Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 15:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
det är helt osannolikt att om man vet att sin make/maka är oskyldig för ett mord som dessutom sker i ett annat land att man väljer att resa hem istället för att vara kvar och stötta den oskyldiga i dennes djävulsk svåra situation.

Det är helt osannolikt att om man vet att sin bror/syster är oskyldig till mord som dessutom sker i ett annat land att man väljer resa hem istället för att vara kvar och stötta sin bror/syster i denna jävulskap.

Det är dock självklart att man handlar så om man vet att allting inte står rätt till. Man tror dessutom att man själv skall komma undan lindrigare när ens land kanske kan hjälpa till att inte skicka tillbaka en till Sverige

Vid frisläppningen är det nog inga tveksamheter om att hon blivit rekommenderad och övertygad om att det bästa och säkraste vore att åka tillbaka till hemlandet.
Skulle hon per automatik starta om på ny kula, eller ännu mer orimligt, bara återuppta livet där det avbröts?
Dessutom, var skulle hon ta vägen? Tillbaka till huset? Annat hemligt boende i Sverige - fixat av vem? Polisen/myndigheterna fixar inga boende åt frisläppta gästarbetare.
Nej, ta och fundera ett varv till.
Hemma i Litauen finns troligtvis släkt och vänner, även om hennes make blivit uthängd av press.
Detsamma gäller den yngre brodern.

Det fetade:
Det var det mest grundlösa och ogenomtänkta påstående jag läst på länge.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-10 kl. 15:35.
2015-07-10, 15:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
...Hoppas det finns eller kommer finnas några vittnen. Det kanske inte finns till direkta bortförandet från moppen men kanske om det stod någon bil parkerad i närheten osv eller om man såg någon stå och hänga i närheten utan anledning typ

Min gissning är att just vittnesmål är det starkaste man har att gå på från polisens håll. Men troligen gäller det väl bröderna då.
Enligt rubriken till expressens artikel var "5-6 sidor vittnesmål" centrala vid första överklagandet av häktningen. I brödtexten står det dock 5-6 sidor "bevisning". Vad ska man tro?

http://www.expressen.se/gt/aklagaren-avslojar-56-sidors-vittnesmal/
2015-07-10, 15:50
Medlem
PeterNosters avatar
Det var ju en annan tjej som hade moppen på samma plats som LH men som åkte tidigare. Om den tjejen alltid åkte moppe så kan det ju vara en förväxling.
LH med hjälm på huvudet förväxlas med den tjej som normalt har moppen där.
2015-07-10, 15:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Precis, båda dagarna.
Det var vår grupp på 13 personer och sedan var det tre andra grupper som var där också. Angående fastighets frågan så kan jag inte svara på det.

Okej, då lär vi vänta och se senare hur det ligger till med den detaljen.

Stor heder åt dig som var med och sökte!
2015-07-10, 15:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var ju en annan tjej som hade moppen på samma plats som LH men som åkte tidigare. Om den tjejen alltid åkte moppe så kan det ju vara en förväxling.

Det där har redan snurrats runt här 100 gånger. En del tror ju att den andra tjejen hade dagskassan med sig men det är inte bekräftat överhuvudtaget.
2015-07-10, 15:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Min gissning är att just vittnesmål är det starkaste man har att gå på från polisens håll. Men troligen gäller det väl bröderna då.
Enligt rubriken till expressens artikel var "5-6 sidor vittnesmål" centrala vid första överklagandet av häktningen. I brödtexten står det dock 5-6 sidor "bevisning". Vad ska man tro?

http://www.expressen.se/gt/aklagaren-avslojar-56-sidors-vittnesmal/
Man ska tro att all bevisning var 5-6 sidor vittnesmål.
2015-07-10, 16:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Dessutom är den häktade Inte särskilt stor, ser Inte särskilt skrämmande ut.
Snarare tvärtom ser han snäll ut, ser vänlig och rar ut. Är ganska normalbyggd och ger ett försiktigt intryck.
Den observationen säger inte ett skvatt. Den häktade ser åtskilligt större och farligare ut än den lille nätte, synbarligen högst försiktige, Niklas Lindgren. Som i all annan våldsutövning spelar det stor roll vid sexbrott att förövaren har initiativprivilegiet.

Du är öht väldigt tvärsäker i dina uttalanden och förutsägelser. För att vara brutalt uppriktig så kan inte ditt tidigare track record riktigt backa upp den tvärsäkerheten.

Specifikt kan avvärjningsskador vid strypning förhindras a) om offret bär handskar, b) om förövaren bär handskar och långa ärmar c) om strypningen sker med en scarf/en halsduk/ett skärp/etc d) om förövaren handlar så snabbt och bestämt att offret går i chock innan hon hinner försvara sig och säkert också till följd av e), f) och g) som jag inte kommer på just nu.
2015-07-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ingenting tyder på det. – Man kan inte utesluta att någon haft med sig en hund som sniffade runt kaféet, men i övrigt bedrevs inget systematiskt sökande med hundar.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/bakgrund-till-lisa-holms-f%C3%B6rsvinnande-3185139
”En särskild händelse” frigör resurser och LH:s försvinnande klassades snabbt som en sådan; förmodligen redan under natten söndag/måndag. Dock hade man på måndag morgon inte hunnit med någon avspärrning av ladan; detta gjordes inte förrän AJ överlämnade en mopedhandske till polisen. - Hur många som dessförinnan rört sig i och kring ladan vet vi inte; ej heller om det ingick hundar i pappans sökgrupp.

"En särskild händelse" frigör mer resurser, innan dess använder polisen sig av egna resurser, som hundförare som snabbt kan vara på plats. Så en hund bör ha ingått i den patrull som skickades till platsen på söndagen. Mycket märkligt om det inte gjordes.
2015-07-10, 16:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det jag är lite nyfiken på är om dottern gjort slut med sin kille och flyttat till mamman eftersom hon åkte moppe.
Hade hon åkt moppe till Skövde kunde man ju tänkt sig att hon och Lisa skulle åkt samtidigt?
Är det så att de gjort slut kanske det är en moppe pojkvännen inte känt igen, utan förväxlat sin ljushåriga flickvän med Lisa, som var snarlik. Nu tror jag inte det är så, men kan inte släppa om de bor ihop fortfarande.
Senast redigerad av Tomato 2015-07-10 kl. 17:04.
2015-07-10, 16:18
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det jag är lite nyfiken på är om dottern gjort slut med sin kille och flyttat till mamman eftersom hon åkte moppe.
Hade hon åkt moppe till Skövde kunde man ju tänkt sig att hon och Lisa skulle åkt samtidigt?
Är det så att de gjort slut kanske det är en moppe pojkvännen inte känt igen, utan förväxlat sin ljushåriga flickhän med Lisa, som var snarlik. Nu tror jag inte det är så, men kan inte släppa om de bor ihop fortfarande.
Du har inte följt med i trådeN märker jag. Expojkvännen var det slut med sedan länge och han hade alibi genomatt han spelade fotboll vid den aktuella tiden på annan plats. Slutkört tema.
2015-07-10, 16:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det så att de gjort slut kanske det är en moppe pojkvännen inte känt igen, utan förväxlat sin ljushåriga flickhän med Lisa, som var snarlik. Nu tror jag inte det är så, men kan inte släppa om de bor ihop fortfarande.

Dottern till caféägarinnan ser i högsta grad kär ut i sin pojkvän om man studerar dennes Facebook. (Nytagna bilder)
2015-07-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Du har inte följt med i trådeN märker jag. Expojkvännen var det slut med sedan länge och han hade alibi genomatt han spelade fotboll vid den aktuella tiden på annan plats. Slutkört tema.

Återigen, han hade alibi vid försvinnandet men inte vid mordet (vad vi vet). Vi kan mycket väl tänka oss ett scenario där vi har någon/några som tar hand om försvinnandet, håller BO vid liv i väntan på att fotbollsspelaren skall komma tillbaka och vara redo för att skipa rättvisa. Säg att dagen efter så anländer han och utför mord, styckning för att sedan våldföra sig sexuellt på de 5-6 kroppsdelarna. Definitivt inte ett av våra troliga scenarios men spåret måste undersökas till vi kan få fram fakta som talar för att scenariot är omöjligt. Tills vi vet måste vi hålla alla möjligheter öppna om detta fall skall lösas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in