2015-07-10, 20:05
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Men å andra sidan så är det inte helt riskfritt att springa där nere.
Har blivit plockad där helt utan anledning vid ett tillfälle. Det var nån som hoppade på mig och frågade efter eld. Tre minuter senare så knackade en cvilpolis mig på axeln när jag skulle ta tunnelbanan. De bad mig att följa med och fick gå in i ett avvisiteringsrum. Kollade igenom hela mig, fick dra ned kallingarna t.o.m. Hade inget på mig såklart, kändes dock kränkande.
De tyckte att det var misstänkt att jag "pratade" med en känd missbrukare. Det var anledningen till att jag fick följa med dom.

B

Låter inget vidare.. Jag har hört att de håller till där och i närheten under ganska stor del av dygnet. Jag har fått för mig att de inte vill avslöja sig för små beslag, men där får jag väl tänka om då..
Citera
2015-07-10, 20:11
Bannlyst
Jag blev lite sugen på att testa Sub och känner dessvärre ingen langare i Stockholm som säljer det, dem flesta jag köper av är småttingar och säljer max Tramadol och har inte någon aning om vad Sub ens är. Tänkte på plattan men det känns så jävla risky...alla vet ju att det går att köpa drugs där liksom. Är det värt det eller finns det andra ställen att söka sig till? Typ Rinkeby, Söder osv?
Citera
2015-07-10, 23:20
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu
Jag blev lite sugen på att testa Sub och känner dessvärre ingen langare i Stockholm som säljer det, dem flesta jag köper av är småttingar och säljer max Tramadol och har inte någon aning om vad Sub ens är. Tänkte på plattan men det känns så jävla risky...alla vet ju att det går att köpa drugs där liksom. Är det värt det eller finns det andra ställen att söka sig till? Typ Rinkeby, Söder osv?
Förmiddagen utanför Maria vid tbana maria torget (uppgång mot snuthuset). Dit kommer det massor med folk som hämtar sina doser och det är enkelt att handla. Den lilla parken där utanför kallas tom för "sub parken"

Sitter alltid folk på bänkarna utanför, om ingen där har så fråga folk som ser ut att kunna ha. Var lite streetsmart bara så kommer det lösa sig och låt dig inte avskrämmas av att det ligger ett polishus nära, har varit där 20+ ggr och köpt när det krisat och aldrig sett en snut!

Lycka till
Citera
2015-07-11, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Förmiddagen utanför Maria vid tbana maria torget (uppgång mot snuthuset). Dit kommer det massor med folk som hämtar sina doser och det är enkelt att handla. Den lilla parken där utanför kallas tom för "sub parken"

Sitter alltid folk på bänkarna utanför, om ingen där har så fråga folk som ser ut att kunna ha. Var lite streetsmart bara så kommer det lösa sig och låt dig inte avskrämmas av att det ligger ett polishus nära, har varit där 20+ ggr och köpt när det krisat och aldrig sett en snut!

Lycka till

Okej tack som fan! Det brukar faktiskt vara lättare än man tror om man har lite flyt bara, men är ändå lite läbbigt att köpa mitt i stan men ska ge det ett försök Vad kan man tänkas behöva betala förresten?
Citera
2015-07-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu
Okej tack som fan! Det brukar faktiskt vara lättare än man tror om man har lite flyt bara, men är ändå lite läbbigt att köpa mitt i stan men ska ge det ett försök Vad kan man tänkas behöva betala förresten?
200kr om du köper en lös. 250 om det är få som har/du bara vill få det överstökat.

Vissa får sina krossade inne på mottagningen för att de inte ska kunna sälja, men vissa försöker med detta ändå.. Gå inte på det, tacka vänligt men bestämt nej.

Jag kan lova dig att om du går till maria (till den lilla parken utanför stället där de hämtar) på måndag vid kl 9.30-11.00 så kommer du hitta. Gör du inte det så kommer du garanterat hitta på tisdag! Betydligt säkrare än att handla på Plattan. Jag handlade där ibland förut när min vanliga kran inte hade/inte svarade och jag mötte en kran som jag hade i drygt en halvår innan han försvann. Då köpte jag 3 svenska för 500. Det är fö normalpris på 3st. Ett tips är att inte gå direkt till tunnelbanan efter utan gå åt något helt annat håll och ha lite utkik om nån är efter dig och håll dem i handen så du kan kasta dem eller liknande OM det skulle bli knas (jag har aldrig sett någon torska där, men hellre safe then sorry

Och vanligt gatutänk som gäller.. Inga pengar innan du ser att han/hon har varan i sin hand, lita aldrig på någon som "har en polare runt hörnet, ge mig en hundring nu så går jag och hämtar så kan du betala resten när jag är tillbaka om 2 min". Men såna grejer hoppas jag att du har koll på om du ska ut och handla av narkomaner på stan.

Lycka till!
Citera
2015-07-11, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn
200kr om du köper en lös. 250 om det är få som har/du bara vill få det överstökat.

Vissa får sina krossade inne på mottagningen för att de inte ska kunna sälja, men vissa försöker med detta ändå.. Gå inte på det, tacka vänligt men bestämt nej.

Jag kan lova dig att om du går till maria (till den lilla parken utanför stället där de hämtar) på måndag vid kl 9.30-11.00 så kommer du hitta. Gör du inte det så kommer du garanterat hitta på tisdag! Betydligt säkrare än att handla på Plattan. Jag handlade där ibland förut när min vanliga kran inte hade/inte svarade och jag mötte en kran som jag hade i drygt en halvår innan han försvann. Då köpte jag 3 svenska för 500. Det är fö normalpris på 3st. Ett tips är att inte gå direkt till tunnelbanan efter utan gå åt något helt annat håll och ha lite utkik om nån är efter dig och håll dem i handen så du kan kasta dem eller liknande OM det skulle bli knas (jag har aldrig sett någon torska där, men hellre safe then sorry

Och vanligt gatutänk som gäller.. Inga pengar innan du ser att han/hon har varan i sin hand, lita aldrig på någon som "har en polare runt hörnet, ge mig en hundring nu så går jag och hämtar så kan du betala resten när jag är tillbaka om 2 min". Men såna grejer hoppas jag att du har koll på om du ska ut och handla av narkomaner på stan.

Lycka till!

Ja lite street smart är jag faktiskt, har blivit hasslad ett antal gånger när jag var yngre så har lärt mig. Barr istället för weed tex :P Men det ska nog gå bra, tycker ärligt talat att det är lite spännande men nervöst Jag är bara 18 så folk lär ju tyvärr försöka hassla mig..Tack för svar!!
Citera
2015-07-15, 10:43
Medlem
Är det samma visa varje dag på marietorget? Eller är det bara vissa dagar?
Citera
2015-07-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssanK
Är det samma visa varje dag på marietorget? Eller är det bara vissa dagar?
måndag-fredag på förmiddagen. Kom dit kl 10 typ. Är ingen i parken så ställ dig uppe på bilvägen som går till parkeringen, precis vid höger om huset du fattar när du ser. Det är där ifrån dom kmr in, så ser du ngn som ser ut som en som får sub, så fråga typ "du kan inte hjälpa?".

Ingen blir arg, dom om några vet hur det är att börja tända av.

VARNING TILL DIG SOM SKA KÖPA NÅGOT PÅ STHLMS GATOR (FRÄMST PLATTAN O MARIA: Akta dig för en överviktig zigenare med flottigt hår! han skulle blåsa sin morsa på en tjuga. Han är våldsam också!
Citera
2015-07-16, 09:36
Medlem
Haha. Maximal otur här. Precis när jag ska snacka med ett gäng vid Mariatorget kommer en piketbuss runt hörnet. Visiterar alla och sen skingras alla...
Får ta och prova igen snart..
Citera
2015-07-16, 10:16
Medlem
Uppdatering, köpte 1 för 200kr fick en halva på köpet..
Skittrevligt folk där, träffade till och med zigenaren med flottigt hår.
Alla var skitsofta och hjälpsamma.
Och tro mig jag ser inte ut som en missbrukare, de hade kunnat prova fiffla lätt.

Så Mariatorget kan rekommenderas..
Citera
2015-07-17, 13:43
Medlem
abasins avatar
Himla lugnt idag på plattan. Hittade sub ca 30 sekudner efter att jag gått upp från tunnelbanan.
Bara att köra!
Citera
2015-07-17, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AssanK
Uppdatering, köpte 1 för 200kr fick en halva på köpet..
Skittrevligt folk där, träffade till och med zigenaren med flottigt hår.
Alla var skitsofta och hjälpsamma.
Och tro mig jag ser inte ut som en missbrukare, de hade kunnat prova fiffla lätt.

Så Mariatorget kan rekommenderas..

Vem är zigenaren med flottigt hår?

Beskriv han lite mer? Långt hår? Vältränad?

En halv på köpet vet jag inte. Är väll normalpris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in