2015-07-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moridin2002
Jag skulle rekommendera Toyota Corolla. Kolla att den är nybesiktigad samt att reg-nr står med. Antingen på bilden eller i själva annonsen. Kolla sedan hur många ägare bilen har haft. Bilen går och går samt att den är bensinsnål. Ingenting man vågar köra om med däremot

http://www.blocket.se/jonkoping/Toyota_Corolla_1_6_61213614.htm?ca=17&w=1 Bara att slå till.

annons borttagen ;o
Senast redigerad av jakobmiller 2015-07-09 kl. 00:09.
Citera
2015-07-09, 00:17
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobmiller
annons borttagen ;o

Så populär var den.
Citera
2015-07-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moridin2002
Så populär var den.

Vafals.. Aja, har inte så bråttom med bil ändå Behöver hitta bostad först, vilket jag troligen har lyckats med ikv. Sen blir det bil

Vad var det med den som gjorde att det var ett bra köp?
Citera
2015-07-09, 01:22
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Vafals.. Aja, har inte så bråttom med bil ändå Behöver hitta bostad först, vilket jag troligen har lyckats med ikv. Sen blir det bil

Vad var det med den som gjorde att det var ett bra köp?

Var ju en Corolla. Japanskt stål för äkta krigare. Går och går som en riktig samuraj samtidigt som den var gubbkörd.
Citera
2015-07-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Nu behöver ju inte bilhandlaren tjäna så mycket på mig för det kan han gjort i inbytet.
Och problemet är just att privatpersoner vill bli av med bilen och kan man inget om bilar så vet man inte om det de säger är sant.
Det är värt ett par tusenlappar att få reda på upprepat krångel med typ elektroniken av förre ägaren

Jag har haft bil i 35 år lämnat på verkstad 4ggr, jag kan laga dem själv men hatar att göra.
Så jag köper en lågmilare från firma som förre ägaren lovordar, säljer den efter något år utan större förlust.

Så vi tycker olika. Jag har billiga mil efter min fason
Fast frågan är ju vilken prisklass du rör dig i. TS letar bil för 10-15 000kr. Min erfarenhet av den prisklassen är att firmans bil är i det närmaste vrak medan privatpersonen inte använde sin som inbyte o nu står med en bil de har akut behov att bli av med. Lite som den Volvon jag länkade, tidigare i tråden.

Mer bil för pengarna vid privatköp.
Citera
2015-07-13, 19:01
Medlem
Stämmer in i Toyota Corolla-kören. Hade och har en själv som förstabil och de är lika pålitliga som tiden själv.
Citera
2015-07-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Stämmer in i Toyota Corolla-kören. Hade och har en själv som förstabil och de är lika pålitliga som tiden själv.

Sweet!

Vad sägs om Hyundai Atos Prime -04?
http://www.blocket.se/jonkoping/Hyundai_Atos_Prime_61525868.htm?ca=17&w=1

Inte världens mest attraktiva bil, men den verkar helt ok i mina ögon vad gällar kostnad och pålitlighet.
Citera
2015-07-14, 11:30
Medlem
Citat:
Sweet!

Vad sägs om Hyundai Atos Prime -04?
http://www.blocket.se/jonkoping/Hyundai_Atos_Prime_61525868.htm?ca=17&w=1

Inte världens mest attraktiva bil, men den verkar helt ok i mina ögon vad gällar kostnad och pålitlighet.
Åkte faktiskt i en sådan för en vecka sedan. Den kan jag tänka mig att köra stadstrafik med. Men att sitta många mil är inget jag med mina 184 cm kan tänka mig.
Men prova den o känn efter. Duger komforten så är den billig att köra.
Citera
2015-07-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Åkte faktiskt i en sådan för en vecka sedan. Den kan jag tänka mig att köra stadstrafik med. Men att sitta många mil är inget jag med mina 184 cm kan tänka mig.
Men prova den o känn efter. Duger komforten så är den billig att köra.

Åkte du med eller körde du själv? Själv är jag 190cm.

Åsikter om Fords bilar? Ford focus -04 t.ex? Också ett märke som jag inte hört allt för mycket om, varken negativt eller positivt.
Citera
2015-07-14, 13:16
Medlem
Citat:
Åkte du med eller körde du själv? Själv är jag 190cm.

Åsikter om Fords bilar? Ford focus -04 t.ex? Också ett märke som jag inte hört allt för mycket om, varken negativt eller positivt.
Jag både körde o åkte med. 10 mil i vardera riktning. Men bilen är billig i drift så provkör iaf. Kvaliteten kan diskuteras. Men som jag ser det så är det en parentesbil du är ute efter. Dvs att du inom kort ska byta upp dig o då spelar det ingen roll om den börjar gå sönder om ett år.

Vad gäller Ford så är det två läger. Antingen de som gillar dem o de som anser det vara dåliga bilar.
Ford gjorde riktiga skitbilar förr. Men iom köpen av bla Volvo så fick de tillgång till bättre teknik. Mest synligt är det med de självparkerade bilarna de tog fram.
Sanningen om den tekniken är att det var Volvo som tog fram den i samarbete med Linköpings Universitet. En teknik som Volvo sedan blev snuvade på.
Jag själv kan bara rekomendera folk att köpa Ford även om jag själv inte är intresserad av dem. Det beror på att jag föredrar andra märken. Kör själv två Volvo jag haft sedan de var nya o älskar märket.
Sneglar även på Kia nu när ena Volvon ska bytas. Det beror helt på priset då jag anser dem vara mest prisvärda av alla nya bilar.
Citera
2015-07-15, 10:38
Medlem
Varför inte köpa en Smart sport* - då får du allt - bränslesnål
sportbil o cab.

Fattar inte att folk köper merca sport o ferrari etc då man kan köpa
en smart sport.

Smart Roadster heter den tydligen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Roadster

Dom är tillverkade av Mercedes/Brabus vilket borgar för superkvalité
o finns tydligen även med elcab som bara funnits på superlyxbilar tidigare

Finns tydligen ett 10-tal på blocket o i din prisklass
Citera
2015-07-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Varför inte köpa en Smart sport* - då får du allt - bränslesnål
sportbil o cab.

Fattar inte att folk köper merca sport o ferrari etc då man kan köpa
en smart sport.

Smart Roadster heter den tydligen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Roadster

Dom är tillverkade av Mercedes/Brabus vilket borgar för superkvalité
o finns tydligen även med elcab som bara funnits på superlyxbilar tidigare

Finns tydligen ett 10-tal på blocket o i din prisklass

Du är på fel tråd dessvärre

Hittade en bil som jag är sjukt intresserad av.. Ägaren vill inte besikta den innan säljning, därav priset.. Men vad säger ni om denna:
http://www.blocket.se/jonkoping/Chevrolet_nubira_61556451.htm?ca=17&w=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in