Citat:
Ursprungligen postat av
Tzambu
Okej tack som fan!

Det brukar faktiskt vara lättare än man tror om man har lite flyt bara, men är ändå lite läbbigt att köpa mitt i stan men ska ge det ett försök

Vad kan man tänkas behöva betala förresten?
200kr om du köper en lös. 250 om det är få som har/du bara vill få det överstökat.
Vissa får sina krossade inne på mottagningen för att de inte ska kunna sälja, men vissa försöker med detta ändå.. Gå inte på det, tacka vänligt men bestämt nej.
Jag kan lova dig att om du går till maria (till den lilla parken utanför stället där de hämtar) på måndag vid kl 9.30-11.00 så kommer du hitta. Gör du inte det så kommer du garanterat hitta på tisdag! Betydligt säkrare än att handla på Plattan. Jag handlade där ibland förut när min vanliga kran inte hade/inte svarade och jag mötte en kran som jag hade i drygt en halvår innan han försvann. Då köpte jag 3 svenska för 500. Det är fö normalpris på 3st. Ett tips är att inte gå direkt till tunnelbanan efter utan gå åt något helt annat håll och ha lite utkik om nån är efter dig och håll dem i handen så du kan kasta dem eller liknande OM det skulle bli knas (jag har aldrig sett någon torska där, men hellre safe then sorry
Och vanligt gatutänk som gäller.. Inga pengar innan du ser att han/hon har varan i sin hand, lita aldrig på någon som "har en polare runt hörnet, ge mig en hundring nu så går jag och hämtar så kan du betala resten när jag är tillbaka om 2 min". Men såna grejer hoppas jag att du har koll på om du ska ut och handla av narkomaner på stan.
Lycka till!