2015-07-16, 14:21
Medlem
Tamborinos avatar
Tjejerna som åkte iväg i bil säger att dom "sett en silvrig bil stå lite konstigt parkerad" , det vore intressant att veta var dom sett den parkerad .
Jätteviktig pusselbit pga att litauerna har en silverfärgad Ford Galaxy .
Vi får väl veta så småningom .
2015-07-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast varför skulle MGM (litauern) varit i ladan ensam klockan 18 på en söndag?

Bråkat med frun å supit till. Kanske.
2015-07-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bråkat med frun å supit till. Kanske.

Så kan det förstås vara, kanske brukade han gå in i ladan när han ville vara ensam. Men hur långt från ladan bodde han egentligen?
2015-07-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är grus.
Dessutom är det en ute-plats för personal att ha rast på, och platsen befinner sig ganska rejält i skymundan. Det är insyn enbart från den intilliggande parkeringen. Vintertid är det viss insyn från ett grannhus, snett bakom caféet.
Nej, vi vet inte exakt var den stod, men förmodligen intill den gröna containern. Kollegorna lär ha intygat att mopeden stod på samma plats.

Att hon skulle gått över vägen för å pinka är inte
troligt, hon hade sannolikt hukat intill containern.
2015-07-16, 14:30
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185525

Här kan man se baksidan och underlaget på baksidan
Det ser inte så stort ut som jag sett på tidigare bilder ,,

Ja, här kan en GM gömma sig..

Och det är heller inga fönster åt baksidan , kan man se på bilden
Bara några luckor,, för syns skull?.
Senast redigerad av Ka7700 2015-07-16 kl. 14:40.
2015-07-16, 14:34
Medlem
Jag tror fortfarande att gaveln är den utgång som låstes sist och där larmet sitter...

Ofta går man in i en mindre ingång och larmar av, typ personalingång,, jag tror inte den stora huvudentrén är där man larmar av och på....

Och då blir det intressant vid stängning, att Lisa gått åt höger till sin moppe stämmer bra med vad kollegor säger och att de själva gick till vänster till sin bil
2015-07-16, 14:38
Medlem
Vet vi vart exakt den parkerade bilen stod? (Kollegornas)
Den kanske stod på framsidan?
Eller bara framför gaveln?

Då hann de åka snabbt efter stängning och hann inte höra om det hände något på baksidan, men om de gått längs framsidan till en angränsande parkering kanske de hört något som de reagerat på i efterhand? Kanske hann Lisa starta sin moped? Eller så var det bara tyst...
2015-07-16, 14:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Vet vi vart exakt den parkerade bilen stod? (Kollegornas)
Den kanske stod på framsidan?
Eller bara framför gaveln?

Då hann de åka snabbt efter stängning och hann inte höra om det hände något på baksidan, men om de gått längs framsidan till en angränsande parkering kanske de hört något som de reagerat på i efterhand? Kanske hann Lisa starta sin moped? Eller så var det bara tyst...

Läs mitt inlägg 14:11. Men nej, exakt vart hon hade bilen vet vi inte.
2015-07-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Tjejerna som åkte iväg i bil säger att dom "sett en silvrig bil stå lite konstigt parkerad" , det vore intressant att veta var dom sett den parkerad .
Jätteviktig pusselbit pga att litauerna har en silverfärgad Ford Galaxy .
Vi får väl veta så småningom .

Säg att de såg den silvriga bilen ca 18.10
Min tanke blir då, har de sett en eller flera sittandes i bilen? Var bilen igång eller avstängd?
Håller med om att det är intressant att få veta vart den stod parkerad,,,

Om vi tänker att kollegornas bil stod vid gaveln, och de svänger ut på vägen åt vänster,,, då kan man ana att den silvriga bilen stod parkerad/uppehöll sig antingen på gaveln på ladan mittemot eller framför ladan mittemot
Jag tror inte den står på cafeets gavel då hade kollegorna säkert sett mer, märke och så vidare

18.10 - 18.30 ger 20 minuter
Eller egentligen är det från 18.23 och 7 minuter

Om vi antar att den silvriga bilen stod vid ladan, kanske kollade bygget inför morgondagens jobb...
Så ser GM att kollegorna åker och att Lisa går själv till moppen....
Då har vi ett tillfälle för GM
Han kanske smyger sig på Lisa eller småpratar med henne tills hon skickat sitt sms
Sen slår han till....
Gör henne Snabbt medvetslös, in till ladan över vägen (förklarar handsken i ladan) sen till mjölkrummet sen till sin bil...åker iväg...
Vad han gör med Lisa på de olika ställen vet jag inte..

Ytterligare en teori
Senast redigerad av Ka7700 2015-07-16 kl. 14:59.
2015-07-16, 15:04
Medlem
Docklands avatar
Runt 18-snåret försvann LH alltså. Det r y k t a d e s den misstänkta litauern var på pizzeria och/eller satt ute i det dåliga vädret och fikade? Vilken tid skulle pizza och /eller fikat varit?
2015-07-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Runt 18-snåret försvann LH alltså. Det r y k t a d e s den misstänkta litauern var på pizzeria och/eller satt ute i det dåliga vädret och fikade? Vilken tid skulle pizza och /eller fikat varit?

Fikat skulle ha varit ca 18.15 men dessa uppgifter kommer från MGM mamma/granne och jag vet inte hur pålitliga de är

Pizzaköpet ska ha skett ca 19.30 tiden
2015-07-16, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Antagligen spejade han in LH vid det tillfället och hårdnade lite där nere samtidigt som han kanske gick fram till henne när hon precis skulle starta mopeden. Tog tag i hennes axlar, slängde in den späda LH (kan gissa på 50kg runt) i ett fordon (kanske skåpbil) sen våldförde sig på henne så illa så hon senare avled i en bod. (Antagligen kanske han slängde in kroppen i boden för att försöka dölja sitt brott). Och givetvis slängde ut bevis här och där efteråt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in