Som sagt tror jag att Kuzan försöker ta rättvisan med egna händer...
Självklart är Kuzan inte så dum att han faller för varken Marinerna eller WG, och vad de står för.
Som många vet så är det väldigt tydligt att befinner man sig i New World, finns det två sätt att ta sig upp alternativt överleva... Antingen allierar man sig med de bästa eller ta ner de bästa med sina allierade.
Kuzan vet att med hjälp av en aktiv pirat som Blackbeard - kommer han få möjligheten att förutom att veta vad hans besättning gör, faktiskt kunna delta i att ta ner andra mäktiga pirater.
Min teori är simpel, men jag tror att han helt enkelt agerar som en viss spion.
Kuzans nederlag blir såklart att Blackbeard förr eller senare tar ut Kuzan.
det är så upplagt för just detta att jag skulle se det som fakta mer än teori.
burgees och bb snackade på telefonen om huruvida aokiji var att lita på och inte.
Alliansera sig med de bästa precis.
Vet inte hur mkt Oda önskar att vi ska ta Z into consideration men där verkade inte heller aokijis personlighet speciellt ond, för att inte tala om scenen där han räddade smoker.
Tror folk lyckats glömma bort allt detta + resten av allt han varit med på, efter ennies lobby etc, för det rymmer inga tvivel om att den kisen e en mkt bra människa.
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Som sagt tror jag att Kuzan försöker ta rättvisan med egna händer...
Självklart är Kuzan inte så dum att han faller för varken Marinerna eller WG, och vad de står för.
Som många vet så är det väldigt tydligt att befinner man sig i New World, finns det två sätt att ta sig upp alternativt överleva... Antingen allierar man sig med de bästa eller ta ner de bästa med sina allierade.
Kuzan vet att med hjälp av en aktiv pirat som Blackbeard - kommer han få möjligheten att förutom att veta vad hans besättning gör, faktiskt kunna delta i att ta ner andra mäktiga pirater.
Min teori är simpel, men jag tror att han helt enkelt agerar som en viss spion.
Kuzans nederlag blir såklart att Blackbeard förr eller senare tar ut Kuzan.
Sabo drabbades alltså av Amnesi. Det förklarar hela saken med varför han inte dök upp vid Marineford. Bästa med kapitlet måste ändå vara Dragons likgiltiga svar när en revolutionary är i chocktillstånd över att han är Luffys farsa. Likt när Luffy talar om det för Ivankov i Impel Down och när Garp avslöjar det i Enies Lobby
Fan nu är man rätt taggad på att se Sanji och gänget samt Kaido kommande kapitel! Hur långt in i serien ska Oda vänta med att visa Kaido egentligen..
1) Hur Dragon kom flygandes och räddade Sabo precis ovan vattenytan - bara stärker det faktum att han ätit en vind alternativt en antient zoan-drakfrukt.
2) Att Bellamy ligger på sjuksängen med stråhattarna <3 - han har ingenstans att ta vägen så kanske han får joina? Detta känns ju som indikationen? Tror Luffy hade velat det om Bellamy vaknar. Detta gillar jag skarpt.
Dock ledsen, för undrar vad som händer med Bart nu, isånnafall? Fortsättningsvis försvann ju Sabo nu vilket förstörde hela mitt hopp om att Bart och Kuma skulle vara son och far och Kuma gav bort sitt liv till WG för att försvara sin son och Sabo skulle kunna berättat detta och Bart hade joinat stråhattarna. Well, second best är second best liksom.
Också ledsen över att den bild jag fann på internet tidigare i veckan som föreställde Kaido tydligen inte dök upp i detta kapitel. Well, att vi fick klarhet i vad som hände Sabo gillar jag ifall, förklarar allt.
Flashbacken berörde mig inte det minsta och den bidrog med väldigt lite information. Vi visste redan att Sabo räddades av revolutionsarmén. Vi visste redan att Sabo avslöjade sin identitet för Luffy i anslutning till arenan. Vi visste redan att Sabo blev jätteledsen när han fick reda på att Ace var död.
Det kan vara kul att få saker på bild, men att ägna så många sidor åt att trampa vatten var överflödigt.
Personligen är jag dessutom allergisk mot plötsliga, strategiska minnesförluster som bara syftar till att fylla plot holes: "Sorry killar, hade tappat minnet ett tag!"
Varför inte nöja sig med att Luffy varit svår att lokalisera och att Sabo i samband med Aces avrättning var indragen i en revolution på andra sidan världen? Det hade i mina ögon gjort honom mer mänsklig.
Mest intressant i kapitlet var för mig de pratande kråkorna. Någon form av djävulsfrukt känns given, men vem kan det vara? Eftersom det var fråga om svarta siluetter utan ögon tänkte jag först Moria, men det vore orimligt att han plötsligt blivit en del av revolutionsarmén (plus att fladdermöss var hans signum). Skulle kunna vara Dragon också, men jag är rätt såld på en väderrelaterad frukt hos honom.
Senast redigerad av Ringarna 2015-07-16 kl. 06:02.
Alltså jag undrar egentligen hur stark Dragon är! tror faktiskt han kan vara starkare än Admiralerna eller valfri Yonko, ska bli intressant när han verkligen visar sitt rätta jag!
Personligen är jag dessutom allergisk mot plötsliga, strategiska minnesförluster som bara syftar till att fylla plot holes: "Sorry killar, hade tappat minnet ett tag!"
Varför inte nöja sig med att Luffy varit svår att lokalisera och att Sabo i samband med Aces avrättning var indragen i en revolution på andra sidan världen? Det hade i mina ögon gjort honom mer mänsklig.
Håller med. Minnesförlusten kändes så påtvingad. Hellre det du skrev eller att Dragon ville att Sabo skulle hålla låg profil.
Citat:
Mest intressant i kapitlet var för mig de pratande kråkorna. Någon form av djävulsfrukt känns given, men vem kan det vara? Eftersom det var fråga om svarta siluetter utan ögon tänkte jag först Moria, men det vore orimligt att han plötsligt blivit en del av revolutionsarmén (plus att fladdermöss var hans signum). Skulle kunna vara Dragon också, men jag är rätt såld på en väderrelaterad frukt hos honom.
Är det så orimligt att Moria gått med i revolutionsarmén? Han blev nästan dödad av Doflamingo på order av Kong, de 5 gubbarna eller någon av liknande rang som vi inte känner till. Behovet att hämnas finns i alla fall.
Men det är klart, Moria vill kanske inte lyda under Luffys farsa...
Är det så orimligt att Moria gått med i revolutionsarmén? Han blev nästan dödad av Doflamingo på order av Kong, de 5 gubbarna eller någon av liknande rang som vi inte känner till. Behovet att hämnas finns i alla fall.
Men det är klart, Moria vill kanske inte lyda under Luffys farsa...
Kanske inte, men jag tänkte snarare på Morias personlighetstyp än hans motiv. Utöver det du påpekar i sista meningen så undrar jag varför RA skulle tolerera att en så sadistisk pirat slöt upp deras led. Jag har dock inget emot tanken så länge förklaringen blir bra.
---
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Alltså jag undrar egentligen hur stark Dragon är! tror faktiskt han kan vara starkare än Admiralerna eller valfri Yonko, ska bli intressant när han verkligen visar sitt rätta jag!
Ja, han är en D och är till skillnad från Garp och Luffy i sin "prime" just nu. Vet inte om han är starkast, men han spelar garanterat i samma liga som karaktärerna du nämner.
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
2 saker att uppmärksamma
1) Hur Dragon kom flygandes och räddade Sabo precis ovan vattenytan - bara stärker det faktum att han ätit en vind alternativt en antient zoan-drakfrukt.
2) Att Bellamy ligger på sjuksängen med stråhattarna <3 - han har ingenstans att ta vägen så kanske han får joina? Detta känns ju som indikationen? Tror Luffy hade velat det om Bellamy vaknar. Detta gillar jag skarpt.
Dock ledsen, för undrar vad som händer med Bart nu, isånnafall? Fortsättningsvis försvann ju Sabo nu vilket förstörde hela mitt hopp om att Bart och Kuma skulle vara son och far och Kuma gav bort sitt liv till WG för att försvara sin son och Sabo skulle kunna berättat detta och Bart hade joinat stråhattarna. Well, second best är second best liksom.
Också ledsen över att den bild jag fann på internet tidigare i veckan som föreställde Kaido tydligen inte dök upp i detta kapitel. Well, att vi fick klarhet i vad som hände Sabo gillar jag ifall, förklarar allt.
Tycker drakfrukt vore lite lamt med tanke på hans namn. Så uppenbar brukar väl inte Oda vara? Vind funkar däremot i min värld. Jag vill helt klart ha en förklaring till varför Buggy träffades av blixten.
Tror inte på Bellamy som klanmedlem. Luffy bjuder säkert in honom, men jag tror att han avstår. Vilken roll skulle han fylla sett ur läsarens fågelperspektiv? Barto har fortfarande bäst odds i min värld eftersom han både har en unik personlighet och en given roll (han är defensiv). Älskar honom.
Kan du länka bilden?
Senast redigerad av Ringarna 2015-07-16 kl. 17:27.