Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-16, 15:15
Bannlyst
Det senaste Twitterkriget mellan Modern Familys Danny Zuker och Trump:

Trump:
Citat:
I’ve been warning about China since as early as the 80’s. No one wanted to listen. Now our country is in real trouble. #TimetoGetTough.

Zuker:
Citat:
You’ve always been tough on China, sir. Particularly the children who make your s***** clothes.
Trump:
Citat:
Danny — You’re a total loser!

Zuker:
Citat:
Your insults need work. Here’s one I’ve been working on: ‘Every picture you post of yourself is a di** pic.’ See?

Trump:
Citat:
I can’t resist hitting lightweight @DannyZuker verbally when he starts up because he is just.so pathetic and easy (stupid).

Zuker:
Citat:
Since you’re unable to manufacture decent comebacks maybe you could outsource the job to China #LOL.

Trump:
Citat:
Just tried watching Modern Family – written by a moron, really boring. Writer has the mind of a very dumb and backward child. Sorry Danny!

Zuker:
Citat:
@realDonaldTrump Doesn’t like the show I work on but then we’ve never tested well with the racist, hypocritical, multiple bankruptcy demo.

Så jävla talande. Trump är verkligen en neandertalare, finns ingen kvickhet i hans respons, ingen humor, och detta är en snubbe som faktiskt händer på sociala medier en hel del.
2015-07-16, 15:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Så jävla talande. Trump är verkligen en neandertalare, finns ingen kvickhet i hans respons, ingen humor, och detta är en snubbe som faktiskt händer på sociala medier en hel del.

Jag tycker det mer agerar som ett bevis för att Donald Trump befinner sig på en 5e klassares nivå vilket förklarar återigen varför han aldrig skall tas som en seriös kandidat då man inte vet vilken skada han skulle vara för USA eller resten av världen.
2015-07-16, 15:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
URBANARTS89 och Ondahamstern vad tycker ni om den illegala invandringen till USA är ni emot eller för den?
2015-07-16, 15:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
URBANARTS89 och Ondahamstern vad tycker ni om den illegala invandringen till USA är ni emot eller för den?

Illegal invandring är alltid dåligt för bägge parter (det är dåligt för samhället då individen oftast inte betalar skatt samt vara en viktig del för samhället osv och det är dåligt för individen då den saknar alla rättigheter som medborgarna i samhället har) och av den principen så är jag emot illegal invandring.

Däremot att bygga en cementmur (för jag antar att det är det han syftar till) är fel väg att gå speciellt då det är gränsvakterna som begår en hel del fel dem med (det finns dokumenterat hur gränsvakter har sysslat med allt från våldtäkt till mottagande av mutor) samtidigt som man behöver se över varför det är många som vill komma till USA från Mexiko.

Jag anser att man bör lösa det stora problemet och inte bara ignorera det så som en mur skulle bli/vara, vi vet samtidigt i dagsläget att murar inte fungerar då de inte fungerade i Tyskland under kalla kriget så varför skulle de magiskt fungera idag?
2015-07-16, 15:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det beror på vad man menar med fungera. I Israel har ju deras mur får ner terroristattackerna med långt över 90%. Även om några mexikaner skulle kunna ta sig igenom via tunnlar så tror jag ändå att det totala antalet illegala invandrare skulle minska drastiskt om USA byggde upp en rejäl mur. Tillsammans med vakter med befogenheter.

I Ungern håller man nu på att bygga murar vid gränserna för att få ned den illegalal invandringen.

Hur många tar sig över gränsen mellan Nord och Syd Korea?

Att det anses kontroversiellt att kritisera den illegala invandringen är absurt.

De som vill komma in får försöka göra det den legala vägen.

Många hispanics i USA stödjer den illegala invandringen av mexikaner och sydamerikaner av etniska patriotiska skäl hade det i huvudsak varit svenskar eller britter som invandrade illegalt så hade de inte stött den.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-16 kl. 15:53.
2015-07-16, 15:49
Medlem
Citat:
Du får mig att tänka på en person med vanföreställningar.

Du har fortfarande inte länkat till den där artikeln/video där Hillary tar knarkbaroner i försvar. Skäms du för att din källa är Alex Jones?

Alex Jones? Jag tror snarare att Alex inbillat sig att det hela är en konspiration mot rand Paul.
2015-07-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Illegal invandring är alltid dåligt för bägge parter (det är dåligt för samhället då individen oftast inte betalar skatt samt vara en viktig del för samhället osv och det är dåligt för individen då den saknar alla rättigheter som medborgarna i samhället har) och av den principen så är jag emot illegal invandring.

Däremot att bygga en cementmur (för jag antar att det är det han syftar till) är fel väg att gå speciellt då det är gränsvakterna som begår en hel del fel dem med (det finns dokumenterat hur gränsvakter har sysslat med allt från våldtäkt till mottagande av mutor) samtidigt som man behöver se över varför det är många som vill komma till USA från Mexiko.

Jag anser att man bör lösa det stora problemet och inte bara ignorera det så som en mur skulle bli/vara, vi vet samtidigt i dagsläget att murar inte fungerar då de inte fungerade i Tyskland under kalla kriget så varför skulle de magiskt fungera idag?

Ja, de har problem med gränsvakterna. Ta en titt på efternamnen på de korrupta gränsvakterna så ser man omedelbart ett mönster. Om man säger så.....

Idén att ha mexikaner vakta gränsen mot Mexiko är absurd. Men enligt diskrimineringsideologi måste man göra så.

Bort med packet. Lätt ordnat.

Vi vet att mur fungerar eftersom det fungerar för Israel. Men jag håller med om att mer behöver göras. Jag har nämnt det tidigare: regime change.
2015-07-16, 16:12
Bannlyst
Citat:
Att det anses kontroversiellt att kritisera den illegala invandringen är absurt.

Men vem anser att det är kontroversiellt?
2015-07-16, 16:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Många av dem som anklagar motståndarna till den illegala invandringen för att vara bigots är i själva verket de riktiga rasisterna. De stödjer den illegala invandringen till USA för att de själva är hispanics och de flesta illegala också är det. Vissa av dem vill till och med ta tillbaka Kalifornien och Texas till Mexico.

Själv är jag emot all illegal invandring till USA vare sig de är tyskar, svenskar eller hispanics.
2015-07-16, 16:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Men vem anser att det är kontroversiellt?

I USA finns det 31 Amerikanska städer som är s.k. Sanctuary cities bl.a. Washington, D.C.; New York City, Jersey City; Los Angeles; Philadelphia, San Francisco; Santa Ana; San Diego; San Jose; Oakland; Salt Lake City; El Paso; Houston; Detroit; Chicago etc.

Där får inte myndighetsperoner fråga om en individs legala status.

Och man får inte lämna över illegala invandrare till den federala staten även om de är kriminella.

Donald Trump har ju mötts av en storm av kritik och bojkotter för att han vågat ta upp problemet med kriminella illegala invandrare. Visst han generaliserade lite väl mycket gällande deras brottslighet men överlag skulle han nog mötts av en liknande kritik ändå just för att han vill bygga en mur och hindra de illegala från att komma in.

Har borde ha sagt att de flesta av de illegala invandrarna är goda människor även om de alla är lagbrytare via sin illegala invandring.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-16 kl. 16:57.
2015-07-16, 16:33
Medlem
Citat:
I USA finns det 31 Amerikanska städer som är s.k. Sanctuary cities bl.a. Washington, D.C.; New York City, Jersey City; Los Angeles; Philadelphia, San Francisco; Santa Ana; San Diego; San Jose; Oakland; Salt Lake City; El Paso; Houston; Detroit; Chicago etc.

Där får inte myndighetsperoner fråga om en individs legala status.

Och man får inte lämna över illegala invandrare till den federala staten även om de är kriminella.

Donald Trump har ju mötts av en storm av kritik och bojkotter för att han vågat ta upp problemet med kriminella illegala invandrare. Visst han generaliserade lite väl mycket gällande deras brottslighet men överlag skulle han nog mötts av en liknande kritik ändå just för att han vill bygga en mur och hindra de illegala från att komma in.

Precis. Oavsett vad han hade sagt utöver "secure the border" så hade han attackerats.
2015-07-16, 16:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Många av dem som anklagar motståndarna till den illegala invandringen för att vara bigots är i själva verket de riktiga rasisterna. De stödjer den illegala invandringen till USA för att de själva är hispanics och de flesta illegala också är det. Vissa av dem vill till och med ta tillbaka Kalifornien och Texas till Mexico.

Själv är jag emot all illegal invandring till USA vare sig de är tyskar, svenskar eller hispanics.

Jag ställer samma krav på dig som jag ställer på Experten10, jag vill se uppbackning för erat påstående om att det är tabu eller rent av förbjudet att prata om illegal invadnring eller liknande när det rör Mexiko.

För mig veterligen så är det vare sig förbjudet eller tabubellagt, det enda kravet som finns är att man inte ska använda ord som "Wheatback" eller något annat liknande men det handlar inte om att det är förbjudet utan om att man skall hålla en viss nivå på samtalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in