Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 16:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är den engelska översättning av samma text;

"According to sources, the court's decision led to the fact that the prosecutor has provided data on the victim's body found DNA traces - not Aivaras and Nerijus Bilevičius. Originally N.Bilevičius was suspected of committing an offense only help, and now like brothers exchanged places: the little suspicion facilitate and elder befell heavier.

Lithuanian does not recognize his guilt and denied had murdered."

Jag fick fram det här i texten

"Recent studies have reinforced the suspicions of elder brother", - said LGWennerholm. According to him, the evidence is and microparticles, indicating the killer and the victim contact.

vilket torde bli följande på svenska

"Nyligen genomförda studier har förstärkt misstankarna mot den äldre brodern", - säger LGWennerholm. Enligt honom är bevisen i form av mikropartiklar, vilket tyder på att mördaren och offret har haft kontakt .
Senast redigerad av boidis12 2015-07-13 kl. 16:36.
2015-07-13, 16:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om mordplatsen hade varit i ladan skulle de mycket snabbt hittat säkra bevis för det, själv tror jag inte alls på de scenarier som ni kommit med att gästarbetaren är gärningsmannen.
Om någon på området eller i närheten hade varit gärningsmannen hade kroppen blivit placerat långt bort och kanske sänkt ned i Värnen, sannolikt nedgrävd i någon plastsäck.
I det här fallet har kroppen blivit placerat att den snabbt skulle hittas och i ett miserabelt skick.
Man kan inse att det är professionella personer som utfört mordet, de har varit så självsäkra att de lagt ut en snitslat väg från cafeet till platsen där kroppen fanns, att polisen snabbt skulle hitta den.
Det är flera personer som deltagit, det bör vara två personer för kidnappningen och en person som kört en skåpbil. Alltsammans är gjord med tidsprecision, de har vetat exakt vad de skall göra för att inte bli ertappade.
Någon brottsplats skulle jag tro kommer inte att hittas, utan förblir en gåta.
Motivet för hela operationen är att hämnas och skapa rädsla. Ett rent terrorist dåd.
Om obduktionsrapporten kommer ut kan man få en mycket bättre uppfattning om det här mordet, men jag misstänker att ett liknande mord har skett tidigare, med samma stuk men annat motiv.
Som nu är fallet med ingen information som kommer ut måste erkännas att det mesta är gissningar, men det finns bra gissningar och även miserabla sådana.

Och dina gissningar måste sorteras in under mycket miserabla gissningar, de gränsar till rent svammel. Det är väldigt osannolikt att mordet är planerat och utfört av flera personer.

Självklart är det mest sannolika det gamla vanliga: en (1) mans våld mot en kvinna, antingen med eller utan underliggande sexuella motiv. Ett slumpvis och oplanerat möte följt av våld och död. Och som med mycket stor sannolikhet utförts av en man som vanligtvis rör sig i området.
2015-07-13, 16:34
Medlem
PeterNosters avatar
Vad är vanligaste sättet att äntra en moppe?

1. Sätter på sig hjälmen.
2. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter sig på moppen.
2. Sätter på sig hjälmen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter i nyckeln.
2. Sätter sig på moppen.
3. Sätter på sig hjälmen.
4. Åker

Annan ordning?
2015-07-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

2. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter i nyckeln.
2. Sätter sig på moppen.
4. Åker

Annan ordning?

En detalj som inte tilltalar är ju hennes påse med tillhörigheter, hon lär ju knappast ha åkt med påsen på knät när hon har ett bagageutrymme.
För att öppna utrymmet krävs ju nyckeln..

Ska jag gissa så satte hon i nyckeln medans hon bytta om (med kläder ur påsen) i form att ha koll på nyckeln.
Lägg till att hennes kollegor hade bråttom så att stanna och byta om inomhus var nog inget alternativ.
2015-07-13, 16:39
Medlem
Citat:

"According to sources, the court's decision led to the fact that the prosecutor has provided data on the victim's body found DNA traces - not Aivaras and Nerijus Bilevičius. Originally N.Bilevičius was suspected of committing an offense only help, and now like brothers exchanged places: the little suspicion facilitate and elder befell heavier.

Tack för det! Nu blev det mer begripligt.
2015-07-13, 16:42
Medlem
madtops avatar
Citat:

2. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter i nyckeln.
2. Sätter sig på moppen.
4. Åker

Annan ordning?

Jag tror inte vi ska dra några större slutsatser av detta och förfarandet varierar från person till person. Men jag och MC: lås upp, nyckel i tändlåset, hjälm, starta, sätta sig på MC'n.

När man sätter på sig en hjälm vill man inte ha något i händerna, har man låst upp vill man stoppa undan nycklarna. Antingen ner i en ficka eller mer naturligt: tändlåset.
2015-07-13, 16:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Tror inte att kaféägarens dotter behövde åka moped så ofta.
Det skulle vara om det är dåligt med busstider på söndagar?
2015-07-13, 16:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

2. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter sig på moppen.
3. Sätter i nyckeln.
4. Åker

eller:
1. Sätter i nyckeln.
2. Sätter sig på moppen.
4. Åker

Annan ordning?

Jag skulle

1.Sätta i nyckeln
2.Sätta på mig hjälmen
3.Sätta mig på mopeden
4.Starta mopeden
5.Åka iväg

Vad har det för betydelse ??
2015-07-13, 16:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag fick fram det här i texten

"Recent studies have reinforced the suspicions of elder brother", - said LGWennerholm. According to him, the evidence is and microparticles, indicating the killer and the victim contact.

vilket torde bli följande på svenska

"Nyligen genomförda studier har förstärkt misstankarna mot den äldre brodern", - säger LGWennerholm. Enligt honom är bevisen i form av mikropartiklar, vilket tyder på att mördaren och offret har haft kontakt .

Viken website har du använt till att översätta?
2015-07-13, 16:49
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:

Mikropartiklar är inte DNA, det är korrekt. Det kan däremot användas som teknisk bevisning för att visa att två människor haft kontakt. Om nu den häktade tidigare hävdat att han aldrig haft kontakt med Lisa, då sitter han illa till.
2015-07-13, 16:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Viken website har du använt till att översätta?

Goooogles översättningsfunktion

Till svenska har jag använt mig själv .

Jag har pratat nästan bara engelska i 7 år
2015-07-13, 16:50
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Detta kafé är väl ett företag, och inte så litet heller med tanke på mängden av personal och kunder. Det låter osannolikt att nycklar till ett företag av detta slag skulle gömmas i en lada med eller utan ägarinnans vetskap. Vet ni om det överhudtaget behövdes en nyckel för att öppna/låsa dörren till kaféet? Kanske var det ett kodlås?
De skulle t o m kunna ha larm. Alltså ingen utan egen larmkod samt nyckel kommer in. Om någon som ska öppna olyckligtvis skulle försova sig så får det nog stå oöppnat tills någon som kan öppna kommer dit. Reservnyckel men ej kod kanske skulle kunna finnas i närheten hos någon man litar fullkomligt på. Men visst, är man oansvarig och inte rädd om företaget eller försäkringen på detsamma kan man kanske ha extranyckel under en sten, i en öppen lada eller varför inte på en spik bredvid dörren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in