Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 16:31
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om en person har blivit fälld för griftefridbrott i Tingsrätten under exakt de villkoren som jag uppgett är det möjligt, annars skulle inte personen kunnat fällas.
Om du syftar på MA så var det väl en hel del mer än att han kände till platserna som fällde honom...
2015-07-12, 16:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hittade den här bilden när jag scrollade utifrån din länk, verkar ju inte så troligt att Lisa gått vänster och runt hela byggnaden, har inte sett denna bild nånstans, mig veterligen
(...)

http://www.usabloggen.se/2015/06/28/mordet-pa-lisa-holm-hur-var-handelseforloppet-ar-polisen-pa-ratt-spar/

Ja, varför gick hon inte tillsammans med sina kollegor längs huset, på framsidan? Sen hade hon då gått runt hörnet vid den andra gaveln. Det är mycket som är konstigt med kollegornas berättelser.
2015-07-12, 16:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det var Rosers från Skara. Sonen hade verksamhet där långt tidigare och i mellan stod lokalen tom.
Rosers drev den väl bara ett tag i mitten på 00-talet innan den började hyras ut till festlokal kring 2007?
2015-07-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Polacker från mellanöstern stod det. Kanske flashbacks troll var deras källa https://www.google.se/search?q=lisa+holm+middle+east&oq=lisa+holm+middl& aqs=chrome.1.69i57j0.7263j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&espv=1&ie=UTF-8
Det stod invandrare från Mellan Östern som kommit in till Sverige via Polen.
2015-07-12, 16:41
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, varför gick hon inte tillsammans med sina kollegor längs huset, på framsidan? Sen hade hon då gått runt hörnet vid den andra gaveln. Det är mycket som är konstigt med kollegornas berättelser.
Hon föredrog kortaste vägen.
2015-07-12, 16:42
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hittade den här bilden när jag scrollade utifrån din länk, verkar ju inte så troligt att Lisa gått vänster och runt hela byggnaden, har inte sett denna bild nånstans, mig veterligen

Edit: dum länk, gör om och länkar till sidan bilden finns på istället

http://www.usabloggen.se/2015/06/28/mordet-pa-lisa-holm-hur-var-handelseforloppet-ar-polisen-pa-ratt-spar/

Den killen spekulerar också. Han vet lika mycket som du , dvs inte ett skit.
2015-07-12, 16:42
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Man behöver ju inte vara tre stycken för att låsa och göra det där sista, och Lisa hade bökigast väg att åka då moppe tar längre tid än vad bil gör, så därför säger hon kanske att jag går nu, ni behöver inte nån mer hjälp?

Och eftersom tjejerna skulle med en buss så pass snart efter stängningen och behöver åka senast tio-kvart över sex så är det ändå lång tid innan hon skickar sms till sin pappa, för hon har ju isf tydligen gått till moppen redan innan tjejerna behöver åka vid typ tio över sex - det borde ha hörts nånting, reagerat över att inget moppeljud hörs - särskilt om nu Lisa sagt att hon går nu, de andra behöver inte hennes hjälp, om Lisa behöver ha lite bråttom så där, så borde kollegorna ha hört moppen startas bara nån minut efter att Lisa rundat hörnet till baksidan.

Med tanke på att Lisa i princip direkt strax efter kl "strax efter sex", börjat gå längs husväggen, och tjejerna skulle åka ca tio över sex - på de tio minuterna borde man hört en moppe starta och tjejerna BORDE ha reagerat på detta....
2015-07-12, 16:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Va det inte en son till AJ som drev restaurangen?

Jo, detaljer i artiklen:

http://www.hallekis.com/arkiv/xx031217a.htm

Publicerat 2003-12-17

"Restaurangen i Blomberg som ägs av Gustav Jönsson vid J&J Nordic skall nu utarrenderas till bröderna Roser som äger Stadshotellet i Skara. Driften av Blombergsrestaurangen kommer att skötas av Karl Nilsson som är anställd av bröderna Roser och som även har sina rötter här i bygden."
2015-07-12, 16:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och vem är det som har kidnappat BO ??? Eftersom det kostat stora pengar så måste det ju vara någon med obegränsade medel , troligen då en främmande makt . MI6 , CIA , FBI eller kanske det kan vara Joakim Von Anka (...)

Ingen av ovan nämnda i så fall. Möjligen talibaner, där finns det kanske en hotbild.

Citat:
En sak är säker det var inga amatörer som var i farten, allt sådant kan uteslutas.
Jag stämplar det som ett terrorist dåd.

Jag är benägen att hålla med, i att det verkar professionellt genomfört. Att jag nämner talibaner beror på att SOG har satt dit flera talibanledare, det kan mycket väl finnas hämndmotiv där.
Afghanistan är ett land där vendetta transversale förekommer, åtminstone har jag fått för mig det.
Jan Guillous Hamilton råkar ut för vendetta transversale, fast där är det italienska maffian som ligger bakom. Det går ut på att man, om man inte kan komma åt den man vill hämnas, istället dödar familjemedlemmar som t.ex. barn och hustru tills bara själva måltavlan finns kvar.

Nå, det är förstås ett långskott. Men om det bara är vittnesmål som utgör bevisning mot MGM i detta fall, kan man ju spekulera lite ändå.
2015-07-12, 16:54
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Den killen spekulerar också. Han vet lika mycket som du , dvs inte ett skit.

Jamen, självklart är hela tråden ett enda stort spekulerande, det har ju ingen sagt nåt om, utan det jag enbart hajade till på, är att just den teorin om hur de rört sig kring byggnaden vid stängningsdags, var ny för mig.
2015-07-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ursäkta om jag tvivlar . Jag tror inte att polisen visste alls var BO fanns i början av sökandet . Att polisen stod och sa en sak i intervjun för att lura en eventuell gärningsman tror jag inte på heller . Dom visste helt enkelt inte var hon var . Sakerna kan väl ha kastats ut från en bil oavsett vart bilen sen hade tagit vägen . Eller man kan ju också kliva ur bilen och kasta iväg dom en bit från vägen eftersom någon påpekade att det kunde ge en indikation på att hon var i närhet att sakerna hittats en bit från vägen . Och varför efterlysa via Interpool om hon finns i närområdet ?? Det var väl först när klädesplagget hittades uppe vid Martorp och MGM klantade sig på nåt vis som polisen äntligen fick ett riktigt bevis för att hon fanns i "närheten" .

Polisen arbetade utefter att hon kunde finnas kvar i området eftersom det inte fanns några andra spår. Men helt säkra på det kunde inte polisen vara och efterlyste via Interpol om det kunde vara ett människorov.
2015-07-12, 16:57
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Det stod invandrare från Mellan Östern som kommit in till Sverige via Polen.

Men du tror ju att det handlar om andra gärningsmän. Men dom syftar ju på dom nu häktade. När dom greps var det mycket snack om att dom var invandrare och polacker här på flashback. Invandrare tror några betyder araber.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in