2015-07-12, 10:53
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Oasis med dom enögonbrynte bröderna var skit och jävligt överskattade.
Citera
2015-07-12, 12:18
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Coldplay!
Du har helt rätt. Otroligt att dom har blivit så stora.
Citera
2015-07-12, 19:48
Bannlyst
Depeche Mode är totalt överskattade då de bara är tråkiga och ointressanta och dessutom låter alla deras låtar exakt likadant. Jag ser inte storheten. Känns mest som nåt man spelar på ålderdomshemmen.
Citera
2015-07-12, 20:15
Medlem
Tullamores avatar
Queen läggs till listan.
Citera
2015-07-13, 16:28
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Queen läggs till listan.

Dina förslag är helt kassa. vem anser du inte vara överskattad då? Bohemian Rhapsody är förstås en dussinlåt eller hur.
Citera
2015-07-13, 23:02
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Instämmer. Sin tids One Direction...

Utveckla gärna!

Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
U2 och The Beatles håller jag verkligen med om är överskattade.

Vill även påstå att Deep Purple & Kiss är oerhört överskattade.

Det mest överskattade bandet är dock Radiohead. Att dem ens fick skivkontrakt är ett enda stort skämt.
Jag förstår att man kan vilja sjunga med i en del U2-refränger, och jag tycker att de kan få till ett rätt gött "pub-episkt" sound. Men att folk aktivt lyssnar på mer än två låtar i rad av det bandet, utan att tappa fokus/börja gäspa, det är bortom mitt förstånd.

Beatles är ju så enormt stora och erkända så det blir nästan svårt för dem att uppnå den status som de har fått. Tycker dock själv att de faktiskt är så stora som de anses vara.

Deep Purple. Ja, det finns ju massa band som hade liknande sättning och spelade liknande musik. Dock skulle jag nog säga att det som gjorde att Purple slog mer än många andra är att de helt enkelt var överjävliga på sina respektive instrument. Alla i bandet (snackar MkII nu, har dålig koll på andra sättningar). Tycker heller inte att de får så vansinnigt mycket cred. Mil ifrån Zeppelin och Sabbath i alla fall.

Att Kiss skulle vara överskattade har jag svårt att förstå. Fulla lantisar gillar att skråla med till deras låtar. Men jag har i princip aldrig hört någon som verkar bry sig om musik säga att det är ett bra band. Själv skulle jag nog snarare säga att de är musikaliskt underskattade. De fick till ett gött sound, och har fyra oväntat duktiga sångare och har pressat iväg en del välgjorda låtar. Inte alls illa pinkat av ett band som startades endast för att få ligga, och som dolde sin musikalitet bakom seriefigurssmink.

Radiohead. Ja, de repade i sex år eller något innan de fick skivkontrakt, så det var nära att du fick som du ville. Har svårt att se något annat band som gjort liknande avancerad musik som ändå har varit så lättillgänglig. Sure, de är hypade, men det är defintiivt ett band som jag inte tröttnar på, och det är alltid skönt med band där man kan lyssna på en ny skiva och den låter helt annorlunda från den förra.
Citera
2015-07-14, 18:46
Bannlyst
Ace of base. De låter som karaoke, och vissa så illa som någon sjunger till en gammal nokia 3510 ringsignal.
Citera
2015-07-16, 16:15
Medlem
Har verkligen försökt gilla Springsteen men det går inte. Kan inte förstå hur folk kan "avguda" hans musik.

Bob Dylan är i mitt tycke det största musikaliska geniet som funnits. Det bästa han har gjort slår allt i mina ögon, och det är kanske ett tiotal låtar. Sedan håller hans lägsta nivå tyvärr en mycket låg klass, men den musiken skippar man. Tycker varken han är överskattad eller underskattad, han förtjänar all den uppmärksamhet han fått.

Ett band som ofta glöms bort är det tidiga Fleetwood Mac med Peter Green. Helt underbar blues.
Senast redigerad av what-the-puck 2015-07-16 kl. 16:19.
Citera
2015-07-16, 16:50
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what-the-puck
Har verkligen försökt gilla Springsteen men det går inte. Kan inte förstå hur folk kan "avguda" hans musik.

Har du lyssnat på Born To Run och Darkness on the Edge of Town då? Lyssna på dessa album 2-3 gånger var. Gillar du inte Springsteen då har du iallafall gett gubben en chans.
Citera
2015-07-16, 17:37
Bannlyst
Lou Reed. Tillsammans med Velvet Underground gjorde han några av rockhistoriens bästa låtar, men som soloartist var han bara tråkig.
Citera
2015-07-16, 17:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmHund
Lou Reed. Tillsammans med Velvet Underground gjorde han några av rockhistoriens bästa låtar, men som soloartist var han bara tråkig.
Tycker han var skön även solo, men visst var Velvets bättre och mer orginella än soloskivorna.

Nån som verkligen gick ner sig efter sitt första band är Iggy Pop, vars solokarriär mest är svag och tråkig. Några av soloskivorna är bra dock.
Citera
2015-07-16, 19:29
Medlem
Oakenshields avatar
Jag avskyr majoriteten av vad såväl VU som Reed solo gjorde, men överskattade kan man nog inte kalla dom - stor inspiration för en rad band och de har absolut sin plats i rockhistorien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in