Hej,
Kollade någon sida bak i tråden men kunde inte hitta något liknande som är likt mitt problem, hoppas ni kan svara någorlunda på detta flashbackare.
År 2013 påbörjade jag en utbildning i Malmö som var YH, på 2 år totalt. Blev godkänd CSN-bidrag och pluggade den första kursen som jag blev godkänd i, dock kuggad i kursen efter och (om jag inte minns fel) kursen därpå. Då jag tyckte det blev tråkigt så slutade jag studera, dum som man var ringde man inte csn direkt för studieavbrott.
Saken är: jag fick runt 3-4 månaders utbetald csn utan att jag studerade, men sen informerade jag dom. Har nu 2015 kommit in på en utbildning igen som jag vet mitt intresse ligger i, kommer INTE vara lika idiotisk som sist och tröttna eller hoppa av. Sökte CSN-bidrag för den här utbildningen också men nu kräver dom att jag kompletterar min ansökan med betyg från den utbildningen.. Är livrädd för att bli nekad och är villig att göra vad fasen som helst för att få mitt sketna bidrag

har räkningar som ska betalas varje månad också.
Nu när jag berättat hur de ligger till kanske de finns någon som suttit/sitter i samma sits och vet hur de kan sluta? Kan jag göra något åt det? Be på mina bara knän till en handläggare?
Tack på förhand,