Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-11, 15:51
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har kommit lite info via PM, och infon ska ha kommit från en person som har anknytning till letandet efter Lisa.

Infon säger att Lisa hittades intryckt i ett stängt skåp. Att hon hade kläder på överkroppen men att trosor och byxor var avtagna.

Som vanligt när info kommer från PM får var och en själv bedöma sanningshalten.

Var det lås eller hänglås? Jag har funderat på om det var nyckel dom hittade efter klädfynd och gripandet. Eller om nån av gm hade nyckel på sig, för dom vara ju inte samarbetsvilliga och vill inte säga vart nyckeln går till tro jag.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-11 kl. 15:56.
2015-07-11, 15:53
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det har kommit lite info via PM, och infon ska ha kommit från en person som har anknytning till letandet efter Lisa.

Infon säger att Lisa hittades intryckt i ett stängt skåp. Att hon hade kläder på överkroppen men att trosor och byxor var avtagna.

Det är väl någon av dessa begåvade personer som igår gjorde inlägg här om att dom ville se obduktionsbilder och bilder från platsen där hon hittades m.m som har skickat det PM:et . Om man ser till vilka andra ämnen de figurerar i här på fb så är väl deras enda intresse att få se en nakenbild på LH så att dom har nåt att titta på när det är dags att rycka i växelspaken nästa gång . Förmodligen är det såna personer som när det går till en viss gräns begår ett sånt här brott som LH råkat ut för . Intresse för brottsutredningar skyller dom på som skäl . Jovisst , säkert . Jävla fluktare har inget här att göra . Jag ska inte säga vad jag tycker om såna personer och vad man skulle göra med dom med risk att nån svimmar framför datorn ... Det är så jävla osmakligt så man vet inte vad man ska säga .....
2015-07-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, den hittades igår: http://forumbilder.se/EBKG4/2015-06-15-10-38-56

Hur är det nu egentligen med killen i trappan? Är det verkligen den häktade eller är det
hans bror, numera på fri fot igen?

Jag tycker att det har varit flera bud om saken så man vet inte riktigt vad man ska tro.

Killen i trappan är den äldre brodern
2015-07-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför området inte spärrades av direkt kan länkarnas mästare här fb svara på . I hennes värld skall alla spår som finns förstöras av att 25 personer springer runt som yra höns och trampar i varenda spår som finns . Vilket gör att en spår eller sökhund inte har en chans att reda ut något av dessa spår som hade kunnat vara viktiga att hitta i ett tidigt skede . Som jag har skrivit tidigare , ingen som kan sin sak söker efter en försvunnen person på det viset . Att man hittar något som tillhört personen är lika viktigt eftersom man kan låta hunden lukta på det så att hunden vet vad den ska leta efter . Har inte heller polisen denna kunskap utan springer runt på måfå och letar utan hund så är ett generalfel begånget . En hund är 100 ggr så effektiv som 25 personer som inte vet ett skit vad dom letar efter . Människor som kan det här med hundar och deras färdigheter är tydligen en bristvara här . Det är emellertid ganska roande att läsa när folk uttalar sig om sånt dom inte vet någonting om .Det förgyller ju vardagen med ett gott skratt ...

Polisen har gjort en massa tabbar verkar det som. De borde ju hämtat någonting hemifrån flickans något som hundarna kunde lukta av och söka...
2015-07-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunkaRulle
Man går ju inte ut med likhundar när det till en början handlar om ett försvinnande.
Det finns spårhundar som är tränade att hitta levande människor och de hade först kunnat gå med en sådan hund och sökt genom lokalerna om de trodde Lisa var levande, kidnappad och instängd någonstans.
Om det bedömdes att Lisa blivit mördad är det en likspårhund som gäller som går på kadaverine lukten som en människa börjar utge ca 20 min efter att döden inträffat.
Hundar är mycket effektiva sökhjälpmedel, för mig är det underligt att de hade hundar springande på öppna fält, där kunde istället Missing People 1000 personer med skallgångskedja söka.
2015-07-11, 15:58
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11

Var ligger trappan?
2015-07-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Var ligger trappan?

Nu ser man inte hela bilden, men de går nedför en trappa
2015-07-11, 16:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpulver
På riktigt, vilken värld lever du i? Tror du dom lät Lisa ligga död, fullt medveten om vart hon var, utan att göra något?

Herregud alltså.

Långsök ja, men dock inte helt omöjligt om polisen hade plan om att GM ville återkomma till platsen, och att de på så sätt kunde avslöja/fånga GM.
2015-07-11, 16:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Var ligger trappan?

Råbäck naturreservat.
2015-07-11, 16:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11

Precis! Jag förstår inte att folk kan missta sig på dessa då de inte är särskilt lika!
Jag skulle inte gissat på att de är bröder överhuvudtaget.
2015-07-11, 16:09
Medlem
ME077s avatar
Bara några exempel på inlägg om skåp: (Jag tror iaf de stämmer)
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Kan säkert vara sagt här i tråden. Men det nya jag hört angående skicket Lisa hittades i är skrämmande. Har hört från folk i Blomberg att dom hittade henne styckad i fem delar. Har även hört på omvägar, men uppgifterna kommer från polisen, att hon ska ha hittats i nån form av skåp. Där dom tryckt in henne så våldsamt så att benen varit brutna. Dessa människor som gjort detta skall plågas till döds i flera år.
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Skåpet kanske stod i ladan mittemot cafet från början?
Därför polisen var intresserad av kärran!
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Hmm du är inte den enda som tar upp skåp. Det var en användare tidigare som sa att hen hade "inside info" och tog upp att BO kan ha hittats i en foderautomat. Postade även bilder som mycket riktigt såg ut som ett skåp av något slag.
Citat:
2015-07-11, 16:09
Medlem
Finns många saker man reagerar över. Varför började det sökas utifrån och in mot caféet? Caféet borde väl spärrats av direkt containern genomsöktes efter flera dagar. Åkte polisen och Mp hem när det blev mörkt? Var det obevakat på natten i området? Varför satte man inte in polishundar direkt? Allting verkar oprofessionellt så det skriker om det. Lisa kanske levde första dagen o då avbryter man söket på kvällen? Nä då är det ett normalt försvinnande i polisens ögon eller vad? Gm kunde väl förmodligen gjort vad som helst i området på natten då? Blir förbannad ju mer man tänker på det :-(
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-11 kl. 16:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in