2015-07-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är också övertygad om att möjligheten för nyval är omvänt proportionell mot SD's opinionssiffror. Man kommer att försöka med alla andra lösningar först. Om nu DÖ skulle falla så får vi nog se blocköverskridande koalitioner snarare än nyval.
Jag tror nyvalet för M kan bli det gordiska hugget, man inser nog kanske att desto längre man väntar, desto mer körd är man. I och med ett nyval (före eller efter) kan man gå ut fräscht med en ny partiledning och en ny linje i invandringspolitiken. Den nya linjen kommer att orsaka ett jävla liv i media 3 dagar, därefter är det business as usual (i alla fall i borgarpress). Detta nyvalskrav måste nog komma underifrån i M, partiledningen kommer naturligtvis klamra sig fast så länge det går, oavsett katastrofalt fallande opinionssiffror.
2015-07-14, 11:48
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Du menar som t ex:
https://twitter.com/HareBrahs/status/620343213933596672
...? Knäpptyst i media om detta givetvis då Lill Babs är väldigt folkkär och det finns inga rubriker de skule kunna sätta för att ställa bilden i dålig dager.
Vad glad jag blev av den bilden Media förstår tyvärr att det inte är läge att börja dreva mot Lill-Babs, bilden skulle gynna SD mycket mer än vad den skulle kunna skada Lill-Babs.
2015-07-14, 12:18
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag tror nyvalet för M kan bli det gordiska hugget, man inser nog kanske att desto längre man väntar, desto mer körd är man. I och med ett nyval (före eller efter) kan man gå ut fräscht med en ny partiledning och en ny linje i invandringspolitiken. Den nya linjen kommer att orsaka ett jävla liv i media 3 dagar, därefter är det business as usual (i alla fall i borgarpress). Detta nyvalskrav måste nog komma underifrån i M, partiledningen kommer naturligtvis klamra sig fast så länge det går, oavsett katastrofalt fallande opinionssiffror.

Haha, stackars moderater!. Att rösta på moderaterna och få en socialdemokratisk politik. Bara för att den förre sverigeförrädaren efterlämnade en likadan efter. Hade jag varit moderat hade jag varit rasande och startat uppror efter uppror och krävt Batras avgång direkt. Hur dumma är moderaterna, hur lång näsa måste det inte vara för dem.
2015-07-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ilskan kommer bli enorm när medelklassen inser fullt ut att moderaterna sålt deras och deras barns och barnsbarns välfärd till musslor och negrer.

Ilskan blir ännu värre när 50-talisterna inser att pensionen är katastrofalt låg!
Höjd pensionsålder kan rädda dagens politiker från denna ilska men när sveket uppdagas;
Då blir det revolution! Eller en eller flera svenska Breivik.
2015-07-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Ungefär som med euron... Inte många som propagerar för den idag.

Ännu ett bevis för att svenska politiker ofta/oftast är okunniga och icke kapabla att ta rätt beslut för att ge Sverige en så bra framtid som möjligt.
En topputbildning för politiker måste skapas där urvalskriterierna ska vara oerhört höga vad gäller även historia, religion och internationell samhällskunskap.
2015-07-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Ännu ett bevis för att svenska politiker ofta/oftast är okunniga och icke kapabla att ta rätt beslut för att ge Sverige en så bra framtid som möjligt.
En topputbildning för politiker måste skapas där urvalskriterierna ska vara oerhört höga vad gäller även historia, religion och internationell samhällskunskap.
Det tror jag inte alls hjälper. Snarare ska politiker verkligen representera folket i åsikt och utbildning, Och framför allt ha erfarenhet från vanlig arbetsmarknad. Något färre kvinnor och ungdomar således men definitivt färre broilers.
2015-07-14, 12:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon får nog komplettera med en debattartikel för att uppnå detta.
Som 1976 när Astrid Lindgren fick sossarna utröstade ur regeringsställning för första gången på 40 år efter sin "Pomperipossa i Monismanien".

Det kan vara bäst att inte jämföra Astrid Lindgren med Lill-Babs som politisk kraft... Måhända har Lill-Babs oanad politisk cred, men ändå.
2015-07-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det tror jag inte alls hjälper. Snarare ska politiker verkligen representera folket i åsikt och utbildning, Och framför allt ha erfarenhet från vanlig arbetsmarknad. Något färre kvinnor och ungdomar således men definitivt färre broilers.

Du har rätt till viss del men detta skall uppfyllas genom att demokratin måste stärkas och skyddas genom att kanske utnyttja internetteknik för folkomröstningar.
Den enda fråga av någon dignitet som politiker avgjort där folkviljan var emot och resultatet visade att politikerna gjorde rätt är övergången till högertrafik MEN då togs beslutet av gamla "hederliga" politiker.
Se på dagens politiker och det är ju uppenbart att det är mycket få som kan betraktas som internationellt lämpliga statsministerkandidater.
Helt ny utbildning behövs.
2015-07-14, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan vara bäst att inte jämföra Astrid Lindgren med Lill-Babs som politisk kraft... Måhända har Lill-Babs oanad politisk cred, men ändå.
Det var väl delvis lite skämtsamt. Men Lill-Babs har nog en ganska stor "cred" bland damtidningsläsande tanter. En grupp där det hade smakat mumma för SD med lite högre opinionssiffror.
2015-07-14, 13:01
Medlem
Vet Lill-Babs ens vem Karlsson är och varför togs bilden? Jag får samma vibbar som när Pia Sundhage lät sig fotograferas med SDU.
2015-07-14, 13:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vet Lill-Babs ens vem Karlsson är och varför togs bilden? Jag får samma vibbar som när Pia Sundhage lät sig fotograferas med SDU.

Naturligtvis vet hon. Karlsson har ju varit på TV oftare än Lill-Babs i och med sin smått legendariska presskonferens.

Eller så är jag trådskadad och inte fattar hur lite vanligt folk bryr sig om politik
2015-07-14, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vet Lill-Babs ens vem Karlsson är
Antagligen inte ,om man skall vara realistisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in