2015-07-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det fetade är med stor säkerhet helt felaktigt.
Caféet har 2st in/utgångar för gäster. Dessa öppningar vätter rakt emot landsvägen.

Gavel på norr-sidan = låst och bommad med regel. ( iaf när jag var där - fint väder + en del gäster)

Jag inser att du har rätt,

Här ser man tydligt att det är på framsidan gästerna sitter och fikar
Då används inte den norra entrén till gäster.
Tack för info!
En bild som visar att det är framsidan som gäller

https://www.pinterest.com/pin/401242648028018902/
2015-07-16, 18:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag inser att du har rätt,

Här ser man tydligt att det är på framsidan gästerna sitter och fikar
Då används inte den norra entrén till gäster.
Tack för info!
En bild som visar att det är framsidan som gäller

https://www.pinterest.com/pin/401242648028018902/
Det hindrar inte att personalen går ut genom norra utgången vid stängningsdags. Larmet kan sitta där.
Medlem
Och på gaveln finns inga möbler för gäster alls, troligtvis bara för personalen

http://www.ladda-upp.se/bilder/waqknngwxnzajl/
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Något märkligt då det ser ut som att de har fikabord osv för personalen där. Men de kanske går runt? Eller finns det ytterligare en utgång?

Det finns troligtvis en personal/köks-dörr på baksidan, som då vätter rakt ut mot fältet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Såg du var personalen parkerade?

Har personalen bilar som det står "personal" på? Eller tror du att jag var där när de kom till eller lämnade jobbet?

Nej, det har jag ingen aning om mer än att på den norra parkeringen rörde sig alla bilar under tiden jag var där. Mest min bil då. Den södra parkeringen har jag inte provat.
2015-07-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Gm (eller gm:en) kan ju också ha tvingat in LH i en bil varefter bilen fortsatt till baksidan av ladugårdsbyggnaden.

Eller satt henne framför sig eller bakom på en fyrhjuling och kört iväg. Hon kanske gick med på att åka med om hon kände eller hade ett förtroende och litade på gm. Men under färden så anade hon oro och hoppade av. Gm jagar henne varav fynden vid grusvägen?
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-16 kl. 18:57.
2015-07-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hindrar inte att personalen går ut genom norra utgången vid stängningsdags. Larmet kan sitta där.

Det skulle vara den enda tänkbara anledningen jag faktiskt kan hålla med om.
2015-07-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Frågar igen vart ligger den gamla spritfabriken är den bredvid ladan på samma sida? Används den till någonting idag? Vem eller vilka brukar vara i den eller har tillgång till den?

Ja, den ligger på samma sida. Man skulle egentligen kunna bygga ihop hela skiten till ett enda stort schabrak. I så pass rak linje ligger det.

Vad jag vet, ska en bonde ha tillgång till den för lagring men jag kan inte själv bekräfta det. Har bara fått det bekräftat till mig av någon som haft tillgång till ladan vid flertal tillfällen.
2015-07-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Något märkligt då det ser ut som att de har fikabord osv för personalen där. Men de kanske går runt? Eller finns det ytterligare en utgång?

Finns utgång på baksidan också.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
De bortre p-platserna mot vägen erbjuder inte på någon plats samma insyn som de p-platser som är mot åkern. Under förutsättning att ingen bil står emellan i synfältet förstås.

Har för mig att jag såg kanten av den större containern när jag stod näst-näst längst bort ut mot vägen. Men förrådsutrymmet och annat bakom går inte att se.
Nu har väl varken den stora containern eller de mindre sopkärlen som fanns där inte samma positioner hela tiden. Det får man ju ha i åtanke.

Jag skäms inte nu men jag skämdes då. Kunde ju blivit intagen för misstänkt beteende eller nåt.

Precis, det är som du säger - kass insyn från parkeringen närmast landsväg, även om lite går att se.

Det fetade - Precis igen.. Det är flyttas sannolikt runt en aning, men inga jätteavstånd?
Medlem
katws avatar
Kan ja faktiskt att den södra parkeringen är personalparkering i första hand. Men att platserna där redan var upptagna när Rebecka anlände på förmiddagen.
2015-07-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Ja, den ligger på samma sida. Man skulle egentligen kunna bygga ihop hela skiten till ett enda stort schabrak. I så pass rak linje ligger det.

Vad jag vet, ska en bonde ha tillgång till den för lagring men jag kan inte själv bekräfta det. Har bara fått det bekräftat till mig av någon som haft tillgång till ladan vid flertal tillfällen.

Tack för infon. Finns det något fönster där som vetter mot caféet? Kan gm suttit där och väntat sett när de lämnade Lisa och sedan såg sin chans? Borde finnas någon typ av kontor i den byggnaden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in