Citat:
Ursprungligen postat av
wollcim
Jag som många andra känner att tvångskastrering medelst rostig sax och sedan livstid i någon jordhåla vore ett lämpligt straff för den som utfört detta vidriga brott.
Men jag kan inte hjälpa att jag småler lite för mig själv emellanåt.
De här personerna är uppfostrade att kvinnor inte har några rättigheter och att det är fritt fram att göra med dem som man vill. När offret dök upp kunde de inte motstå frestelsen.
Men förövarna missade att räkna med några detaljer:
Endast 90 minuter efter offrets SMS dyker en person upp på platsen. Personen visar sig vara offrets far som inte är en vanlig man. Han är yrkesmilitär i SOG som är sveriges motsvarighet till amerikanska navy seals. Tränad att döda och utföra operationer var som helst i världen, när som helst.
Han inser snabbt vad som kan ha hänt och ringer... inte polisen.. utan sina kollegor från SOG.
Inom två timmar efter offrets SMS finns alltså en av sveriges farligaste elitstyrkor inom militären på plats. Förövaren kanske inte ens var helt färdig med sitt brott vid denna tidpunkt.
Kort därefter kryllar det även av poliser och de närmaste dagarna rör sig en militär elitstyrka, 60+ poliser, hundförare och helikoptrar i området dygnet runt.
Förövarna måste nu vara fullständigt livrädda och undra vem fan det var dom tog egentligen!
Precis när de tror att allt har nåt kulmen dyker 1000+ frivilliga upp och böjar KRYPA över åkrarna för att analysera varenda grässtrå. För i Sverige behandlar vi inte kvinnor på detta sättet.
Det kommer också hästar, ännu fler hundar, fyrhjulingar och en ubåt(!).
Nu måste dom inse att loppet är kört. Paniken som infinner sig...
En lättnad kanske infann sig när dom greps. En lättnad att nu var det över. Men de har inte räknat med att när straffet är avtjänat och de släpps ut, så finns det kanske någon som har tid, resurser och kunskap att skipa rättvisa var som helst i världen, när som helst.
Welcome to Sweden!
Balter versus Hamilton på den svenska vischan i försommaren...
Nej, precis, hade man haft den kunskapen om vems dotter man gav sig på så hade man
kanske tagit sig en ordentlig funderare på om det var värt det.
Nu är i och för sig den ene brodern frisläppt men jag skulle inte för den sakens skull
utesluta att han blir aktuell igen att plocka hem till Svea Rike när ett och annat klarnat
ordentligt.
De som våldtar får för min del gärna också genomgå behandlingar av mer eller mindre
bryskt och varaktigt slag, de har allesammans mitt djupaste förakt och min avsky, de
förstör människoliv för all framtid genom att ha tagit sig rätten att bemäktiga sig andras
kroppar. Har man dessutom berövat någon livet i samband med detta så har man
åtminstone i mina ögon förverkat sitt existensberättigande. Inget straff är helt enkelt
hårt nog åt en sån person.
Nu vet vi dock inte med säkerhet ännu att det verkligen är frågan om ett regelrätt
sexmord i Blomberg, men hur stora är chanserna egentligen att det skulle handla om
något helt annat som bakomliggande förklaring? Jag lutar mig här också mot statistiken.
Jag har sagt det förut och säger det än en gång: En attraktiv tonårsflicka bara försvinner
plötsligt en tidig söndagskväll och knappt en vecka senare återfinns hon avliden inne i
någon byggnad av något slag. Någon har gömt undan hennes kropp.
Ondskan har slagit till mitt i idyllen.
Och det som drev denna ondska igång vid det här tillfället torde alltså ha varit ett
begär
som vägrade ge vika och så fick allt det slut som vi nu är bara alltför välbekanta med.
Är rätt man tagen och det som skett går i enlighet med vad jag just fört på tal så
ska det inte på svenskt daltarmanér behöva hamna på någon idiotisk påföljd som dråp
utan här är det bara en sak som rimligen bör gälla:
M O R D.
Och sen lite välförtjänt livstid på det så har åtminstone någon rättvisa skipats för
Lisas skull. Och helst kan straffet avtjänas hemma i de hårdare tagens Litauen. Eller
delar av det.