2015-07-12, 17:02
Medlem
JAAAAAAAAAAAAAA!

Räddningen vid 5-6 och sen 9-10. Helt otroligt!

Vad han kämpar, Federer. Så roligt.

Då får vi se vem som vinner den återstående 3-setaren
Citera
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Härligt, hoppas verkligen Federer vinner.
Citera
Avslutad
Märks ju vem som har publiken med sig, vilken skillnad på jubel när Federer vinner bollar

Vore ju fantastiskt om han tog denna titel.
Citera
2015-07-12, 17:05
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Bara allas kåthet på Federer får en ju att spy. Seriöst, förvånad att publiken ens är sportslig nog att applådera Djokos poäng. Nåja, blir mer bra tennis såhär.

Precis. Jag har aldrig begripit varför den skittråkiga Federer är så oerhört populär överallt.
Citera
2015-07-12, 17:06
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja han är ju bra så klart.
Det här var väl Kanske mikael:s chans ta en JGS , han spelar väl US open , men med den nivå han håller tycker jag han ska gå över spela mer futures och även några challenge kval under nästa år.
Han har i och för sig sagt att JGS bara är ett delmål på vägen så man får hoppas han kan bli en riktigt bra spelare.

Mikael är väldigt lovande den saken är klar, det finns mycket tennis i honom. Forsätter han spela på den här nivån så kan han mycket väl ta hem US Open. Den kvaliteten på spelet har han men det är alltid de där små marginalerna som man måste ha på sin sida. Ganska säker på att han nästa år kommer satsa en hel del på futures och försöka kvala in till challengers. Undrar bara vem av bröderna som kommer lyckas bäst i framtiden....Det kanske blir Mikael.
Citera
2015-07-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Någon frågade tidigare vem man ska hålla på, rätt svar borde vara ingen. Då kan man bara sitta och njuta över den här matchen till max.

Jag tycker rätt svar borde vara Federer.
Citera
2015-07-12, 17:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Precis. Jag har aldrig begripit varför den skittråkiga Federer är så oerhört populär överallt.
Sympatisk snubbe och elegant på banan. Nu skulle jag dock gissa att han får extra mycket stöd som underdog, särskilt med tanke på att han räknades ut som föredetting för några år sedan.
Citera
2015-07-12, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LoveRavel
Härligt! Underbart! Fantastiskt!
Ta hem det här nu Federer.

Ja underbart!
Citera
2015-07-12, 17:10
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Sympatisk snubbe och elegant på banan. Nu skulle jag dock gissa att han får extra mycket stöd som underdog, särskilt med tanke på att han räknades ut som föredetting för några år sedan.
Underdog? Han har ju setts som favorit under turneringen och inför finalen. Folk hejar alltid på Federer. Osportsliga till tusen, men det är okej så länge den helige Federer vinner.
Citera
2015-07-12, 17:11
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Det har ingen betydelse. Även när han var som mest dominant världsetta hade han publiken med sig var han än spelade. Obegripligt nog.
Citera
2015-07-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea

Verkar som att du missat någon nyans i hans personlighet... =)
Eller helt enkelt inte uppskattar den.

Jag tycker ju att om man objektivt jämför karaktären Federer med resten av topp-100, går det inte att sätta honom nedanför tio bästa. För nästan alla är tråkiga. Men hos Federer finns en glimt i ögat.

Och hans tennisspel måste tillhöra topp-3. Jag själv tycker ju att hans tennis-spel utan tvekan är mest sevärt. =)
Citera
2015-07-12, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Bara allas kåthet på Federer får en ju att spy. Seriöst, förvånad att publiken ens är sportslig nog att applådera Djokos poäng. Nåja, blir mer bra tennis såhär.

Djoko är en dålig förlorare, tänk på det. Sånt gillar inte publiken. När RF van andra setet slog svettserben racketen på ena foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in