2015-07-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag tror inte man ser mopeden om man inte går runt hörnet så att säga,, tror att det är en utbyggnad vid gaveln som försvårar ännu mer , men jag vet inte heller då jag inte varit där,,,
Ska se om jag hittar någon bra bild

Någon som varit där? Och kan skapa klarhet i detta?

När man passerat det första norra hörnet, uppenbarar sig en ytterligare utbyggnad. Vi kan kalla det en farstu-utbyggnad med rejäla dörrar. Tänk dig likt en äldre kyrka där man går in på kortsidan.

På så vis har norr-sidan fyra hörn. Två på den egentliga huskroppen och två på utbyggnaden som förlänger huskroppen. För att ha sett mopeden, bör man nog ha tagit sig runt alla fyra hörnen eller åtminstone tre av dem.
2015-07-16, 18:38
Medlem
Här har vi en bra bild på norra entrén,

http://www.hallekis.com/xx140409a.htm

Om kollegorna stod parkerad vid den norra entrén närmast vägen är det en omöjlighet att se mopeden på baksidan även vid stängningen/låsningen då man behöver gå runt hörnet för att se

Då har vi bringat klarhet i detta
2015-07-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Här är en bra bild:

http://www.ladda-upp.se/bilder/waqknngwxnzajl/

Så nej, man ser inte mopeden därifrån. Så vida inte Rebecka hade bilen där poilsbilen står då.

Oavsett vilken utgång som användes, har det sagts att BO gick åt höger och de andra två åt vänster.
2015-07-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Oavsett vilken utgång som användes, har det sagts att BO gick åt höger och de andra två åt vänster.

Ja, Vilket stämmer med båda entréerna
2015-07-16, 18:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag kan inte hålla med dig om att entrén på gaveln inte skulle användas, jag tror att den står öppen dagtid så gäster och personal kan gå ut för fika eller för raster eller för att kunderna har nära till sin bil där...efter att gästerna fikat klart går de ut till bilen.

Jag anser att genom intervjuer kan man utläsa att gaveln är den entré som personalen använder i första hand och där man larmar av/på.

Det fetade är med stor säkerhet helt felaktigt.
Caféet har 2st in/utgångar för gäster. Dessa öppningar vätter rakt emot landsvägen.

Gavel på norr-sidan = låst och bommad med regel. ( iaf när jag var där - fint väder + en del gäster)
2015-07-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Här är en bra bild:

http://www.ladda-upp.se/bilder/waqknngwxnzajl/

Så nej, man ser inte mopeden därifrån. Så vida inte Rebecka hade bilen där poilsbilen står då.

Där ser man. Ingen insyn alls i princip. Frågan blir då var har GM befunnit sig. Har han ändå gömt sig bakom kaféet?
2015-07-16, 18:43
Medlem
Citat:
Det inte speciellt långt mellan fiket och ladan. Rakt över vägen.

Uppfattade det som att det var ända till fynd platsen. Men nä inte ens över vägen. Antingen blev hon lurad över vägen eller drog gm över henne dit. Eller har hon inte ens varit där...
2015-07-16, 18:46
Medlem
Frågar igen vart ligger den gamla spritfabriken är den bredvid ladan på samma sida? Används den till någonting idag? Vem eller vilka brukar vara i den eller har tillgång till den?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Den som sa det (Lena) var inte där. Enligt Lowa gick Lisa före henne och Rebecka.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det fetade är med stor säkerhet helt felaktigt.
Caféet har 2st in/utgångar för gäster. Dessa öppningar vätter rakt emot landsvägen.

Gavel på norr-sidan = låst och bommad med regel. ( iaf när jag var där - fint väder + en del gäster)

Något märkligt då det ser ut som att de har fikabord osv för personalen där. Men de kanske går runt? Eller finns det ytterligare en utgång?
2015-07-16, 18:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Även om man står på norra, har man ju bara full insyn till baksidan om man står på nersidan, invid åkerfältet. Jaddå, jag har provat flera parkeringssätt i mitt oprofessionella undersökande.

En del parkerande cafe´-besökare undrade nog vad jag hade för diagnos vid tillfället.
Såg du var personalen parkerade?
2015-07-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nedanstående blir krångligt, men jag tror du begriper detta ang norra parkeringen:

Om man står upp mot fältet då blir det 100% insyn - alla platser.
Står man mittemot, mot landsvägen, då är det dom bortre platserna som har god insyn, för att därefter krympa ner till ungefär sista platsen ( mot caféet ) där jag uppfattade det till ungefär/strax under 50% insyn. ( man skymtar containern med lite god vilja )

Det fetade:
Inget att skämmas för, det är nog många som haft tillfälliga diagnoser hehe

De bortre p-platserna mot vägen erbjuder inte på någon plats samma insyn som de p-platser som är mot åkern. Under förutsättning att ingen bil står emellan i synfältet förstås.

Har för mig att jag såg kanten av den större containern när jag stod näst-näst längst bort ut mot vägen. Men förrådsutrymmet och annat bakom går inte att se.
Nu har väl varken den stora containern eller de mindre sopkärlen som fanns där inte samma positioner hela tiden. Det får man ju ha i åtanke.

Jag skäms inte nu men jag skämdes då. Kunde ju blivit intagen för misstänkt beteende eller nåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in