2015-07-10, 02:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag säger som jag postat två gånger tidigare, för länge sedan nu, i denna tråd. Mitt heta tips till polisens utredare som har tillgång till masttömningar:

Detta kan vara centralt, oavsett vem som är GM.
Jag räknar kallt med att MGM:s telefon är noga pejlad, vid alla tänkbara kritiska tidpunkter som kan komma i fråga...
Men är eventuella alternativa GM kontrollerade på samma sätt?
Tillåt mig tvivla.

Nej, ulvan, någon teknisk bevisning förelåg ej förrän vid omhäktningen.
Men som du antyder, kan mobilspårningen vara just den bevisning som fällde avgörandet.
Dock ej redan från början!

Jag är inte kunnig på detta med masttömningar. Lisas telefon var ju avstängd (brutalt) och gick inte längre att spåra. Men en telefon avstängd på vanligt vis går den verkligen att spåra? Jag menar inte att du har fel, vill vara veta hur i så fall.
2015-07-10, 02:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Om man mentalt gör en 17-åring till en liten flicka - DÅ är det faktiskt peddo-varning.

Och det är just vad de håller på med att göra.
Dels idiotiska fantasier om superskurkar som är superonda och stora och starka karlar, och dels lilla oskyldiga flickan som godhjärtat tror alla om gott, som inte förstår att det finns någon som vill något illa.
Inte ens när de står med händerna kring halsen och stryper för fulla muggar föreställer de sig att hon gör motstånd.
Nejdå, hon trodde säkert att de bara skulle vara snälla och trycka en finne på halsen.

Man kan undra om åklagaren och de utredande poliserna är på samma nivå.
För med tanke på att flashback faktiskt är Representativt för Sveriges befolkning så finns det faktiskt anledning för oss att anta att så faktiskt är fallet.

Varför har ingen tänkt på teorier i stil med att hon kanske "provocerade fram" mordet? Hon kanske gav en kille lift till en "kärlekssjö" där hon tänkte ha lite sex med honom. Mn att han inte fick upp den och hon började skratta och reta honom för hans impotens, hotade skvallra för alla i skolan . och han blev vansinnig av skam och dödade henne.

Det är Också en teori. En teori som dessutom har verklighetsanknytning till andra mord.

Eller tänk om hon hade varit otrogen, och någon försmådd fd älskare blev galen av svartsjuka?

Det Enda ni kan tänka er är en helt förståndshandikappad flicka som storögt står och bara accepterar allt som de stora och onda fula gubbarna gör med henne.

Dessutom är den häktade Inte särskilt stor, ser Inte särskilt skrämmande ut.
Snarare tvärtom ser han snäll ut, ser vänlig och rar ut. Är ganska normalbyggd och ger ett försiktigt intryck.
Väldigt Långt från den där Store onde fule gubben om skulle skrämma all handlingsförmåga ur henne genom bara att visa sig alltså.

Men herre gud som du tar i gång på gång du gör inlägg. Du hatar polis och hela rättsväsendet och dessutom hatar du att världen kan framstå som enkel.
Sen lägger du fram teorier och frågar varför ingen har tänkt på det, eller sagt så?
HUR VET DU DET? Du har ju ingen jävla aning om vad polis vet, vad åklagare vet, vad advokat vet, eller ens vilka scenarion de ställer sig.
Du är endast en liten ynklig varelse som älskar att kritisera bara för att du inte har någon information och antagligen skriker din kropp om att få veta hur och varför.
Lägg ner, du vet inte ett skit vad polisen arbetar med eller inte. Spekulationer är det enda du kan ägna dig åt, för sanningen lär du få vänta på.....ha ha
2015-07-10, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Moderna mobiltelefoner med positionerings appar är ju guld värt i utredningssyfte, saknas sådana så är det närmsta mobilmast som plockas in, då kan det diffa en hel del men det är beroende på hur tätt masterna står.

Teknikerna är duktiga på detta. Första gången jag såg en lista från ett mobilsök trodde jag de skämtade.
Det är ett antal år sedan och det har inte blivit sämre.
Senast redigerad av April62 2015-07-10 kl. 02:07.
2015-07-10, 02:06
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Jag säger som jag postat två gånger tidigare, för länge sedan nu, i denna tråd. Mitt heta tips till polisens utredare som har tillgång till masttömningar:

Detta kan vara centralt, oavsett vem som är GM.
Jag räknar kallt med att MGM:s telefon är noga pejlad, vid alla tänkbara kritiska tidpunkter som kan komma i fråga...
Men är eventuella alternativa GM kontrollerade på samma sätt?
Tillåt mig tvivla.

Nej, ulvan, någon teknisk bevisning förelåg ej förrän vid omhäktningen.
Men som du antyder, kan mobilspårningen vara just den bevisning som fällde avgörandet.
Dock ej redan från början!
Precis - hur har de hanterat alla som blivit förhörda?

Har de bland dem tex funnits någon med blåmärken på händer, armar, ansikte - kanske tillomed rivsår på händer o armar, ansikte etc?
Isf, har de ens frågat varför?

Eller är polisen så fartblinda och så förtrollade av den häktade att de vägrar ens tänka tanken på att det kanske kan vara någon annan?

Hett tips till utredarna:
Om någon av de som blivit förhörda av er, alla de 2-300 st, hade blåmärken eller rivmärken på kroppen - då finns det nog anledning att kolla upp den personen!!
2015-07-10, 02:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hittad hos människor som inte har någon som helst statistisk anledning att mörda en ung flicka.
Det borde säga dig något.

Den Extermt korta tiden mellan hennes avsked och sista sms - och mobilavstängningen (överfall/mord) tyder på en gärningsman med Extremt låg tröskel.
Men den häktade har Ingen historia av "kort stubin" eller instabilt humör etc.
Hade den häktade varit den riktiga gärningsmannen så hade han haft en fullsmockad personlig myndighetshistoria. Det ena krogslagmålet efter det andra, den ena kvinnomisshandeln efter den andra, det ena uppsagda jobbet efter det andra etc.

Människor går inte över gränsen SÅ fort utan en historia av motsvarande beteende.

Men han har som bekant ingen sådan historia.

Dvs detta mord är begått av antingen en Orsak (tex svartsjuka), djupa känslor (förälskelse) eller en helt okänd Äkta galning som bara av en slump bara råkade åka förbi.
dvs jämför med Robin Hood Hills-mordet i USA. Där ter killar blev oskyldigt dömda för sexmord på tre småpojkar. Polisen ignorerade Helt ett inkommet tips om en helt nedblodad stor man som gick in just vid mordtiden på ett café och blodade ner toaletten och väggarna, hade massa vatten o lera på byxorna.
Dvs han kom uppenbarligen bara förbi de små pojkarna av en olycklig slump och dödade dem - eftersom han Var en äkta mördare som bara väntade på att få mörda igen.
det skulle kunna ha hänt här också - av en olycklig slump så bara råkade en erfaren och beslutsam äkta mördare komma förbi exakt när hon skulle köra iväg.

Men den nu häktade killen, han har ingen historia av att gå över gränsen - någonsin.
Det innebär att han inte heller denna gången skulle gå så Extremt mycket över gränsen - dessutom så Extremt snabbt.
Det är helt enkelt Helt Osannolikt. Sådant händer inte i verkligheten.

Nu pratade jag inte om MGM. Jag är inte helt förvissad än om att det är han. Väntar till de stora bevisen kommer. Men du svarade inte på mina funderingar. Varför gömma en ruttnande kropp inomhus nära brottsplatsen och köra tillbaka mopeden (som du tror GM gjorde)? Varför inte istället gömma kropp och moped långbortitjotahejti i en skog? Gräva ner kroppen och mopeden i en inte så djup grav? Har gjorts förut med mycket goda resultat.
2015-07-10, 02:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men herre gud som du tar i gång på gång du gör inlägg. Du hatar polis och hela rättsväsendet och dessutom hatar du att världen kan framstå som enkel.
Sen lägger du fram teorier och frågar varför ingen har tänkt på det, eller sagt så?
HUR VET DU DET? Du har ju ingen jävla aning om vad polis vet, vad åklagare vet, vad advokat vet, eller ens vilka scenarion de ställer sig.
Du är endast en liten ynklig varelse som älskar att kritisera bara för att du inte har någon information och antagligen skriker din kropp om att få veta hur och varför.
Lägg ner, du vet inte ett skit vad polisen arbetar med eller inte. Spekulationer är det enda du kan ägna dig åt, för sanningen lär du få vänta på.....ha ha
Citat:
du kan lägga ner alla din inlägg om att du tror det är fel GM. I kvällens förhör har han erkänt så dessvärre har du nu en GM att förklara som inte stämmer med det du vill........
Det har nu gått 50 timmar. Hur länge tror du polisen, åklagaren och advokaten kommer att hålla inne med erkännandet?
2015-07-10, 02:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Precis - hur har de hanterat alla som blivit förhörda?

Har de bland dem tex funnits någon med blåmärken på händer, armar, ansikte - kanske tillomed rivsår på händer o armar, ansikte etc?
Isf, har de ens frågat varför?

Eller är polisen så fartblinda och så förtrollade av den häktade att de vägrar ens tänka tanken på att det kanske kan vara någon annan?

Hett tips till utredarna:
Om någon av de som blivit förhörda av er, alla de 2-300 st, hade blåmärken eller rivmärken på kroppen - då finns det nog anledning att kolla upp den personen!!

Dessvärre är det svårt att se blåmärken och rivsår på en kropp om personen ifråga har på sig jeans och långärmad skjorta. Då måste rivsåren och blåmärken vara på händer och i ansikte. Hade LH på sig handskarna kunde hon inte riva.
2015-07-10, 02:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag är inte kunnig på detta med masttömningar. Lisas telefon var ju avstängd (brutalt) och gick inte längre att spåra. Men en telefon avstängd på vanligt vis går den verkligen att spåra? Jag menar inte att du har fel, vill vara veta hur i så fall.

Jag sa:
"En avstängd telefon är också en telefon"

En klok mördare har sin telefon avstängd när brottet begås.
Så vem har haft sin telefon avstängd / "på laddning" vid brottstillfället?
Jag tror att detta är mördaren. Även om det säkert är många som kan misstänkas då.
Men det gäller att leta brett och förutsättningslöst...
2015-07-10, 02:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det har nu gått 50 timmar. Hur länge tror du polisen, åklagaren och advokaten kommer att hålla inne med erkännandet?

Ingen aning faktiskt. Men om det nu råder yppandeförbud så kan de antagligen inte gå ut med att han gjort vissa medgivande utan att också presentera andra saker.
Sen rent juridiskt så vet jag inte reglerna kring om advokaten ens får säga något om sin klient.
Men jag ser att du verkar sitta här dagarna igenom och delta så du vet säkert mer än mig hur det rent juridiskt fungerar
2015-07-10, 02:14
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag sa:

Jag tror att detta är mördaren. Även om det säkert är många som kan misstänkas då.

En mördare är aldrig klok. En mördare ger sig själv rätten att bestämma hur en annan mänskas liv skall avslutas, det är en mycket oklok tanke att tro att man äger den rätten
2015-07-10, 02:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ingen aning faktiskt. Men om det nu råder yppandeförbud så kan de antagligen inte gå ut med att han gjort vissa medgivande utan att också presentera andra saker.
Sen rent juridiskt så vet jag inte reglerna kring om advokaten ens får säga något om sin klient.
Men jag ser att du verkar sitta här dagarna igenom och delta så du vet säkert mer än mig hur det rent juridiskt fungerar
Åklagaren har rätt att säga vad han vill, och om det föreligger ett erkännande så bör han berätta det, det ger PR och lättar allmänheten. Jag har aldrig hört talas om ett erkännande som har hemlighållits så här länge, och det är ett mycket uppmärksammat brott. Ta tillbaka påståendet om ett erkännande.
2015-07-10, 02:18
Medlem
Citat:
Jag sa:

En bra teori, men en riktigt bra mördare har sin mobiltelefon påslagen och befinner sig själv på ett helt annat ställe.

Men jag förstår vad du menar, man låter inte sin mobil avslöja sin position.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in