2015-07-09, 13:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad vet vi om dessa båda bröder?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Förstår inte riktigt försvaret över att MGM inte kan vara skyldig enbart för att han inte varit dömd förrut.

1. Vem vet vad denne person gjort tidigare i sitt liv?? Det är inte alls säkert att detta var första gången på 35 år som han antastade en kvinna.

2. Nångång ska man debutera. Nångång är alltid den första.

3. Det stärker min teori om att detta kommer sluta i dråp vid ett erkännande. Jag tror inte MGM haft för avsikt att döda BO och det var ännu mindre planerat. Det var en ingivelse som gick snett väldigt fort och för det scenariot så spelar ju åldern ingen roll.

Överlagt, planerat mord är uteslutet (han kan ju dömas för mord ändå men planlagt var det inte. Tillfället gjorde gärningen).

Det gör verkligen inte jag heller! Vad vet vi om dessa båda bröders tidigare liv? I stort sett inte ett dyft. Inte tror jag att detta överfall var deras debut precis.

Avsikten, från början, var nog inte att mörda LH men oväntade händelser inträffade som ledde fram till just ett mord tyvärr. Det hela handlade troligtvis om från början att få en "mysig stund".
2015-07-09, 13:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Jeanette tror jag hon hette. i Tveta utanför södertälje och järna. eller?

(FB) "Sommarmordet". Olöst mord: Jeanette Johansson, Södertälje, 1969.
2015-07-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Som Polisen/Teknikern med Gasmask står och tittar , så har han klädskåpen framför sig om den ursprungliga inredningen är kvar i Boden .
Kan vara i ett sådant kroppen fanns .
Har någon tagit upp detta tidigare , så ursäkta .
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fz.cdn-expressen.se%2Fimages%2F83%2F14%2F8314730e022e4c6d bbd56193d92ac0f7%2F 16x9%2F760.jpg

Men det är väl bekräftat hon hittats inne i MGM hus? Inte i ladan? Annars så tror jag det kan stämma det du säger.
2015-07-09, 13:22
Bannlyst
80 % av alla fall med dödligt våld döms förövaren. Således är chansen mycket god att MGM döms i en framtida rättegång.

GW Persson trodde att GM var en kille i LH ålder som var kriminellt belastad och som kände till området. När åklagaren presenterade teknisk bevisning mot MGM så insåg GW att han hade helt fel.

Då attackerade han istället den tekniska bevisningen (!). Man ser hur GW fungerar och vad han har för presonlighet. Besserwisser, där han inte kan erkänna att han har fel. Han har svårt när någon annan har rätt och han har fel. Det är därför han håller på som han gör. Trots att statistiken är tydlig att åklagaren nu har rätt man så har svårt att ta till sig detta. Det logiska är att nu tvärvänder och blir positiv till utredningen men det ligger inte i GW natur.

http://www.brottsrummet.se/sv/dodligt-vald
2015-07-09, 13:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norddennick
Sorry, this is google translate, my swedish is not so good, but try to catch the point .

Johan Vadmans uppladdade filmer är kabbalistiska. De är gjorda av en Judisk. AJ hustru är en spansk Judisk, och det är ingen tillfällighet att även två flickor har försvunnit i regionen, där är det judiska samfundet.

Antalet 13 hänvisar till mördaren och Satan i kabbalasymbolik. Spanien ritualmord och pedofili är så vanligt, på grund av övertagandet system. They are so called marranos, aparently christian crypto hjews. Vadim, thought has an alibi, is part of the plan and he descends of eastern jewish.

One of his jewish prefathers:

VADMAN Eska-Leib
Menakhem Pinsk Birth Year: 1905-1906
File number: 1156 Pinsk Conscripts 1905 - 1912

http://www.jewishgen.org/belarus/dido/dido.php?GivenNameKind=Starts%2Bwith&TownKind=Star ts%2Bwith&TownMax=iliya&TownSoundex=080000&pagesiz e=50&offset=177801

Wake up.
Jahaja. Det var judarna nu igen alltså. Att dessa judar ens hinner gå i synagogan alltså som de ligger i.

Schas iväg till konspirationsforumet med dig. Och ta Google Translate med dig. Det är säkert judar som har skapat det programmet.

Till saken. Det spekuleras mycket om var Lisa hittades. En mindre byggnad på baksidan av en lada/stall, är det s a s stalltipset för närvarande?
2015-07-09, 13:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fängelse i Vilnius.

Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Han är nog skyldig så in åt helvete . Det är bara att det inte är spikat (obs den passande formuleringen) genom en genomförd rättegång ännu . Rävsaxen håller nog just nu på att slå igen . Det enda som oroar mig är att den svenska lagstiftningen kan innehålla några fyndiga formuleringar som gör att han slipper livstid . Förhoppningsvis skickar dom hem honom och förhoppningen är att där finns det färre kryphål i lagtexten så att han sitter inburad där tills det växer mossa på honom .

Javisst är han det!

Han är ju inte häktad på sannolika skäl under hela fyra veckor utan anledning precis. Tyvärr kan man inte till fullo lita på svenska lagstiftning som alltför ofta tänker mera på GM välbefinnande än på BO.

När det gäller fängelser i Litauen så står det på följande sätt i NKK 2006 gällande mordet på psykolog Helena Bering 2005 på sidan 250: "Vid 02-tiden på natten är vi tillbaka i Vilnius och bultar på porten till fängelset. Också detta är en byggnad med åtskilliga år på nacken. Vakterna där är inte särskilt glada över att behöva göra en inskrivning vid denna tidpunkt.

Vi passerar flera gnisslande stålportar omgiva av murar med taggtråd innan vi når fram till avvisiteringsrummet. Där tas digitalfotografier av Vidmantas. Han får sedan ta av sig alla plagg han har på sig. Naken får han sedan göra tre djupa benböj. Mot vakterna i detta rum är det ingen idé att visa sig kaxig."
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-09 kl. 13:31.
2015-07-09, 13:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Men det är väl bekräftat hon hittats inne i MGM hus? Inte i ladan? Annars så tror jag det kan stämma det du säger.

Vart har det bekräftats? Är du galen?
2015-07-09, 13:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jahaja. Det var judarna nu igen alltså. Att dessa judar ens hinner gå i synagogan alltså som de ligger i.

Schas iväg till konspirationsforumet med dig. Och ta Google Translate med dig. Det är säkert judar som har skapat det programmet.

Till saken. Det spekuleras mycket om var Lisa hittades. En mindre byggnad på baksidan av en lada/stall, är det s a s stalltipset för närvarande?

Om man ser till massmedia-rubrikernas ordning, så är den lilla byggboden det första stället som krimtekniker lägger tid på.
Däremot pågick aktivt hundsök under en ganska lång tidsperiod, runt hela gården. Hundar verkar ha markerat fler platser kring gården, vilket också bekräftas av att tekniker noggrant undersökt flera punkter på gården.

I mina ögon, svårt att se någon exakt plats som gäller. Media kan allt som oftast, lägga upp en bild som inte har direktkontakt med vad som skrivs i artikeltexten.
Vad som däremot är troligt att anta, är att hon hittades inomhus.
2015-07-09, 13:34
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om man ser till massmedia-rubrikernas ordning, så är den lilla byggboden det första stället som krimtekniker lägger tid på.
Däremot pågick aktivt hundsök under en ganska lång tidsperiod, runt hela gården. Hundar verkar ha markerat fler platser kring gården, vilket också bekräftas av att tekniker noggrant undersökt flera punkter på gården.

I mina ögon, svårt att se någon exakt plats som gäller. Media kan allt som oftast, lägga upp en bild som inte har direktkontakt med vad som skrivs i artikeltexten.
Vad som däremot är troligt att anta, är att hon hittades inomhus.
Ok, tack. Det är den där vita byggboden där det syntes en eller annan tekniker i media typ samma dag hon hittades?
2015-07-09, 13:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
80 % av alla fall med dödligt våld döms förövaren. Således är chansen mycket god att MGM döms i en framtida rättegång.

GW Persson trodde att GM var en kille i LH ålder som var kriminellt belastad och som kände till området. När åklagaren presenterade teknisk bevisning mot MGM så insåg GW att han hade helt fel.

Då attackerade han istället den tekniska bevisningen (!). Man ser hur GW fungerar och vad han har för presonlighet. Besserwisser, där han inte kan erkänna att han har fel. Han har svårt när någon annan har rätt och han har fel. Det är därför han håller på som han gör. Trots att statistiken är tydlig att åklagaren nu har rätt man så har svårt att ta till sig detta. Det logiska är att nu tvärvänder och blir positiv till utredningen men det ligger inte i GW natur.

http://www.brottsrummet.se/sv/dodligt-vald
Att förövaren döms i 80 % av fallen har inget att göra med chansen att MGM döms. Du jämför äpplen med päron, det är inte fastställt att MGM är förövaren, och om det fastställs döms han med 100 % säkerhet.
2015-07-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När jag ser till fallet är det en lång kedja jag kopplar ihop och en viktig sak är motivet, det motiv som jag ser var att hämnas och skrämma inte mot Lisa men sannolikt mot hennes far, nu vet jag inte hans bakgrund och vad han sysslat med närmare, det påstås att han tillhört något specialkommando, men det är rykten.
När man ser till hur mordet utförts med tidsbegränsningar är det ett välorganiserat mord med flera inblandade, det bör ha funnits en skåpbil inblandad för att genomföra kidnappningen.
Om det är ett brutalt styckmord som mer eller mindre framkommit med flera inblandade, anser jag gärningsmännen har en icke svensk bakgrund.
Att genomföra ett sådant här mord kostar pengar och då måste man fråga sig vem har haft intresse att finansiera det.
Det är viktigt att de släpper obduktionsrapporten då kan man jämföra med andra mord och kanske därigenom få en uppfattning vilka som ligger bakom mordet.
Jag har en uppfattning vilka som ligger bakom mordet, men kan inte komma med ett sådant påstående.

Tycker detta låter mycket rimligt!
2015-07-09, 13:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nu fattar jag inte hur du menar !
Vad är det du inte fattar, första, andra eller tredje satsen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in