Citat:
Du är körd, tyvärr
Bara om det förekommer reservantagning, men det sker inte överallt. Det finns inget "urval 3" om man säger så.
Du kommer in
Det kan nog gå, fast kan inte lova nåt.
Alltså, vilket program/utbildning?
är dock lite tveksam till att du når ända fram, men vem vet - det beror ju på vilket program du söker och hur det sett ut mellan urvalen under tidigare terminer.
Du är ganska körd
Det kan gå vägen för dig
fast kan inte lova något
Det beror på vilket program det är. Men om du nu är reserv 5 i HP och det är 26 antagna så är det svårt att säga om du kommer in. Beror på programmet, som sagt.
Ganska stor chans skulle jag säga
du kommer nog in
Ja. Om du är reserv på förstahandsvalet och blir antagen till det under urval 2 så stryks du från alla lägre prioriterade val (bl.a. andrahandsvalet). Detta eftersom man kan bli antagen till max 45 poäng per termin.
Du kommer in tror jag. Om du vill ha reservstatistik kan du ju kontakta lärosätet (någon sådan statistik finns nämligen inte på UHR).
Tror att du kommer in. Kontakta lärosätet för reservstatistik från tidigare terminer.
Ja, du är ju körd. Obviously
Tror inte att du kommer in, tyvärr.
Ja, du lär bli antagen
HP-gruppen för Läkarprogrammen brukar innebära att man kan bli antagen ganska långt ner i reservlistan, så du blir antagen tror jag
Ja, du kommer in tror jag
Du kan ju packa, men kanske inte dra än?
Du är i gränslandet för vilka reserver som kan tänkas bli antagna. Testa att maila lärosätet om vilka reserver som blir antagna efter urval 2. Om svaret ger hopp om antagning efter urval 2 så kan du kanske dra dit med detsamma.
Beror på hur många som är antagna i gruppen.
Bara om det förekommer reservantagning, men det sker inte överallt. Det finns inget "urval 3" om man säger så.
Du kommer in
Det kan nog gå, fast kan inte lova nåt.
Alltså, vilket program/utbildning?
är dock lite tveksam till att du når ända fram, men vem vet - det beror ju på vilket program du söker och hur det sett ut mellan urvalen under tidigare terminer.Du är ganska körd
Det kan gå vägen för dig
fast kan inte lova någotDet beror på vilket program det är. Men om du nu är reserv 5 i HP och det är 26 antagna så är det svårt att säga om du kommer in. Beror på programmet, som sagt.
Ganska stor chans skulle jag säga
du kommer nog inJa. Om du är reserv på förstahandsvalet och blir antagen till det under urval 2 så stryks du från alla lägre prioriterade val (bl.a. andrahandsvalet). Detta eftersom man kan bli antagen till max 45 poäng per termin.
Du kommer in tror jag. Om du vill ha reservstatistik kan du ju kontakta lärosätet (någon sådan statistik finns nämligen inte på UHR).
Tror att du kommer in. Kontakta lärosätet för reservstatistik från tidigare terminer.
Ja, du är ju körd. Obviously
Tror inte att du kommer in, tyvärr.
Ja, du lär bli antagen
HP-gruppen för Läkarprogrammen brukar innebära att man kan bli antagen ganska långt ner i reservlistan, så du blir antagen tror jag
Ja, du kommer in tror jag
Du kan ju packa, men kanske inte dra än?
Du är i gränslandet för vilka reserver som kan tänkas bli antagna. Testa att maila lärosätet om vilka reserver som blir antagna efter urval 2. Om svaret ger hopp om antagning efter urval 2 så kan du kanske dra dit med detsamma.Beror på hur många som är antagna i gruppen.
Syftar du på lund eller kth? Har hört lite blandat om kth's reservplatser. Lund misstänkte jag var kört redan.