Citat:
Ursprungligen postat av
jakobmiller
Åkte du med eller körde du själv? Själv är jag 190cm.
Åsikter om Fords bilar? Ford focus -04 t.ex? Också ett märke som jag inte hört allt för mycket om, varken negativt eller positivt.
Jag både körde o åkte med. 10 mil i vardera riktning. Men bilen är billig i drift så provkör iaf. Kvaliteten kan diskuteras. Men som jag ser det så är det en parentesbil du är ute efter. Dvs att du inom kort ska byta upp dig o då spelar det ingen roll om den börjar gå sönder om ett år.
Vad gäller Ford så är det två läger. Antingen de som gillar dem o de som anser det vara dåliga bilar.
Ford gjorde riktiga skitbilar förr. Men iom köpen av bla Volvo så fick de tillgång till bättre teknik. Mest synligt är det med de självparkerade bilarna de tog fram.
Sanningen om den tekniken är att det var Volvo som tog fram den i samarbete med Linköpings Universitet. En teknik som Volvo sedan blev snuvade på.
Jag själv kan bara rekomendera folk att köpa Ford även om jag själv inte är intresserad av dem. Det beror på att jag föredrar andra märken. Kör själv två Volvo jag haft sedan de var nya o älskar märket.
Sneglar även på Kia nu när ena Volvon ska bytas. Det beror helt på priset då jag anser dem vara mest prisvärda av alla nya bilar.