Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 18:38
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.expressen.se/gt/vi-maste-fa-veta-vem-som-gjort-det-mot-lisa/

Entrén låter som ingången på husets västra sida, huvudentrén. Det betyder att GM kan ha väntat utanför norra gaveln, och även haft en bil där, utan att någon såg den. Men han måste ha kommit efter att den första moppetjejen hade åkt.

Fullt möjligt , efter massa funderand om hur det gick till tror jag nu att MGM höll koll från Ladan .
Hans bil stod bakom Ladan .
När han ser Tjejerna i Bilen åka iväg står han och tvekar .
När det dröjer utan att BO syns till tar han bilen och kör runt Ladan och över vägen , och runt hörnet där BO är på väg att ge sig iväg .
Han tar henne in i bilen och åker söderut ..
2015-07-12, 18:38
Medlem
Om personalen gått ut på gaveln tror jag inte GM har befunnit sig bakom kaféet. Förmodligen har han befunnit sig i ladan mittemot. Jag har försökt att se på kartan om man har uppsikt på baksidan av kaféet om man befinner sig i ladan, men det är svårt att bedöma. Har LH däremot befunnit sig vid gaveln verkar man ha god uppsikt.

http://i.imgur.com/XPIvJ63.jpg
2015-07-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
GM kanske åkte dit vid 18.00 då han kanske visste att de stängde 18.00. GM kanske visste sedan tidigare att det alltid stod EN moppe där som brukade åkte iväg själv på söndagar. GM kanske såg den personen som ett tänkbart offer. Att det den aktuella dagen stått 2 moppar där tidigare på dagen kanske GM inte ens visste...h*n kanske var bara ute efter en ensam tjej att överfalla
Kan det vara så jävla olustigt att "fel tjej" blev överfallen?
2015-07-12, 18:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och vad säger statistiken om unga kvinnors banemän och deras bekantskap?
Som tur är så är det jäkligt ovanligt med vansinnesmord på okända människor i Sverige. Men i det här fallet så har ju MGM spanat in lämpliga offer under en längre tid så helt okänd är ju inte BO. Att det var just BO kan ha varit en slump också då MGM kan ha varit ute efter vemsomhelst av tjejerna på kafeet. MGM har nu suttit och skakat galler i exakt en månad och bevisen har förmodligen börjat dra åt snaran ordentligt. Något erkännande för mord tror jag dock inte det kommer att bli i det här fallet utan MGM kommer att komma med sk alternativa teorier om vilka som är GM.
2015-07-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag kan ha fel , jag TROR bara som alla andra här när vi inte vet säkert .

Dom har sannolikt inte gått ut genom gaveldörren.
Kika på dörrens insida så ser du varför.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=30931x0&s=8#.VaKXxM8w92F
2015-07-12, 18:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Där ser det ut som en låsgrej som inifrån liksom vrids på ett sätt så att en metallgrej åker ner i backen...som måste göras inifrån.
Svårt att förklara hur jag menar :/
2015-07-12, 18:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Som tur är så är det jäkligt ovanligt med vansinnesmord på okända människor i Sverige. Men i det här fallet så har ju MGM spanat in lämpliga offer under en längre tid så helt okänd är ju inte BO. Att det var just BO kan ha varit en slump också då MGM kan ha varit ute efter vemsomhelst av tjejerna på kafeet. MGM har nu suttit och skakat galler i exakt en månad och bevisen har förmodligen börjat dra åt snaran ordentligt. Något erkännande för mord tror jag dock inte det kommer att bli i det här fallet utan MGM kommer att komma med sk alternativa teorier om vilka som är GM.
Det finns inget som talar för att NB och Lisa kände varandra, och i så fall säger statistiken att han inte är hennes baneman.
2015-07-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Där ser det ut som en låsgrej som inifrån liksom vrids på ett sätt så att en metallgrej åker ner i backen...som måste göras inifrån.
Svårt att förklara hur jag menar :/

Så är det, samt att den har en tvärregel på utsidan som
låses med hänglås.
2015-07-12, 18:54
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

En extra låsmekanism på insidan !!
Det har jag missat , men den kan ev sitta bara på ena dörren , det är ju dubbeldörrar .
Sedan sitter ju ett plattjärn tvärs över dörrarna på utsidan som man sett på några bilder .
2015-07-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
En extra låsmekanism på insidan !!
Det har jag missat , men den kan ev sitta bara på ena dörren , det är ju dubbeldörrar .
Sedan sitter ju ett plattjärn tvärs över dörrarna på utsidan som man sett på några bilder .

Inga dubbeldörrar på gaveln va?
2015-07-12, 18:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipanen2
Jag har läst hela denna tråd från början och ni snöar in er på fel saker i brist på info.

Att få till ett sånt enormt och kostsamt pådrag efter en försvunnen tjej efter bara 1,5 h kräver lite mer än ett löftessms om att hon är på väg. Vidare också lite mer än en moppe med nycklar och en påse med tillhörigheter bredvid. Fundera på vad det är istället.

Sluta tjata om handskjäveln nu....
Ja men berätta vad som hänt vid moppen istället så ska du se att folk slutar tjata om handsken. Nej just det, alla som har lite fakta håller käft, även du. I värsta fall så kan det bli så att FUL inte säger ett enda skit före åtal väcks och det blir ju inte förrän framåt jul nångång kan man tänka så det kommer att bli ett lååångt tjat om handsken.
2015-07-12, 19:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Inga dubbeldörrar på gaveln va?

Har för mig att det finns en bild där båda dörrarna stå öppna , eller minns jag fel ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in