2015-07-16, 21:36
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det var för riskfyllt med tanke på trafiken.
Men vissa tar ju risker och kommer undan med det. Du kan inte bortse ifrån det.
2015-07-16, 21:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Jo, det är de sannolikt. När någon är häktad på sannolika skäl koncentreras allt arbete på att bevisa hens skuld. Polisen söker ingen annanstans, men de kan hörsamma tips.

De arbetar brett. Fler än de misstänkta kan mycket väl vara inblandade.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Okey, så en bekant (hur bekant?) person till Lisa har sådan lokalkännedom att han vet att en lada mittemot har WC och Lisa går på det? Tillåt mig tvivla.
Du läste inte vad jag skrev. Det behöver han inte ha vetat för att svara ja.
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Förutom LH så är det ju två till som vidrört handsken.
Varav den ena är AJ, och den andre är enligt uppgift den äldre Litauern.

Först ska litauern funnit handsken och sedan lagt tillbaka den.
Sedan ska AJ funnit den och lämnat den till polisen.

Om litauerns påstående stämmer eller om detta bara är en efterhandskonstruktion har jag ingen aning om. Dock kan det naturligtvis vara så att han säger att han fann handsken för att dölja ngt annat. Eller så talar han sanning .

Det var AJ som i en intervju sa att han själv och 1-2 st till tagit upp handsken.

I en annan intetvju senare så sa AJ att han tog upp handsken och lämnade den till polisen direkt.

(rätta mig om jag har fel)
2015-07-16, 21:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Du läste inte vad jag skrev. Det behöver han inte ha vetat för att svara ja.

Jag läste vad du skrev. Men jag finner det osannolikt att Lisa skulle gå på en sån grej.
2015-07-16, 21:38
Medlem
Citat:
Vilket ärende hade han bakom caféet "in the first place"? Hur visste han att ladan hade WC?

Han kanske visste/eller inte visste vilket men såg sin chans att lura in henne.
2015-07-16, 21:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men vissa tar ju risker och kommer undan med det. Du kan inte bortse ifrån det.
Men de flesta undviker risker, du kan inte bortse från det.
2015-07-16, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och min tanke är att syftet med att flytta kroppen var inte att dölja brottet, bara brottsplatsen.

Visst, men varför gömma på en plats som ett antal personer har access till? Varför inte en dold dumpningsplats som inte kan kopplas till gärningspersonen, till exempel tio meter in i skogen ifrån en avlägsen skogsväg?

Vore intressant att veta exakt var kroppen hittades, kunde gärningspersonen köra in med ett fordon i byggnaden och dolt lasta av kroppen? Åter igen, det kan säga något om gärningspersonens fysiska status. En stark och fysiskt kry person kan relativt snabbt lasta ur en bil och släpa in ett lik i terrängen, en svag och fysiskt sett sämre person kanske behöver mer tid för att lasta ur och väljer därför ett insynsskyddat ställe att göra det på, särskilt ett ställe som hen vet att ingen annan besöker under en viss tid.

Om den häktade inte jobbade på Martorp vid tillfället för mordet, hur kunde han veta att ingen skulle dyka upp på Martorp när han hanterade liket? Stor risk anser jag. Att han hade tillgång till stora delar av AJ:s ägor betyder inte att han även kände till vilka personer, och hur, var samt när de rörde sig på ägorna.
Senast redigerad av OY 2015-07-16 kl. 21:42.
2015-07-16, 21:40
Medlem
Citat:
Inget har varken försvagats eller förstärkts. Konstaterar bara att det är i princip samma information som i Expressens artikel.

Man inte ska lägga någon större vikt på orden men "inblandning" låter också lite sådär.
Om MGM bara tros vara inblandad så kan man ju undra vilka de andra inblandade är. Kanske inte hans bror och fru, annars hade de väl inte släppts. Från början tänkte jag att litauerna gått med på städa upp efter ett brott som deras arbetsgivare eller någon av hans närstående gjort. Litauerna planerade för flytta hem för gott och lockades av den utlovade belöningen.
2015-07-16, 21:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inkommet PM från skribent som är icke-aktiv - med lite uppgifter som eventuellt hamnar i lokaltidning dom närmsta dagarna.

AJ bytte in en bil på bilfirma Å*esson Bil, och som numer står beslagtagen hos polisen sedan 14dagar(+?) eftersom bilhandlaren uppfattat att något stank i baksätet.. - Larmade dit polis.

För att bekräfta detta lite så reggades 2015.06.25 en vit Peugeot skåpbil på AJ.
Tidigare ägare på den skåpbilen är ovanstående bilhandlare.

Slår man upp denna skåpbil på Transportstyrelsen står det:
Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt. vilket är ovanligt efter så lång tid efter ägarbyte.
Bilhandlaren har nog läst här och dessutom sett filmen om Hillside Strangler...
(Och en av de mördarna var medelålders! Xenia kan ju googla Angelo Buono.)
2015-07-16, 21:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag läste vad du skrev. Men jag finner det osannolikt att Lisa skulle gå på en sån grej.
Om det är en bekant och hon frågade kan hon ha trott det. Eftersom han ville undvika att brottsplatsen avslöjades (enligt min teori) så finns det en koppling mellan honom och ladan. Finns det någon man i 20-årsåldern som jobbade i ladan?
2015-07-16, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, men varför gömma på en plats som ett antal personer har access till? Varför inte en dold dumpningsplats som inte kan kopplas till gärningspersonen, till exempel tio meter in i skogen ifrån en avlägsen skogsväg?

Vore intressant att veta exakt var kroppen hittades, kunde gärningspersonen köra in med ett fordon i byggnaden och dolt lasta av kroppen? Åter igen, det kan säga något om gärningspersonens fysiska status. En stark och fysiskt kry person kan relativt snabbt lasta ur en bil och släpa in ett lik i terrängen, en svag och fysiskt sett sämre person kanske behöver mer tid för att lasta ur och väljer därför ett insynsskyddat ställe att göra det på, särskilt en ställe som hen vet att ingen annan besöker under en viss tid.

Om den häktade inte jobbade på Martorp vid tillfället för mordet, hur kunde han veta att ingen skulle dyka upp på Martorp när han hanterade liket? Stor risk anser jag. Att han hade tillgång till stora delar av AJ:s ägor betyder inte att han även kände till vilka personer, och hur, var samt när de rörde sig på ägorna.
Jag har aldrig dumpat någon kropp, så jag kan bara gissa orsaken. Han ville inte att djur skulle komma åt kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in