2015-07-06, 21:55
Medlem
Ja om bägge har icke-arabiskt ursprung så kan ju jihadisterna tro att de är spioner elr ngt annat skumt, västerländska konvertiter ses väl aldrig som 100% pålitliga. Inte ibland de öken-analfabeterna inte. Killens enda erfarenheter av krig är väl att kolla youtube, spela WoW, CallofDuty och blir väl snart less på det. Krig kan ibland innebära att få vakta en bunte halta kameler i öknen, dötrist i längden.

Och jihadisterna kan se möjligheten att kidnappa dem och hålla dem fångna så att Sahlin&Schyman&Sjöstedt&Romson måste åka dit och hota med en bukett maskrosor+7-klövrar+en dos feminism+jämställdhet och försöka att frita dem.

Nä, de blir nog kvar där länge, sen kommer en tirad av snyfthistorier, och sen krav på lösensumma, och sen privatjet hem till Sverige ?

Äh man kan ta det lugnt, sitt stilla i båten var det ja - Den sista idioten är ändå inte född än - Människans idioti är alltid oändligt gränslös, - ett obestridligt faktum,

Jämställdhet = likgiltighet verkar det som - iallafall i att det är inte PK att kritisera somliga mångkulturella yttringar

En risk som jag ser med jihadisternas framfart är att andra mer konventionella kriminella grupper (tex maffian) får inspiration till ett mer bestialiskt våld och mördande, någon vill ju alltid vara värst. Banditer och mördares logik är alltid bakvänd åt h-e.
Citera
2015-07-06, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja om bägge har icke-arabiskt ursprung så kan ju jihadisterna tro att de är spioner elr ngt annat skumt, västerländska konvertiter ses väl aldrig som 100% pålitliga.

De ses som mindre värda. Det är oftast västerländska konvertiter som får utföra självmorduppdrag t ex.

För IS är en västerländsk konvertit ingenting annat än en biologiskt intelligent kryssningsmissil. No more, no less.

Citat:
Nä, de blir nog kvar där länge, sen kommer en tirad av snyfthistorier, och sen krav på lösensumma, och sen privatjet hem till Sverige ?

Om någon i Sverige betalar ett enda öre till IS för dessa människors frihet, så kommer jag personligen se till att *censur* *censur* *censur* *censur* *censur* *censur* *censur* *censur*

Citat:
En risk som jag ser med jihadisternas framfart är att andra mer konventionella kriminella grupper (tex maffian) får inspiration till ett mer bestialiskt våld och mördande, någon vill ju alltid vara värst. Banditer och mördares logik är alltid bakvänd åt h-e.

Den risken är noll, eftersom det direkt skulle leda till att insatsstyrkan vid tillslag skulle få order om att döda allt som rör sig, snarare än att som nu, återhållsamhet på dödlig eld och fokusera på att gripa allt som rör sig.

Dessutom så har vi inhemska kriminella organisationer som håller sådant i schack. Grupper som går långt över gränsen (t ex restaurangskjutningen), blir omedelbart utrotade av sina "artfränder", just på grund av den fokus de drar in till den organiserade brottsligheten i stort.

Restaurangattentatet gav problem för långt fler organisationer än den direkt inblandade, vilket skapar "ont blod" i leden.
Citera
2015-07-08, 12:23
Medlem
infidels avatar
Det här med att en svensk tjej åker med en jihadist till en krigszon är något som hänt tidigare, för cirka 20 år sedan var det en tjej från norra delen av Sverige, jag kommer inte ihåg var, som gifte sig med en afghan eller arab, konverterade till islam och for med honom till Afghanistan.

Några år senare förstördes World Trade Center tornen av terrorister och USA började bomba talibanerna. Sista livstecknet från henne var att hon var någonstans i Afghanistan, om jag minns rätt var det vid Tora Bora. Jag har ingen aning om hon överlevt eller inte, jag kommer inte ihåg exakt var jag läste om henne men jag tror att det var i tidskriften Fri Information. Om hon ännu lever borde hon vara cirka 45-50 idag.

Jag vet inte varför men nästan alla blandmänniskor jag möter har en utländsk far och en svensk mor. Jag undrar om det är för att det är fel på svenska kvinnor eller för att det är fel på svenska män.
Citera
2015-07-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det här med att en svensk tjej åker med en jihadist till en krigszon är något som hänt tidigare, för cirka 20 år sedan var det en tjej från norra delen av Sverige, jag kommer inte ihåg var, som gifte sig med en afghan eller arab, konverterade till islam och for med honom till Afghanistan.

Några år senare förstördes World Trade Center tornen av terrorister och USA började bomba talibanerna. Sista livstecknet från henne var att hon var någonstans i Afghanistan, om jag minns rätt var det vid Tora Bora. Jag har ingen aning om hon överlevt eller inte, jag kommer inte ihåg exakt var jag läste om henne men jag tror att det var i tidskriften Fri Information. Om hon ännu lever borde hon vara cirka 45-50 idag.

Jag vet inte varför men nästan alla blandmänniskor jag möter har en utländsk far och en svensk mor. Jag undrar om det är för att det är fel på svenska kvinnor eller för att det är fel på svenska män.
Nja, viss sanning med modification, då det beror på sammansättningen. Med svarta (negrer) och semiter är det ffa svensk kvinna/utländsk man som gäller, medan med asiater så är sammansättningen nästan alltid den omvända dvs. svensk man/utländsk kvinna. I just det berörda fallet är anledningen dock betydligt enklarare, i muslimska länder FÅR kvinnor inte gifta sig med icke-muslimska män. De måste antingen konvertera och leva som rättrådiga muslimer först (som t.ex. Cat Stevens) eller så dödas kvinnan. Män däremot (som alltid får göra som de vill i jämförelse mot kvinnor) får alltid gifta sig med vilka kvinnor som helst, muslimska som icke-muslimska. Kvinnan förväntas dock sinom tid konvertera men det påverkar inte möjligheten till giftemål.
Citera
2015-07-12, 16:47
Medlem
Skattebetalds avatar
Nu har det kommit en ny artikel. http://www.bt.se/mark/nytt-bakslag-for-15-ariga-markflickan/

Lite citat;

Citat:
Ursprungligen postat av Bt.se
För första gången sedan de försvann så hörde pojkvännen av sig direkt till mamman.

– Det slutade med att de pratade i en timme. Under samtalet försökte hon övertyga honom att skicka hem vår dotter, och hon lyckades faktiskt övertala honom att de båda skulle ta sig till gränsen mot Turkiet, säger pappan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bt.se
Har han berättat varför de rymde hela vägen till Syrien?

– Han menar att det berodde på att vi var emot förhållandet. Därför skulle de ta sig till Syrien som en typ av protest. Men vi förklarade att vi inte var emot förhållandet. Vi ville bara att hon inte skulle åka till Stockholm med honom.
Citera
2015-07-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetald
Nu har det kommit en ny artikel. http://www.bt.se/mark/nytt-bakslag-for-15-ariga-markflickan/

Lite citat;
Hur förklarade han dotterns uppgifter att han tränar med Al-Qaida?
Citera
2015-07-13, 16:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetald

Lite citat;
Åka till Syrien som protest för att föräldrarna inte tillät dottern att åka till Stockholm. Ja men det är väl rimligt?
Citera
2015-07-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Åka till Syrien som protest för att föräldrarna inte tillät dottern att åka till Stockholm. Ja men det är väl rimligt?
Han har tränat på att döda oskyldiga civila med Al-Qaida och rövat bort en tonåring från hennes fosterfamilj till ett terrorläger ute i öknen i Mellanöstern. Trots detta direkt ondsinta handlande har han mage att skylla det hela på föräldrarna. Jag tycker att det är ett ganska sinnessvagt beteende, han torde vara efterbliven.
Citera
2015-07-13, 22:32
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Bra stanna där kom inte hit igen.
Citera
2015-07-13, 22:41
Medlem
Har vi ngt namn på killen?
Citera
2015-07-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Har vi ngt namn på killen?
Är också superintresserad av att veta vad han heter, denna lilla islamistfjant, varför har ingen hängt ut honom men den finländska fjortisen?
Citera
2015-08-02, 22:19
Medlem
http://www.bt.se/mark/pojkvannen-rymde-fran-lvu-hem/
kom till sverige första gg under 2012, fick uppehållstillstånd 2013,
När den 19-årige pojkvännen rymde från Sverige var han LVU-placerad. De senaste tre åren har han bott på fem olika ungdomshem och det var vid en rymning från ett av boendena som han träffade den 15-åriga flickan.
vet inte om detta kommit fram tidigare?
Senast redigerad av sakletarn 2015-08-02 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in