utomlands och tror inte att jag kommer hinna upp till Lund inann slutet av veckan. Missar man den bästa chansen att lära känna nya personer eller är det inte speciellt viktigt?
Anmäl dig även om du bara kan vara med på slutet. Av de som blev mina närmaste vänner i Lund var mer eller mindre samtliga från min nollningsgrupp. När man kommer till första föreläsningen veckan efter blir det ju naturligt så att man söker sig till de man hängt med veckan innan. Det går att lära känna folk på annat sätt, och det är klart att det inte måste vara människor man vill umgås med resten av livet, men det är ett väldigt bra sätt att lära känna folk och en väg in i studentlivet.
Citera
2015-07-13, 21:26
  #2968
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Anmäl dig även om du bara kan vara med på slutet. Av de som blev mina närmaste vänner i Lund var mer eller mindre samtliga från min nollningsgrupp. När man kommer till första föreläsningen veckan efter blir det ju naturligt så att man söker sig till de man hängt med veckan innan. Det går att lära känna folk på annat sätt, och det är klart att det inte måste vara människor man vill umgås med resten av livet, men det är ett väldigt bra sätt att lära känna folk och en väg in i studentlivet.

Håller med.

Tänk på vilka du sitter bredvid de första föreläsningarna. Sannolikheten är stor att du kommer fortsätta sitta med dem, hänga med dem osv.
Citera
2015-07-13, 21:52
  #2969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
jag kom också in i lund. hade växjö som andra alternativ, och nu i efterhand vet jag inte om jag gjorde ett bra val när jag valde att inte stryka lund. verkar svårt med bostad i växjö, men överjävligt i lund. speciellt eftersom jag inte har novischförtur (vilket bögigt jävla system från första början)

Kolla in blocket och bopoolen.nu ifall du kan tänka dig vara inneboende/andra hand. Annars erbjuder även nationerna boende, in på deras hemsidor och sök!
Citera
2015-07-15, 18:51
  #2970
Medlem
Hej.

Har kommit in på Lantmäteri och kommer finnas på plats i Lund runt den 17:de. Finns det någon som skulle vilja göra mig sällskap att utforska Staden? (har aldrig varit där).

Om mig:
Namn: Oscar.
Smeknamn: Knutte.
Ålder: 19.
Från: Stockholm.
Gillar: Bira.

Tack på förhand! Ska bli skitkul att äntligen komma ifrån Stockholm.
Citera
2015-07-16, 16:00
  #2971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
Hej.

Har kommit in på Lantmäteri och kommer finnas på plats i Lund runt den 17:de. Finns det någon som skulle vilja göra mig sällskap att utforska Staden? (har aldrig varit där).

Om mig:
Namn: Oscar.
Smeknamn: Knutte.
Ålder: 19.
Från: Stockholm.
Gillar: Bira.

Tack på förhand! Ska bli skitkul att äntligen komma ifrån Stockholm.
Gott jag har också kommit in på Lantmäteri. Jag har inte fått bostad dessvärre... Hur fick du bostad?
Citera
2015-07-16, 21:23
  #2972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
Hej.

Har kommit in på Lantmäteri och kommer finnas på plats i Lund runt den 17:de. Finns det någon som skulle vilja göra mig sällskap att utforska Staden? (har aldrig varit där).

Om mig:
Namn: Oscar.
Smeknamn: Knutte.
Ålder: 19.
Från: Stockholm.
Gillar: Bira.

Tack på förhand! Ska bli skitkul att äntligen komma ifrån Stockholm.

Jag flyttar också ner från Stockholm! Ska plugga Maskinteknik men vet dock inte när jag ska ner.
Citera
2015-07-16, 21:42
  #2973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson
Gott jag har också kommit in på Lantmäteri. Jag har inte fått bostad dessvärre... Hur fick du bostad?

Va kul, då kommer vi garanterat att träffas.
Sökte först via AF-bostäder, men ville helst undvika korridorboende. Så jag köpte helt enkelt en etta.
Citera
2015-07-16, 21:48
  #2974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan27
Jag flyttar också ner från Stockholm! Ska plugga Maskinteknik men vet dock inte när jag ska ner.

Okej, vart i Stockholm är du ifrån? Har du fixat bostad?
Citera
2015-07-16, 23:17
  #2975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
Okej, vart i Stockholm är du ifrån? Har du fixat bostad?
Haninge, du? Nej, fick ett ganska kasst könummer så jag ska försöka fixa bostad genom blocket istället.
Citera
2015-07-16, 23:40
  #2976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan27
Haninge, du? Nej, fick ett ganska kasst könummer så jag ska försöka fixa bostad genom blocket istället.

Kul, jag är från Huddinge, hoppas att vi ses där nere och att du hittar en bostad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in