Citat:
Ursprungligen postat av
icefrontier76
Besökte min vårdcentral i morse. Två gubbar satt i väntrummet och de samtalade om inbrott i sommarstugor i det område de hade sina stugor. Det framgick tydligt att de visste att det rör sig om utländska ligor och att det tyckte Sverige behöver gränskontroller igen.
Gick ner till ICA direkt efteråt. Träffade på en bekant jag inte sett på några månader. Han berättade spontant att han tycker det är för jävligt att det ska sitta tiggare utanför varenda butik i stadskärnan och att ingen vågar avhysa dem.
Tog en promenad ner till hamnen och handlade en glass. Satte mig ner. Vid bordet bredvid diskuterades invandringen i allmänhet.
Det jäser lite här och var nu, tydligen. Även fast det är mer eller mindre stiltje nu i media. Kanske nästa OU kommer att överraska igen? :>
Bra! Det har varit lite för lite verklighetsbeskrivningar direkt från vardagen på sistone. Tråden ska ha det bästa opinionsfingret i luften i Sverige och då behövs sådana.
För min del är jag öppen SD-are inför de flesta nu. Argumenten saknas ju inte direkt, så det är bara att trycka på fem favoriter så är man i hamn och vips så har en ny djupare gemenskap och samsyn skapats i sällskapet. Det finns rabiata personer här och där men de blir nu överkörda av majoriteten i nära nog alla situationer.
Min senaste episod från verklighetens trottoar är när jag stötte ihop med Gerd 85 år (hon heter något annat.). Hon brukar bjuda mig på sin årliga födelsedagsfest som de flesta nära grannar brukar komma på. Gerd är en skön punkig söderböna med en hyfsad svada, hennes besked inför festen var detta:
-Nu är det såhär, alla är välkomna självklart, förutom de som inte röstar på SD. (Med glimten i ögat)
Haha!
Att vara öppen SDare börjar nu bli norm i detta radhusområde strax norr om Stockholm. Det är game over för Romson, Löfvén, AKB och company, tvärstopp.
Sentio, hur spännande kan det bli.. Håller tummarna och sitter som på nålar..
Fatta rubrikerna i Norska tidningar när den ultimata milstolpen klipps, samtidigt som det berörda folket avskärmas - vilket ju inte kommer gå..