Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Furys enda chans är den gamla hederliga "puncher's chance" därför det finns inte på kartan att Fury kan boxa ut Wlad. Furys styrka är den mentala biten - han tror verkligen på sig själv och det kan räcka långt men Wlad är den betydligt bättre boxaren. Det intressanta med fighten är att Fury är orädd och har en skön och väldigt självsäker utstrålning. Jag har ändå väldigt svårt att se hur Fury ska komma åt Wlad. Att Fury är längre lär inte spela någon roll då Fury inte är bäst i världen på att utnyttja sin räckvidd precis. Wlad är bättre på alla punkter och kommer med all sannolikhet dominera med sin fantastiska jabb...spöa och utklassa Fury riktigt ordentligt och till slut knocka en tuff djärv Fury som ger allt och lite till men får ända ge sig.
Komiskt hur olika vi ser på det här.
Själv tycker jag att Furys största chans/övertag ligger i att han rör sig mycket bättre (rent sensationellt med tanke på hans storlek), med rytm. Om han vill.
Robo-Klit kan inte improvisera och kan därför bli ställd inför någon som är så oförutsägbar. Och Fury är, som du skriver, inte rädd. Hade han bara bättre punch, så skulle vi med sannolikhet kunna sikta in oss på tronskifte.
(OT: Fury påminner mig för resten lite om Riddick Bowe, när denne var i samma skede i karriären. En kille med potential, som han dock bara levde upp till ibland. Klassisk
fat cat efter första segern mot Holyfield, sabbade sitt eftermäle totalt genom att ducka Lewis och sedan kröna det verket med två bleka matcher mot Andrzej Golota.
Bowe kommer väl aldrig att rankas särskilt högt i historien, men han förlorade faktiskt bara en match, returen mot Holyfield, som han sen stoppade i deras rubber match. Ettan är en klassiker och finns på YouTube, rekommenderas).