Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.
Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.
Citat:
Vart står det om detta? I fredags samma vecka som Lisa försvann stannade en bil utanför det hus där en bekant till mig bor (cirka 13km från Blomberg). Ut sprang en kvinna och fotade hennes hus och även hennes grannens hus. Sedan sprang kvinnan tillbaka in i bilen och den som körde åkte därifrån med en rivstart.
Söndag, samma kväll som Lisa försvann var samma bil tillbaka. När min bekant sprang fram till fönstret för att fota bilen igen så såg de nog henne då de åkte iväg igen jättesnabbt.
Detta är rapporterat till polisen såklart.
Här är en bild på bilen: bild
Vad som är konstigt är att registreringsskylten säger att det är en hyresbil från Hertz (de ger inte ut uppgifter) men det finns inga loggor på "hyresbilen" och den har tonade rutor. Jag har iallafall inte sett en hyresbil som har tonade rutor och utan loggor från företaget som hyr ut den vilket talar för att nummerplåten är stulen vilket gör denna bil lite mystisk. Kvinnan hade mörkt svart hår och var svartklädd.
Söndag, samma kväll som Lisa försvann var samma bil tillbaka. När min bekant sprang fram till fönstret för att fota bilen igen så såg de nog henne då de åkte iväg igen jättesnabbt.
Detta är rapporterat till polisen såklart.
Här är en bild på bilen: bild
Vad som är konstigt är att registreringsskylten säger att det är en hyresbil från Hertz (de ger inte ut uppgifter) men det finns inga loggor på "hyresbilen" och den har tonade rutor. Jag har iallafall inte sett en hyresbil som har tonade rutor och utan loggor från företaget som hyr ut den vilket talar för att nummerplåten är stulen vilket gör denna bil lite mystisk. Kvinnan hade mörkt svart hår och var svartklädd.
Stället där din kompis såg den bilen (en silverfärgad Volvo V70 (2014) Regnr. DUD692) cirka 13km från Blomberg, var det norr eller syd om Cafeet?
Och kan du berätta vilken by/samhälle det rör sig om?
Tycker att din info är intressant för det låter ju som om den bilen skulle kunna vara den samma bilen som ett vittne blivit omkörd av vid 19 tiden søndag den 7 Juni "i hög fart" vid Järneklev och också den bil som cafeägar Lena'd dotter MS såg konstigt parkerat i närheten av cafeet när hon lämnade cafeet på sin mopen søndag den 7 Juli kl ca 17:50 .
Här är info jag postat om de två andra iagtagleser av silverfärgade bilar sønda den 7 Juli:
EN TEORI, blandad med lite fakta.
17:50- GM sitter i sin silverfärgade bil, lite konstigt parkerat vid cafeet (vittne har sagt så), väntar på att LH ska komma ut från cafeet.
18:23- LH har kommit ut från cafeet och sms'ar sin pappa
18:25- GM överfaller LH vid mopeden och tvingar henne över i ladan ... 5 min
18:30- GM våldför sig på LH i ladan så att hon svimmar, LHs mobil förstörs & handsken tappas ...5 min
18:35- GM bär avsvimmade LH till mjölkrummet som är mere ljudtät än ladan där porten är av ...5 min
18:40- GM våldtar och dödar LH i mjölkrummet ... 20min
19:00- GM spolar rent mjölkrummet (försöker få bort evt dna spår)...5 min
19:05- GM går till sin bil och kör den till baksidan av mjölkrummet....5 min
19:10- GM bär ut LH till bilen och lägger henne i backluckan... 5 min
19:15- GM åker iväg från stället, mot syd/ riktning mot Järneklev/källby i hög fart
19:??- vittne blev omkörd av en grå eller silverfärgad kombi bil i mycket hög fart vid Järneklev
19:??- GM anländer vid något isolerad/öde egendom han är känd med, där styckar han kroppen
20:??- GM kör, med kvarlevorna i backluckan, tilbaka mot Blomberg och svänger av vid den vägen där LHs mobilfodral etc senare hittas, han slänger ut/planterar dessa saker på väg till Martorp.
20/21:??- GM på Martorp Gård placerar/gömmer GM LHs kvarlevor på 2-3 olika platser; i stora ladan med 3-dör, i vita arbetsboden, och i gula fika-byggnaden.
Mellan kl 20 och 21 anländer LHs pappa vid cafeet dvs ca 45 min-1 timma och 45 minuter EFTER GM lämnade Mjölkrummet/cafe området.
GM är känd i och kopplad till området
GM känner, eller känner till, Litauen bröderna och vet var dom arbetar/färdas
GM planterar LHs föremål och kvarlevor i ett Hans&Greta spår för att sätta dit bröderna
GM kan evt. vara TVÅ personer som utfört dådet tillsammans.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Info om den grå/silvriga kombi bilen som ca vid 19 tiden omkörde vittne i hög fart nära jirneklev 2.7 km syd om cafeet (fel stavat i den originala post) = rätt stavning: Järneklev 531 95 Källby
+ info om vittnesmål att vittne sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i cafeet i söndags dvs ca kl 17:50.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Originala inlägget (dok som "quote") av "engnu" som postade inlägget om att vittne blivit omkörd i hög fart nära Järneklev 531 95 Källby av en grå/silvriga kombi bil ca vid 19 tiden.