2015-07-15, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
Tidigare inlägg:

Var de 530 000 kr tog vägen vet jag inte.

Nej, inte jag heller. Jag läste den fina översikten som 'exquisitely' lade upp och för min del drog jag slutsatsen att det inte var frågan om något egentligt köp, utan att det hela var en skenmanöver rakt igenom.
Min utgångspunkt är att det aldrig har flyttats några 530 kkr, utan det enda som skedde var att det upprättades en pro forma-överlåtelsehandling som skulle ge sken av att NL fått betalt.

Hade pappan mottagit gården som gåva av NL, borde väl f ö pappan ha tvingats betala gåvoskatt?
Jag kan inte fiffel.
Men det kan Leif Silbersky..
Citera
2015-07-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Kan det bli så käckt så att NL skall börja köra taxi?

Eller varför inte lastbil , polaren Anders Eklund fantiserade ju om att starta åkeri med Niklas.
Citera
2015-07-15, 20:41
Medlem
Pletheneiss avatar
Svenska rättssystemet är vidrigt i vissa avseenden. Hagamannen ska tvångsarbeta som en slav i resten av sitt liv och om hans offer vill tortera honom så bör de få tillåtelse till detta. Våldta över tio kvinnor där han även slog ut tänderna på dem, nästan bet av örat på sina kvinnliga offer har ingenting i samhället att göra.

Hade han rört någon i min närhet hade jag aldrig någonsin över min döda kropp tillåtit att han skulle gå fri, speciellt inte i samma stad som jag bor i.

Tyvärr finns ingen direkt hämndkultur i Sverige som kan kompensera för det usla rättssystemet.
Citera
2015-07-15, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Eller varför inte lastbil , polaren Anders Eklund fantiserade ju om att starta åkeri med Niklas.

Ingenting är omöjligt
[i Sverige].
Att jag förde upp detta med taxi-körkort, berodde på att 'sno' i sitt inlägg #3674 förutspådde att taxinäringen i Umeå skulle komma att blomstra nu när NL är på väg tillbaka -tillbaka till brottsplatsen brukar man ju säga. Stämmer finemang här.
Citera
2015-07-15, 20:56
Medlem
Citat:
Nej, inte jag heller. Jag läste den fina översikten som 'exquisitely' lade upp och för min del drog jag slutsatsen att det inte var frågan om något egentligt köp, utan att det hela var en skenmanöver rakt igenom.
Min utgångspunkt är att det aldrig har flyttats några 530 kkr, utan det enda som skedde var att det upprättades en pro forma-överlåtelsehandling som skulle ge sken av att NL fått betalt.

Hade pappan mottagit gården som gåva av NL, borde väl f ö pappan ha tvingats betala gåvoskatt?
Jag kan inte fiffel.
Men det kan Leif Silbersky..
Det finns ingen gåvoskatt i Sverige.
Citera
2015-07-15, 20:58
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:

Ingenting är omöjligt
[i Sverige].
Att jag förde upp detta med taxi-körkort, berodde på att 'sno' i sitt inlägg #3674 förutspådde att taxinäringen i Umeå skulle komma att blomstra nu när NL är på väg tillbaka -tillbaka till brottsplatsen brukar man ju säga. Stämmer finemang här.

Han kommer att bli isolerad i Umeå om han väljer att bosätta sig där, inget företag/bolag kommer att anställa honom då det är "badwill" så det sjunger om det.
Senast redigerad av FatPPLrHrdrTkidnap 2015-07-15 kl. 21:01.
Citera
2015-07-15, 21:19
Medlem
Konstigt att han överhuvudtaget vill tillbaka till Umeå
Citera
2015-07-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivenKalle
Konstigt att han överhuvudtaget vill tillbaka till Umeå

Det är ju inte säkerställt att han kommer att bosätta sig där. Däremot kanske han har kontakter där som han vill kunna besöka. För NL`s egen del, och alla andras också för den delen, så vore det nog bäst om han höll sig undan från Umeå för en lång tid framöver.
Citera
2015-07-15, 21:23
Medlem
"VK har tidigare berättat att Hagamannen fick sitt körkort återkallat redan 2007. Länsstyrelsen ansåg nämligen att de brutala överfallen vittnar om ”brist på hänsyn, omdöme och ansvar” och att Niklas Lindgren därför inte anses vara lämplig som förare."
Citera
2015-07-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hecktors
"VK har tidigare berättat att Hagamannen fick sitt körkort återkallat redan 2007. Länsstyrelsen ansåg nämligen att de brutala överfallen vittnar om ”brist på hänsyn, omdöme och ansvar” och att Niklas Lindgren därför inte anses vara lämplig som förare."

Självklart ska han inte ha förmånen att ha ett körkort. Länsstyrelsens utlåtande om saken är helt korrekt enligt mig. Han brister ju i omdömet å det grövsta på så många plan, inte minst då det kommer till att hantera alkohol.
Citera
2015-07-15, 21:27
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
Tidigare inlägg:

Var de 530 000 kr tog vägen vet jag inte.

N.L skrev över fordon på pappan till ett totalt värde av uppskattningsvis 250 000 kronor. Allt under häktningstiden i Umeå. En veteranbil, en jeep,en motorcykel och ett släp.

"Jag känner inte till någon av dessa affärer, säger Niklas Lindgrens advokat Leif Silbersky"http://www.expressen.se/nyheter/han-har-salt-allt---utom-snoskotern/
Citera
2015-07-15, 21:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Jag får lite vibbar av rättshaverism från Lindgrens sida. Jag är själv rättshaverist och känner tydligt igen mönstret av att ansöka om allt som är möjligt att ansöka om och överklaga allt som är möjligt att överklaga. I ärlighetens namn så tror jag inte att han kommer att flytta till Umeå, utan att han bara vill ha sista ordet i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in