Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-10, 01:14
Medlem
Man reagerar självklart olika när man utsätts för hot men jag tror de flesta ungdomar stelnar eller fryser till om vapen kommer fram, det gäller även vuxna, det kan förklara varför offer följer med och inte efterlämnar spår.

Vid kamp och rent överfall så tror jag många sprattlar, kämpar, försvarar sig och försöker komma loss men långt ifrån alla, många är även där frysta och paralyserade.

Det jag vill säga är att med hot ( med/utan vapen ) kan man förlama eller passivisera offret och i princip leda iväg densamma.

Håller med om att handsken är viktig, missade polisen den vid första undersökningen eller tillkom den senare.

Tror förövrigt att polisen har en ganska klar bild om vad som skett, nu gäller det att knyta ihop säcken och inte lämna något åt slumpen.
2015-07-10, 01:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Handsken är ju nyckeln till hela fallet. Antingen så tror man att rätt GM sitter häktad och då är handsken med stor sannolikhet planterad. Eller så tror man att det pågår en konspiration för att sätta dit NB för mordet och då var det BO som tappade handsken och det var en ren tillfällighet att det är just NB som hittar den. Det är väl de två huvudspåren när det gäller handsken som jag kan se.

På söndagskvällen, vilket diskussionen gällde, låg fokus på att med alla till buds stående medel finna BO mest hon ännu var vid liv - och det var rätt fokus.
Senast redigerad av LeeVan 2015-07-10 kl. 01:30.
2015-07-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Om situationen är skrämmande och man som 17-årig tjej känner sig hotad av en kraftig man, som är dubbelt så gammal, så kanske man inte vågar göra motstånd?
Man kanske värderar överlevnad ifrån situationen högst?

Håller med dig om att när spekulationerna t.ex. går ned på nivåer om MGM genomfört 8 eller 10 juck innan han blev avbruten, eller om ingen sats hamnat på marken alt. på mopeden, då har det hela kanske gått ifrån sunda spekulationer till något helt annat.

Jag är inte det minsta pryd av mig, men kan till viss del förstå din upprördhet, trots att det varken kan handla om pedo- eller hebefili-fantasier omkring en 17-åring.

Jag ser fram emot ett hävt yppandeförbud och rättegången, så att de orimligaste spekulationerna kan ersättas av fakta.
Det är snarare låg nivå om folk tror att ingen våldtäckt kan ha ägt rum på LH bara för man inte hittar sperma. Inte undra på att en del våldstäcktsmän inte blir fällda... Att förklara att våldtäckt kan äga rum utan att sperma finns på platsen är väl inget konstigt. Tycker du att det är bättre med sk trådsanningar som lurar användare att tro annat? Läs gärna vad folk skriver innan du klagar, och by the way du skriver väl själv inte 100% alla gånger

Dessutom vet vi ju inte ens vad LH blivit utsatt för...än (mer än påstått mord).
Senast redigerad av ulvan 2015-07-10 kl. 01:24.
2015-07-10, 01:21
Medlem
Hela situationen då MGM påträffades av MP vid en fyndplats och att detta leddes till att kroppen hittades intresserar mig fortfarande, vad det handlade om. Har det spekulerats något i vad som skedde där?
2015-07-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Frågan är bara vilken teknisk bevisning det är. Om det bara är en lång indiciekedja med tider/alibi eller om det är DNA. Om det är DNA är jag förvånad över att en som suttit så länge och inte är en härdad brottsling (inte van vid förhör) inte har erkänt än.

Varför jag tror att han inte erkänt? Jo, om det finns DNA och om han erkänt nåt samröre med LH, dvs rätt person är hittad, så brukar det komma info från poliskällor till tidningarna, saker som sagts i förhören.

Sen får du inte glömma bort resultaten från mobilsöken. De har en skrämmande exakthet idag.
2015-07-10, 01:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det var Utomhus - det fanns masor av ställen för henne att springa.
Och skrika hade hon gjort. Hjälp hjälp etc. Säkert genom att börja med "kom inte närmare för då skriker jag." etc.

Och din fjöntiga teori om att en ond superskurk plötsligt hade uppenbarat sig bakom huset och redo för mord och våldtäkt sakta glidit fram mot henne med kniven i högsta hugg - det är ju bara superduperlöjligt lixsom ba va typ ju.

Dvs det du beskriver är ett sk Välplanerat och noga överlagt dåd - av en erfaren o kallblodig gärningsman.
Det är alltså Inget som någon hade gjort "bara så där" precis. Ingen - ingen - förstagångsmördare hade Någonsin gjort så. Någonsin! INGEN helt vanlig "kåtbock" hade gjort på det viset.

Du borde som sagt hålla dig till verkligheten. Till det vi vet om motsvarande gärningar.
Det behöver inte heller vara en oerfaren och varmblodig gärningsman. - Nej, faktiskt så tyder det mesta på att det inte är det. Ej heller behöver det röra sig om våldtäkt. - Ingen vet vad LH fått vara med om fram till dess att hon hittades död; kanske inte heller åklagaren eller polisen - eller någon av de två-trehundra vittnen som förhörts. - Som du vet kan verkligheten många gånger överträffa dikten, och att det är något här som inte tål dagsljus börjar jag bli alltmer övertygad om. - Sedan vad detta skulle kunna vara är jag på nuvarande stadium frågande inför.
2015-07-10, 01:28
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur tror du att det gått till? Hur har GM övermannat henne? Har han spår efter strid på kroppen?

Enligt polisen på söndagen (kan vara måndagen) så fanns det inte spår av strid vid mopeden. Däremot har hennes handske hittats i ladan. Har hon kört till ladan? Varför?
Nej. Som jag förklarat flera gånger så körde hon själv från jobbet.
Hon åkte på sin väg hemmåt, och det var alltså söderut.
När telefonen stängdes av borde gå att räkna ut ungefärligt på kartan hur långt hon han köra innan hon - eller nån annan - stängde av den. Och då alltså se ungefär hur långt hon hann på sin hemväg.

Där blev hon mördad.
Dvs ca 5 - 7 minuter i 30 kmh söderut.
Hon kanske hade en liftare med sig.
Men en person som hon plockade upp på vägen, en person som hon kände. Förmodligen ganska nära eftersom han visste var hon jobbade.

Den personen mördade henne och körde sen omedelbart tillbaka mopeden.
Det för att förhindra att någon skulle tro att hon var mördad ,förhindra att någon började leta efter hennes moped och henne.
Så han körde tillbaka mopeden och sprang omedelbart hem igen. Därför tog han inte ut nyckeln från moppen såklart.

Sen på natten tog han sin bil och åkte till mordplatsen och plockade upp liket och körde det till ladan. KAnske samma natt, eller så flyttades liket runt. HAn lämnade vanten som felspår åt polisen vid ladan för att polisen skulle misstänka "utlänningarna" istället.
2015-07-10, 01:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det är snarare låg nivå om folk tror att ingen våldtäckt ägt rum på LH eller annat BO bara för man inte hittar sperma. Inte undra på att en del våldstäcktsmän inte blir fällda... Att förklara att våldtäckt kan äga rum utan att sperma finns på platsen är väl inget konstigt. Tycker du att det är bättre med sk trådsanningar som lurar användare att tro annat? Läs gärna vad folk skriver innan du klagar, och by the way du skriver väl själv inte 100% alla gånger

Du har helt rätt. Inte alla våldtäktsmän får den att stå. Då tar man till ett föremål och förgriper sig med det. Likaså går det inte automatiskt för en våldtäktsman. En del våldtäktsmän använder sig också av kondom.

Däremot kan man finna DNA om våldtäktsmannen mördat i form av spya och bajs. En del GM kan nämligen spy eller skita vid brottsplatsen. Anspänningen blir så stor för kroppen. Alla njuter ju inte av att döda. Och många män nuförtiden spottar i tid och otid - även som en reflex i såna här stunder.
2015-07-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Hela situationen då MGM påträffades av MP vid en fyndplats och att detta leddes till att kroppen hittades intresserar mig fortfarande, vad det handlade om. Har det spekulerats något i vad som skedde där?

Håller med, väldigt intressant, tyvärr så är det enbart via läckor hos MP och Polisen detta kan komma fram och de har varit föredömligt täta.
2015-07-10, 01:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej. Som jag förklarat flera gånger så körde hon själv från jobbet.
Hon åkte på sin väg hemmåt, och det var alltså söderut.
När telefonen stängdes av borde gå att räkna ut ungefärligt på kartan hur långt hon han köra innan hon - eller nån annan - stängde av den. Och då alltså se ungefär hur långt hon hann på sin hemväg.

Där blev hon mördad.
Dvs ca 5 - 7 minuter i 30 kmh söderut.
Hon kanske hade en liftare med sig.
Men en person som hon plockade upp på vägen, en person som hon kände. Förmodligen ganska nära eftersom han visste var hon jobbade.

Den personen mördade henne och körde sen omedelbart tillbaka mopeden.
Det för att förhindra att någon skulle tro att hon var mördad ,förhindra att någon började leta efter hennes moped och henne.
Så han körde tillbaka mopeden och sprang omedelbart hem igen. Därför tog han inte ut nyckeln från moppen såklart.

Sen på natten tog han sin bil och åkte till mordplatsen och plockade upp liket och körde det till ladan. KAnske samma natt, eller så flyttades liket runt. HAn lämnade vanten som felspår åt polisen vid ladan för att polisen skulle misstänka "utlänningarna" istället.

Det var ju genom att mopeden lämnades kvar med nycklarna i låset som pappan och polisen fattade att nåt hänt. Hade GM gömt mopeden långt ute i skogen, och likaså hennes kropp, hade alla trott att hon åkt iväg och istället letat efter vägarna.
2015-07-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sen får du inte glömma bort resultaten från mobilsöken. De har en skrämmande exakthet idag.
Borde inte mobilsöksresultatet ha räknats som teknisk bevisning vid första häktningsförhandlingen om datan fanns då? Undrar för det kändes som det inte riktigt fanns någon teknisk bevisning till den första häktningsförhandlingen, men det kanske var en missuppfattning. Men om mobilposition fanns känns det som om de borde ha läckt till media innan yppandeförbudet kom in i bilden. Och att GW skulle ha uttalat sig i frågan.

Jag har en känsla av att MGM hade en äldre mobil som var hemma på laddning när/om han tog kontakt med LH
2015-07-10, 01:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Borde inte mobilsöksresultatet ha räknats som teknisk bevisning vid första häktningsförhandlingen om datan fanns då? Undrar för det kändes som det inte riktigt fanns någon teknisk bevisning till den första häktningsförhandlingen, men det kanske var en missuppfattning. Men om mobilposition fanns känns det som om de borde ha läckt till media innan yppandeförbudet kom in i bilden. Och att GW skulle ha uttalat sig i frågan.

Jag har en känsla av att MGM hade en äldre mobil som var hemma på laddning när/om han tog kontakt med LH

Jag tror som du att MGM hade en gammal telefon. De jobbade och snålade och jag tror inte en ny telefon var nåt de lade pengar på. Och visst, den kan ha varit på laddning. Eller avstängd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in