Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 22:58
Medlem
Här är något bibelforum där dem diskuterar LH. Märk att ena kommentaren handlar om när litauerna handlade pizza.

http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=3360
2015-07-12, 22:59
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Hon fick ett skadestånd pga det som hände på det gamla caféet i Varnhem.... använde kanske de pengarna��
400.000 tusen riksdaler
2015-07-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
BS. https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf

Det där stämmer inte. Våldtäktsoffer har till den största delen blivit utsatta av personer de inte känner. Nu menar jag bara våldtäktsfall, inte mord. Överfalls våldtäkter sker oftast på kvinnor mellan 18-25 år. Det är den absolut största och vanligaste brott som kvinnor i den åldern råkar ut för.
2015-07-12, 23:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Större än att hon råkat på en eller flera män bakom kaféet som till sig själv(a) sagt: "Oj, det här tillfället får vi inte missa?" - Och som se'n släpade henne över en trafikerad väg och det sedan slutat med ond bråd död.
Ja, det kan jag hålla med om eftersom jag inte tror att hon "råkat på" någon: Någon har planerat att föra bort henne, och denne "någon" har känt till att ingen skulle komma och möta henne; hon skulle ensam åka moped hem. Planläggningen behöver inte ha varit lång; snarare tvärtom. - En kafégäst hon pratat med under söndagen ligger nära till hands.
2015-07-12, 23:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Här är något bibelforum där dem diskuterar LH. Märk att ena kommentaren handlar om när litauerna handlade pizza.

http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=3360
Citat:
Fick bekräfta ikväll från säker källa.

Att två av de 3 misstänkta Litauerna var uppe i affären i Källby o köpt 3 st pizza.

Klockan var ca 19:30 samma kväll Lisa anmäldes saknad.

Körtid från deras bostad till Affär ca 10 min.
Hurra, en ny säker källa. Nej, jag är inte alls sarkastisk.
2015-07-12, 23:02
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vad någonstans på sidan står det om överfallsvåldtäkter? Känns som statistiken menar typ de fall det ballar ur på en fest eller att en fru blir våldtagen av sin man om hon inte vill ha sex osv. Jag tror LH råkade ut för någon form av överfallsvåldtäkt eller kidnappning/människorov med efterföljande våldtäkt och det skulle vara intressant över statistik på sådant.
När det gäller anmälda sexualbrott så har andelen av brott utförda av för offret helt obekanta inte varit under 50% sedan i alla fall 2005.
https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
2015-07-12, 23:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det där stämmer inte. Våldtäktsoffer har till den största delen blivit utsatta av personer de inte känner. Nu menar jag bara våldtäktsfall, inte mord. Överfalls våldtäkter sker oftast på kvinnor mellan 18-25 år. Det är den absolut största och vanligaste brott som kvinnor i den åldern råkar ut för.
Okej, Brottsförebyggande Rådet ljuger. Vad har du för källa till din statistik?
2015-07-12, 23:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Kvinnor som blir misshandlade av sina män blir som regel våldtagna av sina män. Därför sker en stor del av alla våldtäkter i offrets eget hem.
2015-07-12, 23:04
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Större än att hon råkat på en eller flera män bakom kaféet som till sig själv(a) sagt: "Oj, det här tillfället får vi inte missa?" - Och som se'n släpade henne över en trafikerad väg och det sedan slutat med ond bråd död.

Släpa låter i mina öron vansinnigt korkat.
Det räcker så väl med att hon av rädsla sprungit dit eller tvingats dit. Även om jag inte kan utesluta att hon av egen fri vilja gått till ladan av någon anledning, som tex något så enkelt som att pinka.

Och väl där har fanskapet/fanskapen dykt upp.

Snurrigt?
Svar ja. Man kan bara innerligt hoppas att polisen vet mer och får lagfört svinet/svinen
2015-07-12, 23:05
Medlem
Citat:
Okej, Brottsförebyggande Rådet ljuger. Vad har du för källa till din statistik?

Jag kan inte kolla upp detta nu, men jag har kollat tidigare. Jag är ganska säker på min sak.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag tänker mig att NB var där. Möjligtvis lite onykter. Har också förekommit rykten (rykten) om att NB setts där under söndagen.
Blåst har väl noll relevans, och vi pratar om ca 50 meter, inte 500.
Ja, det har förekommit många rykten - om både det ena och andra. Men ryktet att kaféet med sitt larm och sina inbrott skulle ha en reservnyckel hängande i den skräpiga ladan mitt emot undrar jag varifrån det kommer..?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Vi har inte husarrest i Sverige(om du inte blir dömd till fotboja i hemmet som skulle kunna ses som någon form av husarrest) så glöm det...finns ingen som helst sanning i det.

Men reseförbud; ett åläggande att man håller sig kvar i boendeorten kan man få. Och det kan ju i viss mån ses som en typ av 'husarrest'?
Givetvis måste det då finnas ngn form av brottsmisstanke som grund. Tror alltså inte att det varit så i detta fall.
Fö kan man inte bli dömd till fotboja, det är ngt man får ansöka hos Frivården om (något även xoverthetop kan notera).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in