2015-06-11, 19:17
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Är så fallet är namnet godkänt tycker jag. Vad som helst utom plastgräs.

mvh

Håller med, arenan får heta precis vad som helst sålänge man slipper plasten.
Citera
2015-06-12, 05:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Alternativet till att sälja namnet var att böja sig för kommunens krav på konstgräs, så då fick man ta det man blev erbjudna. Tror inte företagen står på kö för att namnsponsra en arena i Falkenberg.
Då är det en helt annan sak, står valet mellan ett horribelt officiellt namn eller plastmatta gjorde dom rätt.

Falcons arena hade vart okej och passande men att dom är tvungna att lägga till alkoholfri gör det hela skrattretande.
Citera
2015-06-12, 07:36
Medlem
Tycka va man vill om själva namnet, men grejen med sponsring är att visa upp sig, och de har ju Falcon lyckats med.
Kanske tom mer än om de bara hade blivit Falcon arena istället?
Citera
2015-07-09, 21:42
Medlem
P.Gs avatar
Hade helt missat det här, men tydligen ska gnaget spela på Tele2 på grund av AC/DC. Konserten är på söndag 19/7, och då kan tydligen inte fotboll spelas torsdag 16/7. Hur går det ihop att man å ena sidan måste ha 200 evenemang av varierande storlek för att gå runt och å andra sidan måste ha tre dagar på sig för att förbereda en konsert?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/europaleague/article21096586.ab
Citera
2015-07-09, 23:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hade helt missat det här, men tydligen ska gnaget spela på Tele2 på grund av AC/DC. Konserten är på söndag 19/7, och då kan tydligen inte fotboll spelas torsdag 16/7. Hur går det ihop att man å ena sidan måste ha 200 evenemang av varierande storlek för att gå runt och å andra sidan måste ha tre dagar på sig för att förbereda en konsert?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/europaleague/article21096586.ab

Gnaget vill väl ha kvar illusionen som ett Stockholmslag? Vad planägaren önskar och vill är outgrundligt redan vid byggstarten.
Citera
2015-07-10, 01:41
Medlem
Inte sett arenan i Wroclaw innan men ser jävligt bra ut, grattis IFK Göteborg.
http://www.pesmenpol.com/photos/aktualnosci/5/1314947068.jpg
Aldrig fattat grejen med att bygga 32 etage, en brant jävel bara!
Citera
2015-07-10, 08:43
Medlem
svulles avatar
Citat:

Brukar man inte tala om att det behövs ~70 evenemang för att driva nolldrift rent generellt? Nu är ju Friends Arena ett riktigt schabrak, så det skulle väl inte förvåna någon om det krävdes ytterligare dubbelt så många evenemang för att driva det runt. Man kunde väl spontant tycka att planeringen kunde ha varit bättre. Även om ett kvalspel är osäkert, så kunde man nog ändå förutse att AIK skulle avancera förbi kvalomgång 1. Å andra sidan flyttar man väl inte på AC/DC då de har ett turnéschema som säkert är tämligen uppstyrt.

Det här får vi leva med när vi har en multiarena. Svensk fotboll är ändå relativt flexibel och kan styra runt detta. Internationella turneringar kan vi inte flytta på. Detta kommer Dif och Bajen få erfara då de kommer ut i Europa igen också.

-

Mycket har man för övrigt sett och hört i sina dagar, men att Jehovas vittnen går man ur huse och fyller upp Friends Arena till bredden kunde väl ingen någonsin föreställa sig. Jag trodde inte ens de var 50 000 i hela världen. Nåväl. Tele2 Arena plockar in Paul McCartney, och Friends Arena Jehovas.

Citera
2015-07-10, 09:25
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Brukar man inte tala om att det behövs ~70 evenemang för att driva nolldrift rent generellt? Nu är ju Friends Arena ett riktigt schabrak, så det skulle väl inte förvåna någon om det krävdes ytterligare dubbelt så många evenemang för att driva det runt. Man kunde väl spontant tycka att planeringen kunde ha varit bättre. Även om ett kvalspel är osäkert, så kunde man nog ändå förutse att AIK skulle avancera förbi kvalomgång 1. Å andra sidan flyttar man väl inte på AC/DC då de har ett turnéschema som säkert är tämligen uppstyrt.
Jag hade för mig att 200 evenemang av varierande storlek har snurrat runt här inne, men kan ha fel.

Citat:
Mycket har man för övrigt sett och hört i sina dagar, men att Jehovas vittnen går man ur huse och fyller upp Friends Arena till bredden kunde väl ingen någonsin föreställa sig. Jag trodde inte ens de var 50 000 i hela världen. Nåväl. Tele2 Arena plockar in Paul McCartney, och Friends Arena Jehovas.

Såg en massa norska sådana på stan, helt frivilligt uppmärkta med en namnskylt med överskriften "ETTERLIGN JESUS".
Citera
2015-07-10, 11:30
Medlem
svulles avatar
Citat:
Jag hade för mig att 200 evenemang av varierande storlek har snurrat runt här inne, men kan ha fel..

Ja, det kan nog vara 200 stycken om det inkluderar visningar, konferenser etcetera. Jag har för mig att det presenterades någon doktorsavhandling i USA på ämnet som jag skummade igenom för några år sedan. Alldeles oavsett så är det förstås svårt för både Friends och Tele2 att arrangera 70 stycken "större" arrangemang årligen. Tele2 går ju bevisligen bättre. Tyvärr har väl Friends fått ett skamfilat rykte efter katastrofal akustik i början där exempelvis Iron Maiden ska ha varit mycket missnöjda. Sånt där kan ju vara förödande då det sprids i branschen.

Citat:
Såg en massa norska sådana på stan, helt frivilligt uppmärkta med en namnskylt med överskriften "ETTERLIGN JESUS".

Ja, och framförallt har jag en läcka i min bostadsrättsförening alternativt hos Posten då de har lyckats ta sig upp till min dörr och brölat ut sin dynga sent på kvällen. Febril aktivitet de senaste två veckorna. Fan, man har ju alltid varit förskonat från detta i de gamla kvarteren.
Citera
2015-07-10, 11:38
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Tyvärr har väl Friends fått ett skamfilat rykte efter katastrofal akustik i början där exempelvis Iron Maiden ska ha varit mycket missnöjda. Sånt där kan ju vara förödande då det sprids i branschen.

Nu är jag kanske OT, men helvete va uselt ljudet var då. Sjukaste ljudupplevelsen jag varit med om, du ser att hela arenan klappar med men hör inget, gitarrer som helt plötsligt är borta osv. Efter det kommer jag nog alltid vara ruskigt tveksam till Kompisvallen.
Citera
2015-07-10, 12:05
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ja, det kan nog vara 200 stycken om det inkluderar visningar, konferenser etcetera. Jag har för mig att det presenterades någon doktorsavhandling i USA på ämnet som jag skummade igenom för några år sedan. Alldeles oavsett så är det förstås svårt för både Friends och Tele2 att arrangera 70 stycken "större" arrangemang årligen. Tele2 går ju bevisligen bättre. Tyvärr har väl Friends fått ett skamfilat rykte efter katastrofal akustik i början där exempelvis Iron Maiden ska ha varit mycket missnöjda. Sånt där kan ju vara förödande då det sprids i branschen.
70 större evenemang motsvarar en beläggningsgrad på 75% om alla evenemang tar fyra dagar i anspråk lex AC/DC, så det kan nog stämma. Men tycker fortfarande att tre dagar med förberedelser är något i hästväg.

Citat:
Ja, och framförallt har jag en läcka i min bostadsrättsförening alternativt hos Posten då de har lyckats ta sig upp till min dörr och brölat ut sin dynga sent på kvällen. Febril aktivitet de senaste två veckorna. Fan, man har ju alltid varit förskonat från detta i de gamla kvarteren.
En uppgift under gymnasietiden var att skriva reflektioner kring en religiös upplevelse. Mitt val föll på Vittnena som då höll till på nedre Norrmalm vilket var nära och bra. En minst sagt obehaglig upplevelse.
Citera
2015-07-10, 19:27
Medlem
Citat:
Det här får vi leva med när vi har en multiarena. Svensk fotboll är ändå relativt flexibel och kan styra runt detta. Internationella turneringar kan vi inte flytta på. Detta kommer Dif och Bajen få erfara då de kommer ut i Europa igen också.
Säg att alla Stockholmslag hade varit med i EL denna säsong. Friends upptaget av konsert, Tele2 upptaget av antingen Djurgården eller Hammarby. Vilken arena kan AIK spela på i det läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in