Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Det finns väl egentligen bara två alternativ. Antingen så är han lika empatilös som sin son eller så ville han skydda frun och barnen.
En mer intressant fråga är hur försäljningen av tillgångarna gick till. Om jag minns rätt så genomfördes de i samband med att Niklas satt häktad med restriktioner. Är det möjligt att Leif Silbersky hjälpte till med mer än goda råd?
Jag tycker att det borde vara möjligt att frysa en persons tillgångar i samband med häktning. Personen har ändå ingen användning för dem på häktet och dessutom så är det ett betydligt mindre omfattande ingrepp i den personliga integriteten än häktningen i sig.
I mitt inlägg #3722 lade jag med en spoiler.
Du kanske tror att sådana där spoilers kan innehålla trojaner eller otäcka virus och vågade kanske inte klicka på den?
EDIT: Tack '
exquisitely' för den fina översikten om hur det gick till!
Hade nästan glömt beskrivningen. Notera hur den hycklande Sven-Erik Alhem, då överåklagare, indirekt skyddar sin inkompetente kollega i Umeå, när denna inte omedelbart begärde NL:s tillgångar i kvarstad! Jävligt otrevlig typ! Överåklagaren, alltså.
Nu sitter samme SEA som ordf i Brottsofferjourerna. Skulle vara intressant att höra vad SEA säger till de våldtagna kvinnorna idag.
Sven-Erik Alhem är en jävla vindflöjel och här blev det tydliggjort!