Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 17:17
Medlem
Tråden hade precis 25 905 607 visningar. Hoppas inte Lisas pappa finns bland dom som läst här.
Det finns väl inget som tyder på att han skulle dödat Lisa?
2015-07-14, 17:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej, men du speglar snarare dig själv ganska bra. Jag demoniserar inte den häktade, jag förkastar däremot fullständigt dina stolligheter.

Vet du ens hur cafébyggnaden ser ut? Lisa kunde mycket väl ha parkerat vid parkeringen där kollegorna hade sin bil.

Han ställde den väl där han ostört kunde demaskera sig genom att ta av hjälmen och börja gå hemåt och den platsen råkade vara densamma som där både Lisa och Madeleine valt att ställa sina moppar.
2015-07-14, 17:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sista frågan kan besvaras med att han hade lika mycket tid som mördaren om han var vid kaféet när Lisa slutade,
...vilket han dock rimligen har alibi från sin familj för att kunna ha varit.
2015-07-14, 17:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Tråden hade precis 25 905 607 visningar. Hoppas inte Lisas pappa finns bland dom som läst här.
Det finns väl inget som tyder på att han skulle dödat Lisa?
Nej, ingenting.
2015-07-14, 17:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
...vilket han dock rimligen har alibi från sin familj för att kunna ha varit.
Rimligen, men vi vet inte.
2015-07-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
- Kondom bör lämna efter glidmedelsrester.
- Utan kondom så har du "försats", vätska sipprar ut vid upphetsat tillstånd under beröring.

Blir nog även skavsår/sår inuti en tjej som inte är med på umgänget.

Så det bör nog (notera att jag inte Vet) gå ganska lätt att avgöra för polisen.
Jag tror därför inte att något sådant har skett, vilekt gör det väldigt svårt för polisen att lägga fram något motiv

1) Vad vet du vad polisen vet?
2) Det var spår från annat jag frågade om, lite mer avancerat. Antar att alla i tråden har viss miniminivå av utbildning i naturkunskap och blommor och bin Frågan är om det finns något slags spår som kan räknas som teknisk bevisning vid sexualbrott men som inte är kroppsvätskor eller annat som kan användas vid DNA-analys, men som ändå kan lämna spår och visa koppling till LHs GM?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-14 kl. 17:40.
2015-07-14, 17:33
Medlem
Fast nu är det väldigt många som går igång för att några diskuterar föräldrarna. Visst kan det tyckas osmakligt om nu faktiskt vi visste om vad som hade hänt. Men om man inte tror att den äldre brodern har gjort det så måste ju faktiskt folk få tro något annat eller ??

Det är ju ändå en tråd som handlar ju nu om vad som kan ha hänt Lisa, då finns det ju flera möjliga GM och där i ingår ju alltid familjemedlemmar.

Sen tillhör jag dom som tror att rätt GM sitter. Men vad jag tro förändrar ju ingenting. Precis som att ni tror att det inte var någon ur familjen inte förändrar någonting.

Hoppas aldrig att någon anhörig någonsin läser på FB då det alltid spekuleras på detta sätt.
2015-07-14, 17:38
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbritton
Har det framkommit vem gossen var som svimmade utanför kyrkan? Det kan vara så att först då föll poletten ner och han insåg med full kraft konsekvensen av sitt hemska dåd. Han borde absolut kollas upp.
Den främsta anledningen till att gossar svimmar är lågt blodtryck. Ofta svimmar gossar när de reser sig hastigt, men kan också svimma när de redan är stående. Värme, viss anspänning eller nervositet kan bidra till svimningsanfallet. Ytterst sällan, om vi bortser från uppdiktade fall i div. TV-deckare, finns det någon djupare orsak till svimningsanfall. Att tro att gossen på nåt sätt är inblandad i brotten mot LH med stöd av att han svimmande är att ha för livlig fantasi.
2015-07-14, 17:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Här står det iofs faktiskt att sökandet med hundpatruller inleddes redan på söndagskvällen.
Trodde inte det när jag skrev igår men upptäckte det nu.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4060527-tidslinje-om-forsvinnandet

Jamen, titta!! Där ser man, vad bra!! Då har vi ju det bekräftat då, och då borde hundarna ha nosat rätt på handsken om den hade legat där då....vilket jag själv inte tror ett smack på, utan jag tror att den landade på ladugolvet nån gång under måndag förmiddag.
2015-07-14, 17:40
Medlem
Olika teorier:

Ett bråk en kvinna eller man i typ liknande ålder.

En pedofil dömd med sadistiskt våld mot barn i sin dator som suttit inne som har anknytning till området som utvidgat sina sjuka fantasier och gett sig ut på jakt igen.

En sexförbrytare som rymt från sluten avdelning som passerat just då.

Mindre troligt men inte att utesluta: Ett par som tidigare gjort liknande brott och kidnappat unga kvinnor sedan mördat. Sadistiskt mord där makten att ta ett ungt liv ur daga är klimaxet.

Mest troliga: En eller flera personer som bor arbetar eller annan stark anknytning till området.

Teori: En stark person kanske jägare duktig att gömma sig och smyga runt utan någons vetskap. I och med polisens undersökningar utav slaktrummet som drar misstankarna åt det hållet.

Min uppfattning utav Gm med eventuella kumpaner är den att det är en utåt sett trevlig person som kan snacka för sig och ta för sig. Med allra högsta sannolikhet en person med autistiska drag adhd asberger eller liknande. Då de kan förtränga sina sina handlingar och rättfärdiga dem i sin egen hjärna.
Tror även personen blir skogstokig när den blir avvisad. Säkert en som slagit eller förtryckt sin partner i ett förhållande. Kan ha en hög position i samhället eller haft...
2015-07-14, 17:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jamen, titta!! Där ser man, vad bra!! Då har vi ju det bekräftat då, och då borde hundarna ha nosat rätt på handsken om den hade legat där då....vilket jag själv inte tror ett smack på, utan jag tror att den landade på ladugolvet nån gång under måndag förmiddag.
Jag ifrågasätter riktigheten i varenda uppgift i en artikel skriven flera dagar i efterhand.
2015-07-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Läste men såg inget om att hundarna sökte specifikt i ladan? Stod det? Jag funderar för om hundarna kanske spårade åt ett annat håll, dvs om Lisas GM rört sig åt ett annat håll kanske hundarna inte ville till ladan ens?

Eller söker man även i byggnader som hundar inte markerar mot?

Nån som vet hur hundsök brukar gå till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in