Citat:
Ursprungligen postat av
Skillekillen
jag gjorde aldrig ett avbrott som sagt.
Exakt, det du pysslat med är rent bedrägeri och det kommer CSN inte blunda för. Eftersom du inte ens har klarat en enda poäng kommer det förmodligen ses som att du lurar dom på pengar, inte att du bara hade svårt för skolan eller dyl. Hoppas du slipper anmälan iaf.
Så du vet till nästa gång, för att fortsätta få CSN måste du ha klarat 50% av poängen du sökt studiemedel för första året, resten av tiden måste du se till att klara 75% av poängen. Det bästa du kan göra nu är att betala tillbaka pengarna och vara glad över att du inte tog lån också, då hade det blivit riktigt dyrt för dig. Ring CSN och fixa en avbetalningsplan om du inte har hela summan. Alternativet är att du väntar med att söka CSN tills du har läst in åtminstone 15hp.