2015-07-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det beror väl på vart hon stod parkerad, stod Rebecka parkerad närmast vägen fast på gaveln så att säga så ser hon inte till baksidan

OK. Jag har aldrig varit där så jag vet inte. Men om man går ut på gaveln borde man inte se mopeden då? Och hade inte Rebecka som uppgift att hålla lite utkik eftersom det begåtts en del inbrott där. En blick runt hörnet hade hon säkert gjort isf.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det beror väl på vart hon stod parkerad, stod Rebecka parkerad närmast vägen fast på gaveln så att säga så ser hon inte till baksidan
Gästparkeringen brukar vara närmare publika inrättningar än personalparkeringen. Det skulle inte alls vara förvånande om personalen är hänvisad till parkeringen söder om kaféet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kallar jag att dra alla över samma kam. Hon kan mycket väl ha känt trycket när hon satte sig på moppen.

Vet du vad som menas med uttrycket om kammen?

Jag framförde vad jag tror. Det är extremt långt ifrån att jag skulle ha dragit alla över en kam likt du gör mer ofta än sällan, helt ärligt.

Du får väldigt gärna göra en oberoende statistikundersökning om folk brukar tänka på sina nödigheter innan eller efter de stämplat ut från jobbet. I synnerhet om tiden det tar att pendla, inte är av alldeles obetydlig vikt. Med moped blir några mil av vikt även om eu-moped balanserar upp det något.

Jag skulle kunna avslöja vad jag är övertygad om att statistiken kommer visa men det vore väl åter att dra alla över en kam i dina märkliga ögon.
2015-07-16, 18:27
Medlem
Citat:
Över vägen till ladan? Och sedan gick GM med kärran till bostaden?

Den kärran verkade lite för stor att gå med så långt nä släpp det. Hur uppseendeväckande hade inte det varit liksom...
2015-07-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
OK. Jag har aldrig varit där så jag vet inte. Men om man går ut på gaveln borde man inte se mopeden då? Och hade inte Rebecka som uppgift att hålla lite utkik eftersom det begåtts en del inbrott där. En blick runt hörnet hade hon säkert gjort isf.

Jag tror inte man ser mopeden om man inte går runt hörnet så att säga,, tror att det är en utbyggnad vid gaveln som försvårar ännu mer , men jag vet inte heller då jag inte varit där,,,
Ska se om jag hittar någon bra bild

Någon som varit där? Och kan skapa klarhet i detta?
2015-07-16, 18:33
Medlem
Citat:
Gästparkeringen brukar vara närmare publika inrättningar än personalparkeringen. Det skulle inte alls vara förvånande om personalen är hänvisad till parkeringen söder om kaféet.

Då kan jag tala om att det spelar absolut ingen roll.

Gästerna kommer från både höger och vänster parkering. Det har de gjort förr, det har de gjort efter LH försvann. Om sedan personalen är förvisad någonstans, det kan jag svårligen tänka mig.
Men flest gäster parkerar trots allt på den södra parkeringen, helt enkelt eftersom flest folk kommer till den parkeringen först från 44:an. Tillströmningen från norr är inte lika stor av naturliga skäl.
2015-07-16, 18:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Även om man står på norra, har man ju bara full insyn till baksidan om man står på nersidan, invid åkerfältet. Jaddå, jag har provat flera parkeringssätt i mitt oprofessionella undersökande.

En del parkerande cafe´-besökare undrade nog vad jag hade för diagnos vid tillfället.

Nedanstående blir krångligt, men jag tror du begriper detta ang norra parkeringen:

Om man står upp mot fältet då blir det 100% insyn - alla platser.
Står man mittemot, mot landsvägen, då är det dom bortre platserna som har god insyn, för att därefter krympa ner till ungefär sista platsen ( mot caféet ) där jag uppfattade det till ungefär/strax under 50% insyn. ( man skymtar containern med lite god vilja )

Det fetade:
Inget att skämmas för, det är nog många som haft tillfälliga diagnoser hehe
2015-07-16, 18:34
Medlem
Citat:
Jo, men på något sätt kom kärran till bostaden. Den ryms inte i deras bil.

I så fall bor de i ladan för det var där polisen hittade den.
2015-07-16, 18:35
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Jag tror inte man ser mopeden om man inte går runt hörnet så att säga,, tror att det är en utbyggnad vid gaveln som försvårar ännu mer , men jag vet inte heller då jag inte varit där,,,
Ska se om jag hittar någon bra bild

Någon som varit där? Och kan skapa klarhet i detta?

Om mopeden stod på baksidan av cafét så syns den från bakre delen av kundparkeringen. Inte främre delen mot vägen. Kundparkeringen är på gaveln mot hällekis till....
2015-07-16, 18:36
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo

Här är en bra bild:

http://www.ladda-upp.se/bilder/waqknngwxnzajl/

Så nej, man ser inte mopeden därifrån. Så vida inte Rebecka hade bilen där poilsbilen står då.
2015-07-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Den kärran verkade lite för stor att gå med så långt nä släpp det. Hur uppseendeväckande hade inte det varit liksom...

Det inte speciellt långt mellan fiket och ladan. Rakt över vägen.
2015-07-16, 18:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, jag ser annat alternativ än att bära eller släpa, nämligen att Lisa gick själv, ensam eller med en bekant baneman, och jag anser varken toabesök eller nyckelskåp vara långsökta eller stolliga alternativ.
Gm (eller gm:en) kan ju också ha tvingat in LH i en bil varefter bilen fortsatt till baksidan av ladugårdsbyggnaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in