Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Överfall mitt på ljusan dag? Varför det?
GM riskerade att bilen skulle upptäckas av andra som använde ordinarie parkeringsplats vid gaveln norr om kaféet om den stod bakom kaféet.
Det finns varierande uppgifter om hur mycket trafik det är på den där vägen. Hur lite trafik det än var så riskerade GM att det kom en bil från kröken söder om kaféet när som helst.
Bevisligen har ju någonting hänt Lisa överfall, våldtäktförsök eller kidnappning mm. vid tiden hon skulle åka hem. Exakt tid i tråden har vi inte tillgång till, men vi kan väl konstatera att det som Lisa råkade ut för skedde i anslutning till när hon slutade sitt arbete på kafét. Angående om det stått eller inte stått bilar parkerade på parkeringsplatsen invid detta kafé har vi inte heller vetskap om, utan bara antaganden. Antagandet i detta fall är att det inte fanns många bilar där vid detta tillfälle. Den slutsatsen drar jag på att kafét hade varit stängt över 30minuter när Lisa befann sig ikring hennes moped. Övriga personers bilar förutom kaféets gäster som kan tänkas vara parkerade på denna plats förefaller inte vara många och om nu GM hade sin bil parkerad där så vore den av naturliga orsaker inte väcka uppmärksamhet då han ändå arbetade i omgivningarna. Lisas kolleger hade enligt bekräftelse redan lämnat platsen. Kvar var Lisa och GM.
Där Lisas moped var parkerad hade hon ingen uppsyn över vad som försiggick inne eller i närheten av ladan. Därför finner jag det osannolikt att GM skulle kunna påkalla hennes uppmärksamhet därifrån, hade hon också hjälmen på sig skulle jag vilja påstå att det till och med var en omöjlighet för henne att höra om någon ropade på henne.
Vad vi inte heller vet är om hon hade framfört mopeden från kafét och blev överfallen någon annanstans utmed hennes hemväg och att GM i efterhand kört mopeden tillbaka till kafét. Denna hypotes tror dock inte jag på, det skulle helt enkelt vara en för stor risk för GM att bli upptäck på en moped som inte var hans och som ingen granne tidigare sett honom med.
Just att mopeden fortfarande var kvar vid kafét talar för att Lisa råkade ut för sin GM i det området.
Om det är Lisa eller GM som råkat tappa handsken inne i ladan vet vi inte, men jag personligen tror inte på att Lisa varit där. Att hon skulle ha lämnat nyckeln i tändningslåset för att se vem eller vad som påkallar hennes uppmärksamhet när hon befinner sig bakom den stora byggnaden där hennes moped var parkerad. Jag tror inte att hon helt enkelt kan ha hört någon ropa efter henne i den blåsten och där hon befann sig. GM måste ha mött henne vid mopeden.
Edit; sorry om ovårdat skrivet sitter inte vid dator