2015-07-09, 14:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Hej! Nej jag är inte galen. Är du galen? Mvh
Du glömde första frågan, var har det bekräftats?
2015-07-09, 15:07
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

I mina ögon, svårt att se någon exakt plats som gäller. Media kan allt som oftast, lägga upp en bild som inte har direktkontakt med vad som skrivs i artikeltexten.
Vad som däremot är troligt att anta, är att hon hittades inomhus.
Att vi inte sett något tält tyder också på att kroppen hittats inomhus.
2015-07-09, 15:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Dupin
Det är oklart var på Martorp som kroppen har hittats. Både byggboden och den gula mellanbyggnaden har föreslagits som fyndplats. Svaret kanske är att kroppen hittades på båda platserna! Det har ju framkommit, helt obekräftade, uppgifter på att kroppen har varit styckad. OM det är så kan den ju ha hittats på mer än en plats. Därför febril aktivitet på mer än ett ställe.

Ja, visst, det har även föreslagits här i tråden att alla platser som krim-tekniker undersökt, är fyndplatser...
Men i verkligheten vet vi inte om krim-teknikernas arbete gett utslag på samtliga aktuella platser, som fastnat på massmedia-bilder.
Sådana där plats-undersökningar kan av olika orsaker ta lång tid, och att direktkoppla det till att något hittas, vore felaktigt.
Man kan gå löst på dom indikationer som finns, och jag anser att det finns lika många "faktum" som talar emot att kroppen ska ha hittats i det skick det spekuleras kring.
Därmed ingen sådan spekulation från min sida, det blir bara jävligt olämpligt.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Att vi inte sett något tält tyder också på att kroppen hittats inomhus.

Ja, dels det, och dels att sökhundar markerat mot byggnaderna, samt att polisens fokus ser ut att ha legat på att söka byggnaderna snarare än utsidorna.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-09 kl. 15:17.
2015-07-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
För att byggboden antagligen består av kök/fikarum, dusch och omklädningsrum i ett och samma utrymme..

Ja, fikarum med pentry, sanitetsutrymme och plats för skåp för ombyte är den vanliga inredningen men den kan ju ha rivits ut för länge sedan.
Med tanke på att BPA som byggföretag inte funnits på marknaden på bra många år så är boden som senast från början av 90-talet. Loggan ser ut som den jag minns från 88-90 nångång, fast den kanske inte förändrades fram till företagets undergång och uppgång i Peab och Bravida.
2015-07-09, 15:13
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det är oklart var på Martorp som kroppen har hittats. Både byggboden och den gula mellanbyggnaden har föreslagits som fyndplats. Svaret kanske är att kroppen hittades på båda platserna! Det har ju framkommit, helt obekräftade, uppgifter på att kroppen har varit styckad. OM det är så kan den ju ha hittats på mer än en plats. Därför febril aktivitet på mer än ett ställe.

Alla rykten om styckning har lämnats av personer som bara varit inne här ett fåtal ggr . Antagligen bara för att få lite uppmärksamhet . Ingen har kunnat lämna en säker källa eller på annat sätt visa att det finns bevis för att någon styckning har förekommit . Jag tycker det är jävligt osmakligt att hålla på och tjata om denna styckning när ingen vet att så är fallet . Man kan ju hoppas på att han inte har skändat BO mer än vad han gjort tidigare . Att han har mördat henne finns det inga tvivel om men jag tvivlar starkt på att han vare sig har nerver eller kunskap att stycka någon . Det är nog betydligt otrevligare än vad gemene man kan föreställa sig att stycka en människa.
2015-07-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför har dom gardiner i en byggbod?

Det kanske är NB:s fru som velat göra det lite hemtrevligt för bröderna när de sitter där och fikar.
2015-07-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Alla rykten om styckning har lämnats av personer som bara varit inne här ett fåtal ggr . Antagligen bara för att få lite uppmärksamhet . Ingen har kunnat lämna en säker källa eller på annat sätt visa att det finns bevis för att någon styckning har förekommit . Jag tycker det är jävligt osmakligt att hålla på och tjata om denna styckning när ingen vet att så är fallet . Man kan ju hoppas på att han inte har skändat BO mer än vad han gjort tidigare . Att han har mördat henne finns det inga tvivel om men jag tvivlar starkt på att han vare sig har nerver eller kunskap att stycka någon . Det är nog betydligt otrevligare än vad gemene man kan föreställa sig att stycka en människa.

Jag hävdar inte att kroppen blivit styckad. Det finns inga bekräftade indikationer på det. Jag kommenterar bara det som andra har lämnat som uppgifter.

Anledningen till att det gjorts undersökningar av krimtekniker på så många platser behöver naturligtvis inte vara kroppsdelar. Det har ju hittats mobiltelfondelar, kläder och eventuellt smycke lite överallt. En del av de undersökta platserna kan ju vara platser för andra föremål.

Det som är förbryllande är varför GM lagt ut/tappat föremål på detta sätt. Mycket märkligt.
2015-07-09, 15:37
Moderator
blomvattnares avatar
Några inlägg med alternativ teori om mordet är flyttade till en egen tråd:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

/Mod
2015-07-09, 15:43
Medlem
Citat:
Jag hävdar inte att kroppen blivit styckad. Det finns inga bekräftade indikationer på det. Jag kommenterar bara det som andra har lämnat som uppgifter.

Anledningen till att det gjorts undersökningar av krimtekniker på så många platser behöver naturligtvis inte vara kroppsdelar. Det har ju hittats mobiltelfondelar, kläder och eventuellt smycke lite överallt. En del av de undersökta platserna kan ju vara platser för andra föremål.

Det som är förbryllande är varför GM lagt ut/tappat föremål på detta sätt. Mycket märkligt.

Alla föremål som har hittats av då i första hand MP behöver inte nödvändigtvis vara relevant för utredningen. MP markerar vad dom har hittat, sedan är det upp till polisen att värdera om det kan finnas någon koppling i det aktuella fallet mellan BO och GM. Några utplanterade villospår från GM tror jag är hjärnspöken.
2015-07-09, 15:44
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

Litauern var kanske halvpackad, bakfull eller drogpåverkad efter lördagkvällens fylla och stirrigare än vanligt.
Kanske hade litauern petat i sig något för att våga det som han så länge burit på i sina tankar.
Alt. stresspåslag och panik i det fall hans närmanden avvisats eller hans våldtäktsförsök misslyckats och han i panik dödat LH.
I det fall han försökt förgripa sig på LH är ju skadan redan skedd och han tvingas döda henne för att hon inte ska kunna skvallra peka ut honom, det hade ju inte bara drabbat honom.
Det hade då varit färdigjobbat för litauerna på orten givetvis.
Tippar på panik eller stresspåslag som gjort att saker spridits ut, han har sedan inte haft tid eller möjlighet att städa undan saker då sökandet kom igång så snabbt.
Sedan har litauern knappast mensaklass på sitt IQ heller för den delen, alkohol eller droger kanske bidrog till att han den här gången vågade, gick över gränsen.
2015-07-09, 15:45
Medlem
CarlosRexs avatar
Svårt att se på min mobil att hen har gasmask men om det kan bekräftas av någon som har bra skärm vågar jag satsa mina 50 cent på att kroppen hittades här i boden. Kan inte se någon annan anledning till att bära gasmask. Munskydd brukar de däremot ha för att inte smitta med sitt eget DNA. Mycket intressant iaktagelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Som Polisen/Teknikern med Gasmask står och tittar , så har han klädskåpen framför sig om den ursprungliga inredningen är kvar i Boden .
Kan vara i ett sådant kroppen fanns .
Har någon tagit upp detta tidigare , så ursäkta .
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fz.cdn-expressen.se%2Fimages%2F83%2F14%2F8314730e022e4c6d bbd56193d92ac0f7%2F 16x9%2F760.jpg
2015-07-09, 15:52
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Svårt att se på min mobil att hen har gasmask men om det kan bekräftas av någon som har bra skärm vågar jag satsa mina 50 cent på att kroppen hittades här i boden. Kan inte se någon annan anledning till att bära gasmask. Munskydd brukar de däremot ha för att inte smitta med sitt eget DNA. Mycket intressant iaktagelse.
Munskydd skulle jag säga att det ser ut som.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in