Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Visst, det är klart att DÖ plötsligt skulle sluta gälla om SD blev största block av de tre. Men gränsen för att SD ska påtagligt influera invandringspolitiken direkt eller indirekt går inte vid 51%, det tror jag alla inser.
Gustav Fridolin är "orolig" och tror att det är dags att "bryta dansen runt Sverigedemokraterna och berätta vad vi själva står för i stället för att hela tiden prata om varandra".
Gustav, vi vet vad ni själva står för, det är därför SD går som en raket, men fortsätt gärna berätta ändå.
Haha, ja, Mp får gärna fortsätta så.
Gustav får även fortsätta att urholka trovärdigheten för politiker genom att svara på frågor som ett ufo, och tro att han vet något om SD-röstare. Vad vill Friddo säga egentligen med detta ickesvar?
Citat:
Kan decemberöverenskommelsen ligga bakom siffrorna?
– Snarare det som decemberöverenskommelsen blev ett bevis på - en väldigt polariserad politisk debatt. Sverigedemokraterna gynnas när folk har svårt att känna sig hemma.
Och jag som röstat på Friddo tidigare

Han verkar bli sämre med åren.
Psst!!! Gustav - prova att säga det enkelt - det är N I V Å E R N A som lyfter SD.
Sjuk ökning med 3% i Demoskop. Vi är alltså inne i något slags free fall för sjupartiet. Märkligt att M tappar bara sådär helt plötsligt, ska bli intressant om de andra mätningarna bekräftar detta. Cyborgen AKB med sina gedigna Bo Lundgren-qualities måste ju tillslut bli straffad även i OUs, och det är kanske det som händer nu. Folk känner att de kanske inte är jättepeppade på att stödja en zombie trots allt, utan man väljer något mer livfullt.
Kul att EBT fick lite ökning efter sitt Almedalstal, hon kommer bli stärkt av det och fortsätta våga.
SD är ett skenande ånglok, och ingen kan stoppa det. Snacka om urkraft och 7K-slakt.
PS. Någon rekommenderade låten "epic sax guy" för någon månad sedan, att den spelats på SD-valvakan 2010, jag blev absolut hooked.
https://m.youtube.com/watch?v=gy1B3agGNxw