Citat:
Ursprungligen postat av
copybird
Platsen där LH hittades är ca 1Km ifrån där hon försvann. Det har diskuterats varför det tog 5 dagar för att hitta henne.
Hade polisen/MP inte hunnit så långt ut? 1Km omkrets borde man hunnit med på 5 dagar med enkelhet med den mängd människor som deltog.
Är det klantighet som gjort att man missat LH i skjulet/Ladan?
Kan hon ha transporterats dit efter polisens genomsök? Låter långsökt tycker jag.
Hon hittades längre bort än 1 km, det var snarare 3 km bort tror jag, jag får kolla igen men så kommer jag ihåg det.
Om man nu tänker sig att det är mgm som har kollat igenom Martorp efter Lisa som har varit en teori då man ju gick ut med en anmaning till boende runt om att kolla igenom sina byggnader, så verkar det konstigt om polisen litat på detta letande om man även antar att de har haft dem under uppsikt sedan tidigt och vetat var mgm säger sig ha tittat igenom. Om mgm nu har undersökt några byggnader alls på uppdrag av säteriägaren. Det vet vi inte.
Alltså, det är väl inte omöjligt att Lisa har flyttats till det ställe där hon till slut hittades under ett senare skede, att hon dessförinnan funnits någon annanstans.