2015-07-14, 16:32
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Rätt åt mig, sålde när HBC börja igen på 1,49. Nu handelstoppad och ska jag gissa så säger jag att detta är orsaken:
http://s15.postimg.org/nbwvlewmj/Screenshot_2015_07_14_12_33_18.png

Grattis och jag tror det blir mycket större uppgång framöver efter det som framkommit men 15% upp sen köp är OK.

Snyggt ni som gissade på HP

Tråkigt om du sålde ut dig men själv vågar jag inte hoppas på nått än innan fakta kommer på bordet.
Den som lever får se..
Citera
2015-07-14, 16:34
Medlem
Säg att de imorgon släpper PM och det är HP som är oem och kursen öppnar på 2 eller 3 eller tom 5 kr.

Hur beter man sig? Tror ni kursen kommer fortsätta stiga eller skjuter den uppåt under första timmarna och sedan dyker till en mer rimlig nivå?

Har endast hållit på med aktier 3månader men sitter dock lyckligtvis på 50% av portföljen i anoto.

Att sälja av hälften vid 100% uppgång har jag sett att flera gör, är det någonting ni här skulle rekommendera?

Sitter gärna kvar på anoto flera år utan problem men kommer det löna sig, eller tror ni den har sin guldtid nu?
Citera
2015-07-14, 16:42
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hoppade av med lite vinst

undrar om man ska satsa ännu mera på http://precisebiometrics.com/
har redan 100tusen stycken

dumt av mig att hoppa av
hade 110000st som jag betala 0,44
gjorde en vinst på 3000:-

hoppa på igen med hälften så många aktier
men på 1.39
Citera
2015-07-14, 16:46
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Tråkigt om du sålde ut dig men själv vågar jag inte hoppas på nått än innan fakta kommer på bordet.
Den som lever får se..
Det blev en sån där trade man säljer väldigt fel Jag småler åt folk som säljer FPC innan PM så det här var endast KARMA!

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
dumt av mig att hoppa av
hade 110000st som jag betala 0,44
gjorde en vinst på 3000:-

hoppa på igen med hälften så många aktier
men på 1.39
Hoppa du av på 0,45????
Citera
2015-07-14, 16:54
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Det blev en sån där trade man säljer väldigt fel Jag småler åt folk som säljer FPC innan PM så det här var endast KARMA!

Hoppa du av på 0,45????

vinsten var totalt 3300:- efter alla courtage

men jag köpte FPC och Precise B för dom pengarna så jag har inte forlorat så mkt

http://upcommons.upc.edu/pfc/bitstream/2099.1/23596/1/Article.pdf
Senast redigerad av Harry_ 2015-07-14 kl. 16:59.
Citera
2015-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandsk
Säg att de imorgon släpper PM och det är HP som är oem och kursen öppnar på 2 eller 3 eller tom 5 kr.

Hur beter man sig? Tror ni kursen kommer fortsätta stiga eller skjuter den uppåt under första timmarna och sedan dyker till en mer rimlig nivå?

Har endast hållit på med aktier 3månader men sitter dock lyckligtvis på 50% av portföljen i anoto.

Att sälja av hälften vid 100% uppgång har jag sett att flera gör, är det någonting ni här skulle rekommendera?

Sitter gärna kvar på anoto flera år utan problem men kommer det löna sig, eller tror ni den har sin guldtid nu?
Du borde skala ner ditt innehav, att ha halva portföljen med denna typen av bolag är väldigt riskfyllt.
Citera
2015-07-14, 17:22
Medlem
Får väl börja med att gratulera samtliga. Och zorb jag rankar dig fortf. som flashbacks aktie man nr 1.

Försöker få fram fakta ang. handelsstopp. Skedde det inte i fingerprint för två år sedan med ett fake dokument om att samsung skulle köpa upp verksamheten? Och dagens affärer blev mackulerade?
Har 11.000 köpta till idag jag inte vill gå miste om, dock kl 10.05... Mitt första handelsstopp...

Hur som helst kommer kursen öppna på överv2kr imorn

Många kommer nog sälja men en presskonferens/pm kan bli lämplig att invänta, för inget är officiellt ännu - värt att notera.

Jag tror höjderna kommer att komma efter delårsrapport och mot eventuella orders... Så ha is i magen är mitt tips.

HP har större kontaktnät än Apple vad gäller kreativa branscher.

Är det här vårt nya fingerprint?

På återseende, har för mkt tankar och frågor i huvudet atm. GLHF!
Citera
2015-07-14, 18:03
Medlem
Hur funkar det vid handelsstopp? Det går ej att köpa tills det öppnar imorgon eller? När kan detta ske? imorgon bitti kl 9?
Citera
2015-07-14, 18:23
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Hur funkar det vid handelsstopp? Det går ej att köpa tills det öppnar imorgon eller? När kan detta ske? imorgon bitti kl 9?

Kan ta dagar i värsta fall om du såg tex i fallet med Mavshack fast där var det i ganska negativa toner. Det som försvårar i nuläget kan vara att avtalet inte är riktigt klart.
Tillägg,nej du kan inte handla innan handelsstoppet slutat.
Citera
2015-07-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Kan ta dagar i värsta fall om du såg tex i fallet med Mavshack fast där var det i ganska negativa toner. Det som försvårar i nuläget kan vara att avtalet inte är riktigt klart.
Tillägg,nej du kan inte handla innan handelsstoppet slutat.
Tack för infon. Segt, då får man ha koll hela tiden så att man kan handla i tid innan aktien rusar till över 3 kr.
Citera
2015-07-14, 19:23
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Tack för infon. Segt, då får man ha koll hela tiden så att man kan handla i tid innan aktien rusar till över 3 kr.

Ha koll på köp o säljblocken innan öppning så du inte lägger dig för lågt och missar köp. Den kan
dra iväg ordentligt och man jagar förgäves. Lycka till!
Citera
2015-07-14, 19:36
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

ha lite is i magen
om handeln forsätter imorgon så blir det svårt att komma in under 2:- fram tills PM kommer
om det var falsk PM så faller den till 1.20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in