2015-07-13, 21:12
Medlem
Bjurnes avatar
Jag ställde en fråga ovan om hur vanligt det är att beroendemottagningen/centrum skickar stickprover på analys, denna fråga vill jag bumpa. Även lägga till, skickas det på analys även om det påvisas negativt på stickan?
2015-07-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagundrar123
Är jag dödsdömd?!?!?!

Ska om 5 dagar lämna ett urinprov för att få påbörja en finansierad pilotutbildning i Norge. Detta urinprov ska på ANALYS.

Sen mitten av jan-15 till mitten av maj - mer exakt: 17 VECKOR - har jag rökt cirka 3-4ggr/veckan.

Det kmr allts ha gått (exakt) 55 dagar sedan senaste intag av cb. Bör jag vara orolig?!

Väger: 64kg
Längd: 180 cm

Är ytterst smal.

Hur tror Ni mina chanser är? Vill över allt påbörja denna utbildning då jag redan har spenderat 40k på tester för att bli antagen till denna normalt DYRA utb.

Hjäääälp!

?!??
2015-07-14, 14:46
Medlem
Citat:
?!??
Skulle tippa på att det är lugnt men som alltid så kan man inte vara helt säker, om du inte rökte så mycket under de dagarna du rökte och har tränat så ligger du bra till. Hur länge man kissar positivt kan variera mycket från person till person.
2015-07-14, 15:07
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Det som gäller är att du ska ta dem så som läkaren gett ordination på tex Max 100mg om dagen för den tiden skadan gäller tex 2 veckor. Efter det är det olovligt , räknas ju som att medicinen är utsatt. Behövs det längre så måste du prata med läkaren om det .

Dock så är det ju inte många som är sådana paragrafryttare till 100% är ju vanligt att folk
har gamla läkemedel hemma i skåpet . Bara du uppger att du tex tog några nu under veckan,
haft ont i ryggen och hade ett par kvar sedan tidigare. Så var ärlig bara innan testet så är det nog
ingen fara ska du se.

Sen, dock beroende på vad du jobbar med inte bara åka på urinprov hur som helst.

//Retarderad

Hmm, låter ju vettigt. Svårt att tro att man skulle bli av med jobbet exempelvis om det skulle hända en gång och man hävdar att man haft det hemma. Skulle det vara upprepade tillfällen kanske det är en annan visa då. Tack för svaret iallafall!
2015-07-14, 15:41
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
?!??
Jag själv hade klarat mig till 100% efter 55 dagar iaf och skulle satsa stort på att du gör det med tanke på att du är "ytterst smal"
2015-07-14, 15:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsmokesalot
*panik*

Hur gick det för dig, klarade du dig?
2015-07-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tureturetap
Skulle tippa på att det är lugnt men som alltid så kan man inte vara helt säker, om du inte rökte så mycket under de dagarna du rökte och har tränat så ligger du bra till. Hur länge man kissar positivt kan variera mycket från person till person.
Men även om ja skulle rökt Mkt under tillfällena - så
Bör väl 55 dagar vara någorlunda säkert ändå?
2015-07-14, 17:14
Medlem
Citat:
Men även om ja skulle rökt Mkt under tillfällena - så
Bör väl 55 dagar vara någorlunda säkert ändå?
Ja, jag tror att du kommer klara dig. Men helt säker kan man som sagt aldrig vara.
2015-07-15, 15:13
Medlem
Efter att ha pissat i burken som skulle på analys -urinprov- så var de för ljust. Vilket ledde till att jag fick lämna salivprov istället- två st stora konstiga "tofsar" ..

Hur lång tid kan salivprov ge utslag på cannabis/annat? Kan jag vara lugn elr inte. Vet ej hur långt de har hunnit i utvecklingen sedan 2012, många hävdar på andra forum o dylikt "2-3" dagar, Detta dock för 3 år sedan.

Mvh
2015-07-16, 15:03
Medlem
Citat:
Efter att ha pissat i burken som skulle på analys -urinprov- så var de för ljust. Vilket ledde till att jag fick lämna salivprov istället- två st stora konstiga "tofsar" ..

Hur lång tid kan salivprov ge utslag på cannabis/annat? Kan jag vara lugn elr inte. Vet ej hur långt de har hunnit i utvecklingen sedan 2012, många hävdar på andra forum o dylikt "2-3" dagar, Detta dock för 3 år sedan.

Mvh
Fick F.ö ha de toffs-liknande tofsarna under tungan, två st...
Det absorberades (saliv) och efter 3-7 minuter så var de blåa -en mätare- fylld.

Smart att ta under tungan antar jag, där saliven bevaras fredligast - ångrar med grovt att ja ej åla upp den till tungan ist.

Någon som vet hur länge främst thc men även tjack kan synas på dessa #salivprov?! Skickas även på ANALYS (Sthlms Karolinska)
2015-07-16, 20:31
Medlem
Citat:
Fick F.ö ha de toffs-liknande tofsarna under tungan, två st...
Det absorberades (saliv) och efter 3-7 minuter så var de blåa -en mätare- fylld.

Smart att ta under tungan antar jag, där saliven bevaras fredligast - ångrar med grovt att ja ej åla upp den till tungan ist.

Någon som vet hur länge främst thc men även tjack kan synas på dessa #salivprov?! Skickas även på ANALYS (Sthlms Karolinska)
Salivprov är fortfarande sämre än urinprov så att du fick ta salivprov gör det bara lugnare. THC syns bara några dagar på salivprov och tjack syns också bara så länge om ens det. Vet inte när du tog tjacket men om du inte rökt sen du sa det så kan du garanterat vara lugn på den fronten i alla fall.

edit: För övrigt tycker jag du borde ta det lugnt, antagligen visar det positivt eller inte. Inget du kan göra för att påverka det nu, och om du är så orolig över detta bör du ta det lugnt med droger istället.
Senast redigerad av tureturetap 2015-07-16 kl. 20:33.
2015-07-16, 22:35
Medlem
Mm..Foods avatar
Hur stor är chansen att Maria Ung drar in en på ett random prov? Pissade där för ca 1 - 2 år sedan.

Har liksom inte vågat röka sedan dess på grund av rädslan för ett random prov.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in