Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Men om de gjort upp muntligt innan var de skulle träffas och det var därför hon tog moppen denna dag.
Men det finns ju absolut inget som tyder på detta. Visst
skulle det kunna vara så, men det är ju bara spekulation. Men det förutsätter att hon inte haft någon mobilkommunikation alls med GM som bekräftar detta, och att hon dessutom inte berättat det för någon annan över huvud taget. Dessutom kan man fråga sig varför hon bara smsar sin pappa att hon är påväg hemåt men inte att hon ska träffa någon på vägen först. Och troligtvis hade polisen även kunnat pejla mobilen till ungefär den platsen isf.
Lisa verkade ju inte på något sätt vara en person som ensam skulle åka och träffa en person på det sättet på en "öde plats" som hon knappt kände, eller en person hon visste hade sådana känslor för henne, utan att berätta det för en enda individ. Varför skulle hon velat hålla det hemligt till och med fö sina kompisar. Hade hon nu velat träffa honom utan att gå och berätta det för alla hade hon väl mer troligt gjort det på något café eller något i den stilen. Varför träffa honom i hemlighet någonstans längs vägen hem?
Men även om man (trots avsaknad på bevis eller ens antydningar på det) antar att Lisa bestämde träff med någon muntligt, utan att ha någon mobilkommunikation med personen i fråga som kunde bekräftade detta möte, och att hon heller inte berättade det för en enda person (som sagt, tonårstjerjer berättar allt för sina kompisar), men att hon ändå smsade sin pappa att hon var påväg hem utan att nämna att hon skulle träffa någon, och att mobilen dessutom stängdes av innan hon hunnit komma dit (och att polisen därför heller inte kunnat pejla den), så är detta bara spekulationer och inget annat.
Lägger man till allt det andra som måste till för att denna teori ska kunna stämma (som jag tidigare tagit upp) så blir det extremt långsökt att det skulle gått till på det sätt Le Grand Maître föreslår.
Återigen bygger det bara på spekulationer och inget annat.
Men för att vara överdrivet tydlig nu, visst
skulle det ha kunnat ske på det sättet, men ingenting pekar på det och dessutom förutsätter det att en rad väldigt osannolika saker skulle ha skett (som jag tidigare tagit upp). Men detta är ändå inte mer sannolikt än att något skulle hänt vid caféet, och därför förstår jag inte varför Le Grand Maître avfärdar den teorin så snabbt men lägger fram denna teori, som inte på något sätt är mer sannolik eller har mer bäring för den delen.
Men återigen, jag har ingen egen teori om vad som hänt, jag ifrågasätter bara de motsägelser som finns i hans teori (vilken som sagt enbart består av spekulationer).