2015-07-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Precis , det är så jag menar , ett sms hade från flinka fingrar hade varit förödande därför slängde dom ut delarna i panik.
Med andra ord hon kan ha levt under färden då delarna slängdes ut.
Skulle hon blivit bortrövad och dödat på moppeplatsen så skulle det väl varit en del spår i gruset där moppen stod då hon försökt sätta klackarna i marken och streta emot.
NU har jag inte hört något om spår i gruset så hon kanske följde med frivilligt och leta efter samma katt som dom letade efter den kvällen de blev tagna

Är vi helt säkra på att moppen stod på grusunderlag?
Om så är fallet , Kanske Lisa hann till den asfalterade vägen innan kontakt togs?
Senast redigerad av Ka7700 2015-07-16 kl. 12:53.
2015-07-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrismos
Varför förkastas alternativet att MGM har "jagat" Lisa en bit till fots? Han kan ju ha ropat in henne till ladan av någon anledning och försökt förgripa sig på henne där, men hon har gjort motstånd och försökt fly undan. I ett antal hundra meter har MGM försökt få stopp på henne och diverse persedlar har tappats på vägen (så som mobilskal, klockspänne, kläder etc). Till slut har han fått ner henne på marken och det har blivit handgemäng och han stryper henne i tumultet. Han får panik, springer hem och hämtar sin bil och hämtar upp Lisa och kör henne till baracken som han har nycklar till och som ligger på ganska bra avstånd från folk.

Mopeden stod ju faktiskt kvar oanvänd med påsen bredvid. Det tyder ju på att den inte är flyttad.

DNA från MGM kan finnas på hennes klockarmband t ex. Är detta långsökt?

Har polisen gått ut med att den stått oanvänd? Den kan ju ha körts tillbaka...
2015-07-16, 12:55
Medlem
Jag har tidigare sett en bild från baksidan,, men hittar den inte just nu,,, tänkte om det går att se på den bilden vilket underlag det var på baksidan? Vet vi exakt vart moppen stod på baksidan?
2015-07-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det kan så klart ha hänt. Det som talar emot är att det går en trafikerad väg genom området samt att det bor en och annan i området. Att ingen ska ha sett eller hört detta springande, skrikande kombinerat med slagsmål när det är ljust ute känns otroligt. Men vad vet jag. Det verkar lättare för en GM att tex övermanna henne inne i ladan eller där mopeden stod parkerad, dvs där ingen kunde se. Och ingen har ju bevisligen sett eller hört hur GM övermannat LH.

Det skulle i alla fall förklara handsken i ladan och tillhörigheterna utefter vägen och mopeden med påsen som stod kvar. Och nej, vid handgemäng är det inte alls säkert att man skriker, utan man har fullt upp med att freda sig. Känns inte heller som att området är så tättbefolkat. MGM verkar ju också hemtam i området.
2015-07-16, 13:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
Om det nu kommer fram en story om hur det gått till kan jag säga att det är något riktigt tragiskt, och det fanns en anledning till varför poliserna mådde som de gjorde vid fyndet denna fredagen och hur de mådde..
Även om MGM framstått som en vanlig granne, så är inte fallet alls så
Tanken att det finns mycket mer att veta om mgm vad gäller bakgrund och ev annan funktion här än vanlig gästarbetare har man ju tänkt många gånger. Vad folk i gemen egentligen är för ena vet vi aldrig, det hör till sakens natur. Det är ändå inget man normalt funderar över. Det hör väl till vanligheterna att människor runt omkring en gärningsman blir fullkomligt tagna på sängen när något hemskt händer.

Tror och hoppas att vår polis har ordentlig hjälp av litauisk polis. Kanske fler myndigheter är engagerade också.
2015-07-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrismos
Det skulle i alla fall förklara handsken i ladan och tillhörigheterna utefter vägen och mopeden med påsen som stod kvar. Och nej, vid handgemäng är det inte alls säkert att man skriker, utan man har fullt upp med att freda sig. Känns inte heller som att området är så tättbefolkat. MGM verkar ju också hemtam i området.

Fast varför skulle MGM (litauern) varit i ladan ensam klockan 18 på en söndag?
2015-07-16, 13:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag har tidigare sett en bild från baksidan,, men hittar den inte just nu,,, tänkte om det går att se på den bilden vilket underlag det var på baksidan? Vet vi exakt vart moppen stod på baksidan?

Det är grus.
Dessutom är det en ute-plats för personal att ha rast på, och platsen befinner sig ganska rejält i skymundan. Det är insyn enbart från den intilliggande parkeringen. Vintertid är det viss insyn från ett grannhus, snett bakom caféet.
Nej, vi vet inte exakt var den stod, men förmodligen intill den gröna containern. Kollegorna lär ha intygat att mopeden stod på samma plats.
2015-07-16, 13:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är grus.
Dessutom är det en ute-plats för personal att ha rast på, och platsen befinner sig ganska rejält i skymundan. Det är insyn enbart från den intilliggande parkeringen. Vintertid är det viss insyn från ett grannhus, snett bakom caféet.
Nej, vi vet inte exakt var den stod, men förmodligen intill den gröna containern. Kollegorna lär ha intygat att mopeden stod på samma plats.

Om den stod precis vid containern så är det ju faktiskt gräs där, dvs svårare att i efterhand upptäcka tecken på strid.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab
2015-07-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast varför skulle MGM (litauern) varit i ladan ensam klockan 18 på en söndag?

Av samma anledning som alla teorier här utgår ifrån, antar jag? Någon måste ju ha befunnit sig antingen i ladan eller bakom caféet. Han kan ju ha dykt upp bakom caféet och frågat Lisa om hon kunde hjälpa honom med något i ladan.
2015-07-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är grus.

Kollegorna, du menar den andra moppetjejen, för de andra bilburna kollegorna såg väl aldrig mopeden? Eller gjorde de det kanske? Gick de ut på gaveln? För då kan de ju ha sett moppen.
Och då stämmer de, med tidigare uppgifter, att kollegorna sett Lisa gå åt höger och de åt vänster....
En tanke...
2015-07-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag svarade på en teori om att GM körde tillbaka moppen till kaféet. Det gjorde han såklart inte, om han hade tid med det hade han tid att köra ut den i skogen fördröja och försvåra söket.

Observera att mitt inlägg som du refererar till skrev jag inte GM utan MGM.s bror

MGM.s bror kan kört tillbaka mopeden, slängt de prylar som påträffats på fälten. Tydligen var det första gången BO åkte med moped till arbetsplatsen så hon kanske inte kände området så väl och följde med utan att misstro personen.
2015-07-16, 13:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kollegorna, du menar den andra moppetjejen, för de andra bilburna kollegorna såg väl aldrig mopeden? Eller gjorde de det kanske? Gick de ut på gaveln? För då kan de ju ha sett moppen.
Och då stämmer de, med tidigare uppgifter, att kollegorna sett Lisa gå åt höger och de åt vänster....
En tanke...
Eftersom personalen har ett fikabord på baksidan kan alla ha sett moppen. Men vilka såg moppen efter försvinnandet? Det bör bara ha varit LS, som kom dit på kvällen. Men jag har inte sett någon uppgift om att moppen stod på exakt samma plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in