2015-07-12, 23:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Menar inte att en nyckel hänger på en krok helt öppet i den öppna skräpiga ladan.. Citerar mig själv:
Varför skulle kaféet ha en reservnyckel förvarad i ett låst nyckelskåp till vilket man bereder sig tillträde med en särskild nyckel, när personalen (eller utvalda personer) på ett betydligt enklare och säkrare vis kan ha kafényckeln med sig..? På det sättet har man också bara en nyckel att hålla reda på. Att det sedan i nämnda nyckelskåp också skulle hänga nycklar till andra utrymmen för tankarna till masskopiering av nycklar till AJ:s olika fastigheter...). - Kanske inte så konstigt med inbrott två nätter i rad. - Det kan hur som helst inte finnas ett låst nyckelskåp av nämnt slag som all personal har tillträde till; endast en eller två personer.
2015-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Statistiskt sett är det en utlänning i det fall LH blivit överfallen av en GM med avsikt att förgripa sig på henne.
Då Litauern som sitter häktad är utlänning och inte svensk faller han in i kategorin.
En litauer är som bekant just utlänning i Sverige i det fall du inte begriper det mest elementära.
Du tjatar ju väldigt mycket om statistik, du får det således nedkört i halsen.

Ja men vad i helvete skulle han överfallsvåldta henne för? han kunde ju ligga med sin fru varje kväll om han ville, som svensk räcker det ju typ gå på krogen och säga man vil ligga så är saken biff ,som utlänning är det säkert mycket svårare f svenska tjejer dom lär ju fly direkt dom ser det är en utländsk person.
Så att deras sexualdrift når desperata höjder kan jag förstå,men den där litauern kunde ju ligga hela dagarna om han haft lust.
2015-07-12, 23:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vill någon vara så vänlig att komentera min teori att Lisa kan ha varit diabetiker och kvar vid mopeden var hennes insulinsprutor.

Om så hade varit faktum, då hade det gått ut ihop med signalementet. Utifall att hon påträffas av civilperson så är det bara till godo & fördel om civila vet att en sjukdom som diabetes finns.
2015-07-12, 23:50
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tycker inte alls att det låter logiskt, men så påstod jag ej heller att det skulle förhålla sig så. Jag skrev uttryckligen att jag inte trodde att det var så i detta fall.
Läs gärna inlägg i sin helhet
Sorry, har haft 18 timmar på jobbet med bara en timmes sömn och läste kanske inte så noga...
Ja då är vi överens om att en "husarrest" kan vi nog glömma, och sen kan man fråga sig varför hans resor skulle vara en bluff för att dölja något.
Om en gubbe på 80 år skulle vara hemma på gården i ett par veckor skulle väl knappast vara så konstigt.
2015-07-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vill någon vara så vänlig att komentera min teori att Lisa kan ha varit diabetiker och kvar vid mopeden var hennes insulinsprutor.

Vet inte om hon var diabetiker men rent teoretisk så ja insulinsprutor skulle kunna ha varit kvar i t ex påsen. Tänkte du på om dödsorsak kunde vara kopplad till att hon ej kunde ta insulin?
2015-07-12, 23:51
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Kan handsken ha missats på söndagen?

Jag tycker nog att det finns en möjlighet.
Belysningen på platsen var kanske inte den bästa och det började skymma ute.
Det var stökigt och många små vrår att titta i.
Man letade specifikt efter en människa.
Det var bråttom eftersom man ville hinna leta på så många ställen som möjligt i området.

Och slutligen, hundar kanske inte användes första kvällen.
Tror jag med. Och jag har inte sett en enda artikel om hundar på söndagen.
Såvida inte handsken är neongul eller så.
2015-07-12, 23:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Är det någon i tråden som varit där eller är det media som sagt att hela boden är bortforslad?
Har för mig att boden bortforslades tidigt på lördagmorron direkt efter att krimtek var klara med den första undersökningen. Har ingen bra källa dock.
2015-07-12, 23:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om MGM dumpat handsken på sin arbetsplats och mycket möjlig BP ( detta finns isf i MGM´s vetskap) då måste han vara fullständigt imbecill. Eller så VILL han åka fast.
Det rimmar dåligt med en man som är beskriven som en lojal och duktig hantverkare, som fått kommit tillbaka till samma arbetsgivare under en 6-års period.
Som sagt, han kunde lika gärna langa fram handlederna och be om bojorna direkt.

Det är skillnad på att missa att tänka på saker i förebyggande syfte & att vara totalt imbecill.
Jo iofs, men jag tror ju inte att BO har varit i ladan vid kafeet överhuvudtaget.
2015-07-12, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om så hade varit faktum, då hade det gått ut ihop med signalementet. Utifall att hon påträffas av civilperson så är det bara till godo & fördel om civila vet att en sjukdom som diabetes finns.
Mycket möjligt att det är så. Men inte 100% säkert.
2015-07-12, 23:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför skulle kaféet ha en reservnyckel förvarad i ett låst nyckelskåp till vilket man bereder sig tillträde med en särskild nyckel, när personalen (eller utvalda personer) på ett betydligt enklare och säkrare vis kan ha kafényckeln med sig..? På det sättet har man också bara en nyckel att hålla reda på. Att det sedan i nämnda nyckelskåp också skulle hänga nycklar till andra utrymmen för tankarna till masskopiering av nycklar till AJ:s olika fastigheter...). - Kanske inte så konstigt med inbrott två nätter i rad. - Det kan hur som helst inte finnas ett låst nyckelskåp av nämnt slag som all personal har tillträde till; endast en eller två personer.
Nyckelskåpet kan ha kombinationslås.
2015-07-12, 23:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jo iofs, men jag tror ju inte att BO har varit i ladan vid kafeet överhuvudtaget.

2x avspärrningar med en kvarliggande avspärrning runt mjölkrummet.
Krimtekniker har utfört grävningar i marken.
Krimtekniker har synts bära papp-påsar och lagt enorm resurs/tid på just ladan i efterhand.

Ursäkta sarkasmen men nej då, det är säkert ingen brottsplats.
2015-07-12, 23:57
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja men vad i helvete skulle han överfallsvåldta henne för? han kunde ju ligga med sin fru varje kväll om han ville, som svensk räcker det ju typ gå på krogen och säga man vil ligga så är saken biff ,som utlänning är det säkert mycket svårare f svenska tjejer dom lär ju fly direkt dom ser det är en utländsk person.
Så att deras sexualdrift når desperata höjder kan jag förstå,men den där litauern kunde ju ligga hela dagarna om han haft lust.
Har du hört talas om en gift kille som fick namnet Hagamannen i pressen?
Våldtäkter är inte alltid enbart sexuellt det kan även vara en makt eller förnedringskänsla eller utlopp för en sjuk fantasi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in