2015-07-15, 21:41
Medlem
SvenskOppositions avatar
S och M kommer inte - under några som helst omständigheter - att lägga skarpa förslag som minskar volymerna. Blockeringen är total. TOTAL.

Det finns flera internationella exempel på länder som hamnat i snarlika dödsspiraler, t.ex. Zimbabwe och Venezuela.

Allt är upplagt för opinionsmässig raketfärd för SD. Den intressanta frågan är snarast hur regimen kommer att stoppa partiet när det blir för stort.
2015-07-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Det här är förstås den enda möjliga "räddningen" för de etablerade partierna.
En sådan S+M-uppgörelse om invandringen blir sannerligen inte lätt att parera för SD. Särskilt inte om S och M lyckas aktualisera andra lukrativa vallöften. Väljarmajoriteten ska bibringas uppfattningen att invadringsproblematiken är nöjaktigt löst, så att folk börjar intressera sig för andra och trevligare frågor.
Ska SD i det läget fortsätta att tjata om "hårdare tag" mot invandring och invandrare - och därmed riskera att framstå som ett grinigt enfrågeparti. Eller ska man ge sig in och konkurrera med 7-klövern i vanliga politiska ämnen, där SD kanske ännu är oförberett och saknar enighet i de egna leden?
/-klövern har nog inte börjat slåss på allvar ännu efter fjolårsvalet.
2015-07-15, 21:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu verkar det som Socialdemokraterna har presenterat någon sorts "manifest" där man säger att MENA-invandringstakten ska vara fortsatt hög under de närmaste 5 åren.

Gissningsvis är detta ganska kraftig signalpolitik till Syrien, Afghanistan, Somalia. De följer svenska utspel av denna typ, och redan för många år sedan så vet vi att det fanns flygblad och anslag i dessa länder "Flytta till Sverige och få ett rikt, arbetsfritt liv".

Om takten nu ligger på närmare 100.000 MENA per år, så tror jag att det kan öka till 200.000 mot slutet av 5-årsperioden, med denna typ av utspel.

Absolut inget kan hota SD's tillväxt således. Invandringspolitiken blir allt galnare, och SD blir allt mer rumsrena i folkdjupen. Jag tror på en exponentiell tillväxt, och gränsen är iallafall inte före 40% så länge som något annat parti helt ignorerar frågan.

Visst finns det små utspel från exempelvis KD, men de är myggor i sammanhanget.
2015-07-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
S och M kommer inte - under några som helst omständigheter - att lägga skarpa förslag som minskar volymerna. Blockeringen är total. TOTAL.

Det finns flera internationella exempel på länder som hamnat i snarlika dödsspiraler, t.ex. Zimbabwe och Venezuela.

Allt är upplagt för opinionsmässig raketfärd för SD. Den intressanta frågan är snarast hur regimen kommer att stoppa partiet när det blir för stort.

Innebörden av det du skriver är rätt otäckt. Tror du verkligen de vågar? Det är inte ett litet enprocents nazistparti man förbjuder i så fall utan sannolikt landets största eller med växelpengars marginal topp tre största.

Att förbjuda demokratiskt inröstade SD känns nästan steget värre än expropriera sommarstugorna.
2015-07-15, 21:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Genom förbud naturligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Innebörden av det du skriver är rätt otäckt. Tror du verkligen de vågar?

Det handlar inte om att våga. Det handlar om att göra det man blev tillsatt för att göra på internationell nivå. Titta på Greklandskrisen. Mr. Folkomröstning fick ett "NEJ" med sig till Bryssel så sen kommer han hem och säger att "jag skrev på ett avtal jag inte stod bakom". Vafan?

Vi kommer att hamna i en fascistisk stat, med "livsstilsdemokrati". Det betyder att du kommer inte att få rösta, du kommer inte att få åtnjuta mötesfrihet eller föreningsfrihet. Du kommer däremot få välja Levis eller Lee jeans, pepparsås eller bearniesesås till oxfilén och som "SvenskOpposition" sa, du kommer att få gå med i bögparaden.

Det kommer i väst att bli en behaglig men ofri livsstil. Det är redan på väg dit, det spelar ingen roll om du röstar på Globalist-Anna eller Globalist-Stefan. Val är ett spel för gallerierna.

Ställ dig frågan varför Löfvén blev bjuden till Bilderberggruppens möte 2013 eller i början av 2014 och inte statsministern?
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-15 kl. 22:14.
2015-07-15, 21:58
Medlem
Besökte min vårdcentral i morse. Två gubbar satt i väntrummet och de samtalade om inbrott i sommarstugor i det område de hade sina stugor. Det framgick tydligt att de visste att det rör sig om utländska ligor och att det tyckte Sverige behöver gränskontroller igen.

Gick ner till ICA direkt efteråt. Träffade på en bekant jag inte sett på några månader. Han berättade spontant att han tycker det är för jävligt att det ska sitta tiggare utanför varenda butik i stadskärnan och att ingen vågar avhysa dem.

Tog en promenad ner till hamnen och handlade en glass. Satte mig ner. Vid bordet bredvid diskuterades invandringen i allmänhet.

Det jäser lite här och var nu, tydligen. Även fast det är mer eller mindre stiltje nu i media. Kanske nästa OU kommer att överraska igen? :>
2015-07-15, 22:03
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

[...]

Visst finns det små utspel från exempelvis KD, men de är myggor i sammanhanget.

Snacka går ju. KD:s retorik är laddad med lösa skott. Finns inte en chans att KD skulle rösta för minskade volymer i riksdagen.

I ärlighetens namn tror jag heller inte att SD skulle våga göra det om de hade makt. I stället kommer man att säga att väljarna egentligen efterfrågar polisstat och inte minskad invandring. Så fungerar politisk korruption (se Tsipras för aktuellt exempel).

Men SD är i nuläget det enda parti som äger retorisk trovärdighet för minskad invandring, och därför kommer raketfärden i opinionen att fortsätta.
2015-07-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Genom förbud naturligtvis.

Nej tack! Partiförbud hör inte hemma i en demokratisk rättsstat. Varken nazistpartier, kommunistpartier eller Sverigedemokraterna får förbjudas.
2015-07-15, 22:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Nej tack! Partiförbud hör inte hemma i en demokratisk rättsstat. Varken nazistpartier, kommunistpartier eller Sverigedemokraterna får förbjudas.

Du håller USA för en demokratisk rättsstat ellerhur? Du svarar med floskler på fel del i mitt inlägg, ta av dig brickorna och sluta trolla, för nu är du på min "har-inte-förstått-någonting-alls"-lista. Där kan du fortsätta vara...
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-15 kl. 22:09.
2015-07-15, 22:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En annan sak är att PK-medias sk. SD-skandaler har minskat. Inte för att det inte finns grävare. Både Aftonblade och Expressen har folk som inte gör annat än att leta efter snedsteg från SD'are att slå upp på löpet.

Men nu har man liksom grävt fram varenda Lars-Bertil, 57 år, 14:e namn på SD's lista i Tomelilla som en gång skrivit "Neger" på Facebook. Det verkar slut helt enkelt.

Numera ägnar sig PK-media mera åt att skriva svulstiga ledare, väldigt subjektiva, på temat att SD är hemska och mångkultur är bra. Tror inte det biter speciellt bra det heller.
2015-07-15, 22:26
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik

Politiska förbud kan ske på många sätt, och återigen finns aktuella internationella exempel. Se hur GG behandlas i Grekland, eller hur Österrike behandlades när Haiders parti blev för stort, eller hur Belgien förbjöd Vlaams Blok.

Ett annat aktuellt exempel är hur krafter nu "plockar ned" sydstatsflaggan.

Ledsen för OT, men politiska "förbud" av olika slag är inte ovanligt i så kallade demokratier.
2015-07-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Du håller USA för en demokratisk rättsstat ellerhur? Du svarar med floskler på fel del i mitt inlägg, ta av dig brickorna och sluta trolla, för nu är du på min "har-inte-förstått-någonting-alls"-lista. Där kan du fortsätta vara...
Ursäkta, jag trodde det var Sverige och svensk politik debatten gällde. Jag vill inte ha partiförbud. Vill du?
Begriper du bättre nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in