Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om GM planerat att våldta Lisa så är det väl inte särskilt konstigt om han hade med sig en flaska läsk eller dylikt med GHB i, eller ?
Tycker du att det verkar sannolikt att litauern planerat att våldta Lisa och skaffat sig GHB eller dylikt i förväg? Jag tror att han inte ens visste att Lisa fanns och jobbade i kafét. Om han är skyldig så var det oplanerat.
2015-07-16, 09:23
Medlem
Platsen där LH hittades är ca 1Km ifrån där hon försvann. Det har diskuterats varför det tog 5 dagar för att hitta henne.

Hade polisen/MP inte hunnit så långt ut? 1Km omkrets borde man hunnit med på 5 dagar med enkelhet med den mängd människor som deltog.

Är det klantighet som gjort att man missat LH i skjulet/Ladan?

Kan hon ha transporterats dit efter polisens genomsök? Låter långsökt tycker jag.
2015-07-16, 09:25
Medlem
CrossArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å din teori är?

Måste man ha en teori ??
2015-07-16, 09:27
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Tror de flesta som har nån anhörig som försvunnit ser sammanbitna ut ...
Och inte fan blir det skarpt läge för det det kan jag lova dig, om det nu inte handlar om en liten tös / pojke på 6 år som försvunnit.

Även om jag så väl har med mig lumparpolare eller andra militärvänner .

Det kan ju vara pappans erfarenhet som militär att kort och detaljerat ge en orientering som ger polisen eld i baken.
2015-07-16, 09:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Platsen där LH hittades är ca 1Km ifrån där hon försvann. Det har diskuterats varför det tog 5 dagar för att hitta henne.

Hade polisen/MP inte hunnit så långt ut? 1Km omkrets borde man hunnit med på 5 dagar med enkelhet med den mängd människor som deltog.

Kan hon ha transporterats dit efter polisens genomsök? Låter långsökt tycker jag.
2,36 km fågelvägen, 17,5 km², och MPS deltog bara drygt 2 dagar.
2015-07-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Enligt Per-Olov E är det de båda bröderna man har fångat på övervakningskamera från affär i Källby runt 19.30 samma kväll Lisa försvann. Kvinnan var alltså den som var hemma isåfall.

http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=3360

Hur kan Per-Olov E veta vad som fångats i affärens övervakningskamera? Kan vem som helst begära att få se filmerna?
2015-07-16, 09:40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Hon hittades längre bort än 1 km, det var snarare 3 km bort tror jag, jag får kolla igen men så kommer jag ihåg det.

Om man nu tänker sig att det är mgm som har kollat igenom Martorp efter Lisa som har varit en teori då man ju gick ut med en anmaning till boende runt om att kolla igenom sina byggnader, så verkar det konstigt om polisen litat på detta letande om man även antar att de har haft dem under uppsikt sedan tidigt och vetat var mgm säger sig ha tittat igenom. Om mgm nu har undersökt några byggnader alls på uppdrag av säteriägaren. Det vet vi inte.

Alltså, det är väl inte omöjligt att Lisa har flyttats till det ställe där hon till slut hittades under ett senare skede, att hon dessförinnan funnits någon annanstans.
2015-07-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
2,36 km fågelvägen, 17,5 km², och MPS deltog bara drygt 2 dagar.

Oj så långt. Jag kan inte läsa igenom 4000 sidor men finns det någon information om varför hon inte hittades tidigare? Från litauernas boende till fyndplatsen, vad har vi för avstånd?
2015-07-16, 09:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Oj så långt. Jag kan inte läsa igenom 4000 sidor men finns det någon information om varför hon inte hittades tidigare? Från litauernas boende till fyndplatsen, vad har vi för avstånd?
1,5 km fågelvägen. Hon hittades inte för att det är stora områden att genomsöka, och för att hon inte fanns i terrängen.
2015-07-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
1,5 km fågelvägen. Hon hittades inte för att det är stora områden att genomsöka, och för att hon inte fanns i terrängen.

Inte fanns i terrängen? Hon har alltså förvarats någon annanstans än just fyndplatsen under en tid? Vet man detta eller din teori?
2015-07-16, 09:58
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Tror de flesta som har nån anhörig som försvunnit ser sammanbitna ut ...
Och inte fan blir det skarpt läge för det det kan jag lova dig, om det nu inte handlar om en liten tös / pojke på 6 år som försvunnit.

Även om jag så väl har med mig lumparpolare eller andra militärvänner .

Det där kan nog bero på, det. Är omständigheterna runt försvinnandet besvärande kommer polisen att ta saken på allvar, omgående.

Den verkligt besvärande (eller snarare initierande) faktorn är givetvis att mopeden står där, med nycklarna i. Det är ju ett tydligt tecken på att något ovanligt hänt och tillsammans med den döda telefonen blir det allvar med en gång.
2015-07-16, 09:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Inte fanns i terrängen? Hon har alltså förvarats någon annanstans än just fyndplatsen under en tid? Vet man detta eller din teori?
Du får nog svar av XeniaOnatopp strax men med terrängen menas nog utomhus, i skog och mark.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in