2015-07-16, 21:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det stämmer att kroppen hittades i en byggnad så kan det säga något om gärningspersonen tycker jag. Varför inte gräva ner kroppen? Vem gräver inte ner? Det kan handla om en person som inte orkar gräva, kanske på grund av fysisk status.

En enklare förklaring än att gärningspersonen mellanlagrar kroppen, det är min tanke kring det.
Och min tanke är att syftet med att flytta kroppen var inte att dölja brottet, bara brottsplatsen.
2015-07-16, 21:30
Medlem
locknlolls avatar
Förutom LH så är det ju två till som vidrört handsken.
Varav den ena är AJ, och den andre är enligt uppgift den äldre Litauern.

Först ska litauern funnit handsken och sedan lagt tillbaka den.
Sedan ska AJ funnit den och lämnat den till polisen.

Om litauerns påstående stämmer eller om detta bara är en efterhandskonstruktion har jag ingen aning om. Dock kan det naturligtvis vara så att han säger att han fann handsken för att dölja ngt annat. Eller så talar han sanning .
2015-07-16, 21:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Skulle nu polisen ha låst sig på Litauerna en hel månad och diverse spår och vittnen runnit ut i sanden så den riktiga gm går fri och kan mörda fler tonårstjejer så är det fruktansvärt...

Så låsta är de knappast.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilket ärende hade han bakom caféet "in the first place"? Hur visste han att ladan hade WC?
Få ett enskilt samtal med Lisa. Det behöver han inte ha vetat för att svara ja.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det har framgått tidigare att de inte var i pizzerian utan i affären och köpt - förmodligen - djupfryst sådan och är med på affärens övervakningskamera.Pizzerior har jag aldrig sett haft övervakningskameror.

Okey...
2015-07-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bekanten fanns bakom kaféet, och såg sin chans och svarade ja.
Även jag är inne på den här linjen. Inga spår av strid på platsen, LH kände sin baneman. Han visste när hon slutade. Det är bara Martorp jag funderar över, har något sagts om HUR GM tagit sig in där? Med nycklar, eller brutit upp dörren?
2015-07-16, 21:32
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Vilket ärende hade han bakom caféet "in the first place"? Hur visste han att ladan hade WC?

Skulle en mördare vara ärlig? Mje, snarare luras
2015-07-16, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Förutom LH så är det ju två till som vidrört handsken.
Varav den ena är AJ, och den andre är enligt uppgift den äldre Litauern.

Först ska litauern funnit handsken och sedan lagt tillbaka den.
Sedan ska AJ funnit den och lämnat den till polisen.

Om litauerns påstående stämmer eller om detta bara är en efterhandskonstruktion har jag ingen aning om. Dock kan det naturligtvis vara så att han säger att han fann handsken för att dölja ngt annat. Eller så talar han sanning .
Enligt AJ tog NB upp handsken, räckte den till LÅ som i sin tur räckte den till AJ som gav den till polisen. Stafett?
2015-07-16, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet
Även jag är inne på den här linjen. Inga spår av strid på platsen, LH kände sin baneman. Han visste när hon slutade. Det är bara Martorp jag funderar över, har något sagts om HUR GM tagit sig in där? Med nycklar, eller brutit upp dörren?
Inga sådana uppgifter finns.
2015-07-16, 21:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Få ett enskilt samtal med Lisa. Det behöver han inte ha vetat för att svara ja.

Okey, så en bekant (hur bekant?) person till Lisa har sådan lokalkännedom att han vet att en lada mittemot har WC och Lisa går på det? Tillåt mig tvivla.
2015-07-16, 21:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Så låsta är de knappast.
Jo, det är de sannolikt. När någon är häktad på sannolika skäl koncentreras allt arbete på att bevisa hens skuld. Polisen söker ingen annanstans, men de kan hörsamma tips.
2015-07-16, 21:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet
Är det den gamla byggboden så känner jag det som att den stått olåst. Det kan inte finnas något av värde i en sådan, och någon större risk att någon skulle övernatta olovligen tror jag inte fanns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in